Favicon i CSS
Fra : Christian Ringbæk

Dato : 13-12-01 11:58

Hej NG

Er det muligt i sit CSS at inkludere ens favicon?
Altså :
<LINK REL="SHORTCUT ICON" HREF="/favicon.ico">

mvh Christian

--
www.cherita.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-12-01 12:16

Thu, 13 Dec 2001 11:58:05 +0100, skrev "Christian Ringbæk"
<chr@cherita.dk>:

>Er det muligt i sit CSS at inkludere ens favicon?

Nej.

><LINK REL="SHORTCUT ICON" HREF="/favicon.ico">

Hedder dit ikon favicon.ico, så behøver du slet ikke noget link
til det, hvis du lader det ligge i roden af dit websted.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 13-12-01 13:58

On Thu, 13 Dec 2001 12:16:06 +0100, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Hedder dit ikon favicon.ico, så behøver du slet ikke noget link
>til det, hvis du lader det ligge i roden af dit websted.

Hvis man vil have det til også at virke i Mozilla (og muligvis
Netscape 6) så skal det angives.

Desuden viser Mozilla ikonet _hver_ gang, hvis man angiver det med
<link rel=.... i modsætning til IE som tilsyneladende kun viser det
når den har lyst. Jeg kan i hvert fald pt. ikke få noget ikon frem i
IE5.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Stig Nygaard

Dato : 13-12-01 18:37

Hej !

Mads Lie Jensen wrote:

> Hvis man vil have det til også at virke i Mozilla (og muligvis
> Netscape 6) så skal det angives.

Det virker kun i de nyeste Mozilla versioner. Jeg tror ikke det nåede at
komme med i Netscape 6.2 som bygger på Mozilla 0.94. Men kommende
Netscape versioner burde understøtte det hvis man har link med.

> [...]
> <link rel=.... i modsætning til IE som tilsyneladende kun viser det
> når den har lyst. Jeg kan i hvert fald pt. ikke få noget ikon frem i

Og så kan Mozilla også vise ikoner i platform-uafhængige GIF, JPG og PNG
formater. Ikke som nuværende IE der "selvfølgelig" kræver et Microsoft
Windows ikon-format :-/

Mvh. Stig
stig@rockland.dk
PS: http://www.rockland.dk/stig/upghtml.html