Så kommer A.I. snart
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 12-12-01 23:03

http://www.dvdfile.com/news/web_wire/press_release/titles/ai.html

Yes

Ikke om jeg vil ta' ind og se den i biffen med inferiør lyd og billede.

Den skal hjem til hjemme-setup'et, og opleves der.

Fra : Andrew

Dato : 12-12-01 23:08

Den er forresten fed!

Fra : Peter Larsen

Dato : 13-12-01 00:00

lol!!!!

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-12-01 02:07

"Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk> writes:

> [...]
>
> Ikke om jeg vil ta' ind og se den i biffen med inferiør lyd og billede.
>
> Den skal hjem til hjemme-setup'et, og opleves der.

Så du har allerede en HDTV-baseret projektor? Eller du henter den
måske hjem på Celluoid?

Ja, for billedet på en almindelig TV-skærm eller endnu værre en
projektor kan da aldrig leve op til opløsningen på biograflærredet.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 13-12-01 10:27

Peter B. Juul <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:m3adwoszaw.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> Så du har allerede en HDTV-baseret projektor? Eller du henter den
> måske hjem på Celluoid?

Næ, hvad skulle jeg bruge det til ? Mit TV styrer, når jeg ser DVD.

> Ja, for billedet på en almindelig TV-skærm eller endnu værre en
> projektor kan da aldrig leve op til opløsningen på biograflærredet.

Film ser rasende glimrende ud på mit 32" WS Tv.

Surround sound i biffen, lyder altid dårligere i biffen, end i
hjemme-setup'et.

Man får aldrig indtrykket af rigtig surround sound i en stor sal, netop pga.
salens størrelse og højttalernes placering.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 13-12-01 11:17

"Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Film ser rasende glimrende ud på mit 32" WS Tv.

Du går stadigvæk glip af rasende mange detaljer i forhold til celloluid. DVD
eller ej.

> [...]
pga.
> salens størrelse og højttalernes placering.

Jeg er ked af at høre, at I har så dårlige biografer i Aalborg.

MVH
Jens

Fra : Tenzel Kim

Dato : 13-12-01 12:06

> Jeg er ked af at høre, at I har så dårlige biografer i Aalborg.

Helt enig. Indrømmet der er en hel del biografer der ikke kan finde ud
af at indstille deres surround ordentligt men når det sker er lyden
mange gange bedre end den nogensinde kan blive i hjemmebiografen.

Tenz.

Fra : Peter Larsen

Dato : 13-12-01 12:30

Hejsa

Jeg kan ikke være mere enig og dog.

Det er sjældent at biografen bestemmer mere end lydens niveau.
Om det så er det du mener med indstilling af surrounds ved jeg ikke.

Men jeg vil stadig sige at oplevelsen i af at se en film i en biograf slår
selv det bedste hjemme setup. Med mindre der er direkte forstyrrende
skavanker.

Hilsen

Peter

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-12-01 14:01

"Peter Larsen" <????Trump@pc.dk> writes:

> Men jeg vil stadig sige at oplevelsen i af at se en film i en biograf slår
> selv det bedste hjemme setup. Med mindre der er direkte forstyrrende
> skavanker.

Ja, og det gælder selv småsale. Jeg var en tur i Gloria og gense "De
forsvundne børns by" i går. Det er en langt mere intens oplevelse end
hjemmebiffen kan levere.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Tryk NO NO NO NO NO NO, herefter er telefonen i
The RockBear. ((^)) 'Normal stilling'"

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 13-12-01 18:56

Jens Thomsen <jens@groenjord.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c187ef8$0$67539$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Jeg er ked af at høre, at I har så dårlige biografer i Aalborg.

Jeg kommer der så sjældent. Jeg har jo min lille hjemme-biograf

Fra : Nicholas F. Bryde

Dato : 13-12-01 20:04

> Jens Thomsen <jens@groenjord.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3c187ef8$0$67539$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Jeg kommer der så sjældent. Jeg har jo min lille hjemme-biograf

Bestående af hvad ?

Fra : Jens Thomsen

Dato : 13-12-01 23:31

> Jeg kommer der så sjældent. Jeg har jo min lille hjemme-biograf

Jeg ved ikke, Thomas. Jeg var også på den vogn et kort øjeblik, men en tur i
en reprisebiograf for at gense Blade Runner fik mig omvendt. Detaljemæssigt
er der en verden til forskel.

MVH
Jens

Fra : Peter B. Juul

Dato : 14-12-01 00:53

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> writes:

> Jeg ved ikke, Thomas. Jeg var også på den vogn et kort øjeblik, men en tur i
> en reprisebiograf for at gense Blade Runner fik mig omvendt. Detaljemæssigt
> er der en verden til forskel.

Og lad mig i den forbindelse minde om, at Gloria - igen - har Blade
Runner DC på programmet mellem jul og nytår til midnatsfilm.

--
Peter B. Juul, o.-.o When you are a Bear of Very Little Brain, and you Think
The RockBear. ((^)) of Things, you sometimes find that a Thing which seemed

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-12-01 14:00

> Næ, hvad skulle jeg bruge det til ? Mit TV styrer, når jeg ser DVD.

> Film ser rasende glimrende ud på mit 32" WS Tv.

Rajt.

Jeg kan fortælle dig, at selv i den mindre biograf i New Orleans, hvor
jeg så SW Episode 1 i sin tid kunne man se tydelige detaljer på den
R2-D2 unit, der stod på den kongelige "lystyacht" i en af
scenerne. Hvordan ser det ud på dit TV?

Antallet af tommer er aldeles uvedkommende, for oplysningen bliver nu
engang ikke højere end fjernsynets ynkelige opløsning på noget under
en halv million pixels. (væsentligt mindre end et dårligt
digitalfoto-apparat.)

> Surround sound i biffen, lyder altid dårligere i biffen, end i
> hjemme-setup'et.

Umm.. Nej?

> Man får aldrig indtrykket af rigtig surround sound i en stor sal,

Umm.. Jo?

--
Peter B. Juul, o.-.o "Har nogen lagt mærke til, hvordan de tre Back to the
The RockBear. ((^)) future-film hænger sammen? Det er helt vildt sejt, og

Fra : Anders Houmark

Dato : 13-12-01 15:53

Peter B. Juul skrev i meddelelsen ...

> [...]
>
>Ja, for billedet på en almindelig TV-skærm eller endnu værre en
>projektor kan da aldrig leve op til opløsningen på biograflærredet.

Det kunne det godt nok da jeg var inde og se Harry Potter i
Scala-svendborg... ret grumset :(

--
Anders Houmark
Reality kills innocence.

Fra : Agricola

Dato : 13-12-01 18:43

"Anders Houmark" <alfaman@NOSPAMmobilixnet.dk> wrote in message

> Det kunne det godt nok da jeg var inde og se Harry Potter i
> Scala-svendborg... ret grumset :(

Hvilket netop er biografens største problem, slid og snavs. Men det problem
forsvinder selvfølgelig med de digitale projektorer.