Problemer med php.ini
Fra : Thomas Dalsgaard

Dato : 13-12-01 09:32

Hej,

Jeg får følgende fejlmeddelelse når jeg prøver at bruge sessiondata:
Warning: Cannot send session cookie - headers already sent by (output
started at c:\apache\apache\htdocs\fdf\phpSecurePages\secure.php:16) in
c:\apache\apache\htdocs\fdf\phpSecurePages\checklogin.php on line 4

Jeg bruger PHP4 under Win2000 og min php.ini fil indeholder følgende:
; Argument passed to save_handler. In the case of files, this is the path
; where data files are stored.
session.save_path = C:\PHP4\sessiondata ; argument passed to save_handler

Hvad går der galt, er det noget med stien??? Stien eksisterer!!!

Jeg håber en kan hjælpe mig
Thomas

Fra : Henrik Hansen

Dato : 13-12-01 10:33

"Thomas Dalsgaard" <dalsgaard@FDF.dk> wrote:

> [...]
> started at c:\apache\apache\htdocs\fdf\phpSecurePages\secure.php:16) in
> c:\apache\apache\htdocs\fdf\phpSecurePages\checklogin.php on line 4

du må ikke have output af nogen art før du sætter headers (incl
session etc), check at du ikke har det, selv det mindste space tæller ;)

> [...]
> session.save_path = C:\PHP4\sessiondata ; argument passed to save_handler
>
> Hvad går der galt, er det noget med stien??? Stien eksisterer!!!

har ikke noget med php.ini at gøre

--
Henrik Hansen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 13-12-01 11:55

Hey Thomas! Anede ikke du var på usenet

Thomas Dalsgaard skrev:

> [...]
>started at c:\apache\apache\htdocs\fdf\phpSecurePages\secure.php:16) in
>c:\apache\apache\htdocs\fdf\phpSecurePages\checklogin.php on line 4

Hvis du skal sende headers, så skal det være det første der sendes
afsted, alt andet output skal du vente med til efter dine headers er
sendt.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nye lavere priser fra 3. december, mange penge at spare.

Fra : Mickey

Dato : 13-12-01 16:57

> Hvis du skal sende headers, så skal det være det første der sendes
> afsted, alt andet output skal du vente med til efter dine headers er
> sendt.

eller man skal bruge output handler, f.eks. standard ob_start(); og
ob_end_flush();

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Thomas Dalsgaard

Dato : 14-12-01 10:46

Tak for det, der var en warning som ligge skulle undertrykkes. Nu kører det
bare.

Thomas

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 14-12-01 15:39

"Thomas Dalsgaard" <dalsgaard@FDF.dk> skrev

> Tak for det, der var en warning som ligge skulle undertrykkes. Nu kører
det
> bare.

Det er nok bedre at rette fejlen fremfor at skjule fejlmeddelsen

--
Take Care
Kim Emax

Fra : Thomas Dalsgaard

Dato : 19-12-01 08:47

Hvad gør jeg så når følgende linje giver en warning når variablen ikke er
sat?

if (!$entered_login && !$entered_password)

Hilsen
Thomas

"Kim Emax - ayianapa.dk" <newsgroup@sletdette-ayianapa.dk> skrev i en
meddelelse news:paoS7.3448$Q3.507847@news010.worldonline.dk...

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 19-12-01 10:09

"Thomas Dalsgaard" <dalsgaard@FDF.dk> wrote in message
> Hvad gør jeg så når følgende linje giver en warning når variablen ikke er
> sat?
>
> if (!$entered_login && !$entered_password)

if ( (!isset($entered_login) || !$entered_login) &&
(!isset($entered_password) || !$entered_password) )

Er du i øvrigt sikker på at du mener det midterste "&&"? Mener du ikke "hvis
der ikke er noget login ELLER der ikke er noget password"?

--
Mvh. Mogens
www.momech.dk

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 19-12-01 10:11

> if ( (!isset($entered_login) || !$entered_login) &&
> (!isset($entered_password) || !$entered_password) )

Hmm ovenstående blev gjort hjernedødt - mon ikke du bare kan nøjes med:

if ( !isset($entered_login) || !isset($entered_password) )

- hvor jeg har udskiftet dit && med ||