mangler amatør skuespillere
Fra : Dennis Jim Frederiks~

Dato : 08-01-01 21:20

Jeg er i gang med manuskriptet til en amatørfilm, og jeg regner med at
starte optagelserne en gang i August, men jeg har et stort problem, Jeg
mangler skuespillere!!! Er der nogle der kender en god metode til at finde
frivillige (altså ulønnede, filmbudget=0) amatørskuespillere????

Med venlig hilsen

Dennis Jim Frederiksen
htx98df@tek.esaars.dk

Fra : Merlin P. Mann

Dato : 08-01-01 23:25

> [...]
> mangler skuespillere!!! Er der nogle der kender en god metode til at finde
> frivillige (altså ulønnede, filmbudget=0) amatørskuespillere????

Prøv at tage kontakt til Young Urban Filmfreaks http://yuffies.com/ - det
er glimrende forening for unge ambitiøse filmagere, og de har både deres
eget skuespiller-arkiv og en masse kontakter.

MVH Merlin

Fra : Michala P. Hansen

Dato : 10-01-01 21:04

"Merlin P. Mann" wrote:

> Prøv at tage kontakt til Young Urban Filmfreaks http://yuffies.com/ - det
> er glimrende forening for unge ambitiøse filmagere, og de har både deres
> eget skuespiller-arkiv og en masse kontakter.

Det afhænger naturligvis af, hvor man bor, men Yuffies er bestemt et glimrende
bud. Andre muligheder kunne være at hænge plakater op på
uddannelsesinstitutioner (fra egne produktioner ved jeg, at der går mange
håbefulde, aspirerende skuespillere på universiteterne) eller tage forbi en af
landets skuespillerskoler. Unge skuespillere kan ofte lokkes til at arbejde
ulønnet på mindre projekter for at få "screen experience". Så længe der ikke
er tale om venner, bør man dog i det mindste være forberedt på at betale
forplejningen (med lidt gåpåmod kan dette som regel også løses v.h.a.
sponsoraftaler o.l.).

MVH
Jens Thomsen@Michala

Fra : N/A

Dato : 09-01-01 13:38

Fra : Nicholas F. Bryde

Dato : 09-01-01 13:38

"Lala" <liseaa@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Dennis Jim Frederiksen <htx98df@tek.esaars.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:93d74e$1kv9$1@news.cybercity.dk...

> Hvor i landet foregår optagelserne?
> Du kan evt. tage kontakt til dramaturgistudiet på universitetet, de er
ofte
> er dygtige og erfarne!

Hvad har dramaturgistudiet på universitetet med skuespillere at gøre ?
Ville det være mere oplagt at tage kontakt til forskellige teaterskoler ?

--

Nicholas Bryde
ICQ 56723497

Fra : N/A

Dato : 10-01-01 17:29

Fra : Nicholas F. Bryde

Dato : 10-01-01 17:29

> Det har meget at gøre med skuespil - de fleste spiller selv med i det
> teater/film, de producerer.

Ok.
Men de bliver ikke uddannede skuespillere. Resultatet vil da alt andet lige
blive bedre med "rigtige" skuespillerelever end Michael og Judith fra
dramaturgistudiet.

--

Nicholas Bryde
ICQ 56723497

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-01-01 19:16

"Nicholas F. Bryde" wrote:

> "Lala" <liseaa@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Lige noget helt andet. Jeg kan ikke se Lala's beskeder og jeg tror det
er fordi svarene starter med Sv: og ikke Re:.
Både Sunsite.auc.dk og teledanmarks newsserver sorterer Sv: indlælg fra,
således at Sv: indlæg ikke kommer ud til en meget stor del af dem der
læser nyhedsgrupperne. Derfor råder jeg dig til at ændre Sv: til Re: for
at der er flere der har mulighed for at læse dine indlæg. Spørg
eventuelt i <news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express>
hvordan man gør.

--
/Lars

A computer scientist is someone who, when told to 'Go to Hell',
sees the 'go to', rather than the destination, as harmful.

Fra : Lala

Dato : 11-01-01 00:12

Nicholas F. Bryde <nbryde@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b4076.13206$%c2.583304@news010.worldonline.dk...

> "Lala" <liseaa@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> ?

> Ok.
> Men de bliver ikke uddannede skuespillere.

Er jeg fuldt ud klar over.

>Resultatet vil da alt andet lige
> blive bedre med "rigtige" skuespillerelever end Michael og Judith fra
> dramaturgistudiet.

Says who? :)

Fra : Nicholas F. Bryde

Dato : 11-01-01 16:47

> Er jeg fuldt ud klar over.

> Says who? :)

Det burde da være oplagt hvorfor :)

--

Nicholas Bryde
ICQ 56723497

Fra : Michala P. Hansen

Dato : 13-01-01 11:27

"Nicholas F. Bryde" wrote:

> Det burde da være oplagt hvorfor :)

Næ. Der er ingen garanti. Jeg har arbejdet med/oplevet en del uddannede og
skuespillere under uddannelse, der absolut ikke formåede at bibringe deres
rolle en gnist af troværdighed, mens jeg modsat også har set amatører spille så
intenst, at filmholdene spontant applauderede indsatsen. Der er jo også noget,
der hedder talent. Og optagelsesprøverne på teaterskolerne er (som de fleste
andre kreative uddannelser) kringlede og fyldte af tilfældigheder. Det er en
mulighed, men absolut ikke den eneste, saliggørende vej, og du kan da også
sagtens finde landskendte og alment accepterede navne, der aldrig været i
nærheden af skolerne.

Når man laver kortfilm UDEN budget, er det svært at være kritisk. Man er nød
til at søge overalt og så lade sin castning afgøre, om man har fundet noget
brugbart.

MVH
Jens Thomsen@Michala

Fra : Zwupper

Dato : 09-01-01 16:54

Dennis Jim Frederiksen <htx98df@tek.esaars.dk> wrote in message
> [...]
> mangler skuespillere!!! Er der nogle der kender en god metode til at finde
> frivillige (altså ulønnede, filmbudget=0) amatørskuespillere????

Du kan evt. prøve at smide en besked ind på:
http://www.danskfilmforum.dk/
og se om der er nogen der er interesserede

V.H.
Zwupper

Fra : Jakob Raunsø

Dato : 10-01-01 16:20

Hejsa
> [...]
> mangler skuespillere!!! Er der nogle der kender en god metode til at finde
> frivillige (altså ulønnede, filmbudget=0) amatørskuespillere????

Kig ind på http://hjem.get2net.dk/nyscene/. Teaterforening med skuespillere
at tage af. Klik ind på "bureauet".

Venligst,
Jakob Raunsø