Bryster i teenage-film?
Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 13-12-01 01:32

Jeg sad just og så Tom Green show (kult), og kom i den forbindelse i
tanke om en diskussion jeg havde med nogle kammerater dengang Road Trip
kom frem.

Tilbage i de go'e 80ere, var der i ungdomsfilmene altid masser af piger
med bar overkrop, ofte i "grupper" og ofte i forbindelse med sport
eller lignende. Det var jo meget sjovt, de så ikke altid lige godt ud,
men der var altid nøgne folk med i filmene.

Men i de ungdomsfilm som er blevet lavet her i 90erne, var der en
generel konsensus om, at der er langt færre (om nogen) bare bryster i
mange film. (Road Trip er en undtagelse, derfor diskussionen opstod).

Var der vitterligt flere letpåklædte piger i film fra 80erne, end de
film som er lavet i 90erne? I så fald, er der nogen som kender grunden
til at man droppede dem? Eller er det mig som er forkert på den, og
blot fokuserede for meget på dem dengang?

--
Anders Vind Ebbesen
Consultant in driving plug-and-play eyeballs

Fra : T.Liljeberg

Dato : 13-12-01 08:14

On Thu, 13 Dec 2001 00:32:17 +0000 (UTC), spam@boomer.dk (Anders Vind
Ebbesen) wrote:

> [...]
>til at man droppede dem? Eller er det mig som er forkert på den, og
>blot fokuserede for meget på dem dengang?

Mon ikke det er for at få en lavere "rating" i USA? PG-13 vs. R,
måske.

Rent bortset fra, at du formentlig fokuserede for meget på dem
dengang.....

Tom

--
No one ever won a war by dying for his country.
He won it by making the other poor dumb bastard

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 13-12-01 20:26

In article <s6lg1uonq6el5f7kut9lf64crs3t9d4gue@4ax.com>,
T.Liljeberg claimed the following:

> Mon ikke det er for at få en lavere "rating" i USA? PG-13 vs. R,
> måske.

Det kunne jeg forestille mig, men på den anden side ville jeg også tro
at de var blevet mere liberale, således at de tillod flere nøgenscener
nu om dage på hvert rating-niveau.

Eller er "ratingen" blevet mere hård end den var tidligere?

> Rent bortset fra, at du formentlig fokuserede for meget på dem
> dengang.....

Uden tvivl, men jeg fokuserer jo fortsat meget på det, ellers ville
jeg jo ikke have bemærket at de var blevet sjældnere

--
Anders Vind Ebbesen
Consultant in engineering ubiquitous deliverables

Fra : T.Liljeberg

Dato : 14-12-01 05:39

On Thu, 13 Dec 2001 19:26:09 +0000 (UTC), spam@boomer.dk (Anders Vind
Ebbesen) wrote:

> [...]
>nu om dage på hvert rating-niveau.
>
>Eller er "ratingen" blevet mere hård end den var tidligere?

Jeg tror nok, at man er blevet strengere til at håndhæve en R-rating.
I "gamle dage" var et "R" vist nærmest symbolsk, fortæller mine
amerikanske venner mig. Nu prøver de fleste store kædebiografer rent
faktisk at håndhæve reglerne.

Tom

Fra : Søren Vestergaard

Dato : 13-12-01 10:23

Du har fuldstændig ret. Der var meget mere nøgenhed i filmene den gang. Mit
bud er, at de udemærket godt vidste, at man ikke ville se de forfærdelige
film senere hen, hvis der ikke var godt med hoppende bryster. En af mine
venner og jeg sad en gang og så tv. Der var ikke noget godt, men vi slog
over på en vild 80'er-film, med det argument, at der sikkert kom nogle
bryster før eller senere.
Jeg ved ikke, om den her dukker op to gange. Jeg kom til at skrive Sv: i
emnefeltet. :(

Anders Vind Ebbesen <spam@boomer.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:slrna1ftoh.amv.spam@prozac.boomer.dk...

Fra : Morten DH

Dato : 13-12-01 19:00

> [...]
> til at man droppede dem? Eller er det mig som er forkert på den, og
> blot fokuserede for meget på dem dengang?

Tja det er vel tiderne der skifter, i 70'erne skulle man gerne se hele
molivitten og der optrådte sågar dyre-sex i enkelte biograf-film (Emmanuelle
i USA f.eks.) - det har vel noget at gøre med pornografiens frigivelse, så
skal man lige prøve grænser af... i 80'erne blev vi overdænget med de
såkaldte 'horny teens' komedier som Varme Drenge, hvor det hovedsagligt
gjalt om at 'få noget' og så selvfølgelig fik lov at se en masse bare
bryster og lidt dusk af og til (heldigvis er nøgne mænd mere sjældne i film
.
Idag bliver det som regel ved snakken i de fleste teen-komedier (om det så
er godt eller dårligt vil jeg så overlade til den enkelte), men op gennem
90'erne så vi da en del eksempler på at skubbe grænser i f.eks de erotiske
thrillers som Basic Instinct og lignende, hvor enkelte scener nærmede sig
ren porno, manglede var kun egentlige close-ups af de ædlere dele...
Personligt hadede jeg disse, det var sgu ret flovt at invitere den udkårne
med i biografen og se en film som så viser sig at være halv-pornografisk (se
Taxi Driver, så ved i hvad jeg mener...) og så hører jeg vist bare til dem
som bliver pinlig når jeg sidder i selskab med 200 andre og ser den slags...

Samme historie med vold og blod, mange af de 80'er actionfilm som TV Danmark
fyrer af i stride strømme er væsentligt mere blodige og udpenslede end
tilsvarende film idag. Det er måske et resultat af den store debat der var
om video-vold dengang, men personligt irriterer det mig at folk falder døde
om på stribe uden der er en dråbe blod nogen steder, så jeg sidder trofast
foran TV DK hver weekend og genser mine gamle favoritter (med varierende
gensyns-glæde). Hannibal blev jo kritiseret for at være for 'gory' af mange;
men prøv at sammenligne den med de fleste 80'er film - hallo, tiderne er sgu
skiftet...

For better or for worse

Fra : Christian Andersen

Dato : 13-12-01 19:38

Morten DH wrote:

*lille *SPOILER* om Taxi Driver!*

> [...]
>med i biografen og se en film som så viser sig at være halv-pornografisk (se
>Taxi Driver, så ved i hvad jeg mener...)

Du tror vel ikke at det var en fejl at Travis inviterede hende i
porno-biograf? Det skal vise at Travis er så isoleret fra andre
mennesker at han ikke engang ved hvordan man opfører sig.

--
Tina Dickow - Fuel. Et album du MÅ eje!

http://chran.dyndns.dk - Nu med billeder af Tina Dickow!

Fra : Morten DH

Dato : 14-12-01 12:36

> Du tror vel ikke at det var en fejl at Travis inviterede hende i
> porno-biograf? Det skal vise at Travis er så isoleret fra andre
> mennesker at han ikke engang ved hvordan man opfører sig.

Jeps den er jeg helt med på, men jeg identifiserede mig også mest med
pigen - det sker