Ændre i CCs router
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 12-12-01 22:48

Heya!

Hvordan ændrer man hvilke porte der skal være åbne i de routere man
får hos CC? Jeg har en kammerat jeg skal have guidet igennem et par
ændringer...

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nye lavere priser fra 3. december, mange penge at spare.

Fra : Lasse Elbek

Dato : 12-12-01 22:58

> Heya!
>
> Hvordan ændrer man hvilke porte der skal være åbne i de routere man
> får hos CC? Jeg har en kammerat jeg skal have guidet igennem et par
> ændringer...

Der er en god vejledning på www.cybercity.dk :)

/Lasse

Fra : Mark Beaumont

Dato : 12-12-01 23:20

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev
> Hvordan ændrer man hvilke porte der skal være åbne i de
> routere man får hos CC? Jeg har en kammerat jeg skal
> have guidet igennem et par ændringer...

Prøv at se på
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr/cisco_677/port_forwarding
http://adsl.cybercity.dk/autoconf/tool.phtml

Vh Mark

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 13-12-01 00:06

Mark Beaumont skrev:

>http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr/cisco_677/port_forwarding

Den ser god ud, tak.

>http://adsl.cybercity.dk/autoconf/tool.phtml

Er det et værktøj der kun kan bruges når man er koblet op hos CC? Jeg
får ikke adgang til siden.

Nu mangler jeg bare en liste over hvilke porte div. programmer bruger.
Bl.a. MSN Messenger (video, tale, fjernsupport osv). Jeg har ledt
forgæves efter dette i hjælpen til Messenger.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Mark Beaumont

Dato : 13-12-01 01:12

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev
> Er det et værktøj der kun kan bruges når man er koblet op
> hos CC? Jeg får ikke adgang til siden.

Ja, siden kan kun bruges ved opkobling gennem CC.
Det er en "autocofig manager", som kan bruges til opsætning
af routeren. Man skal dog stadig selv taste alle portnumre ind,
eller vælge at forwarde alt

http://www.practicallynetworked.com/sharing/app_port_list.htm

Vh Mark

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 13-12-01 01:54

Mark Beaumont skrev:

>Ja, siden kan kun bruges ved opkobling gennem CC.
>Det er en "autocofig manager", som kan bruges til opsætning
>af routeren. Man skal dog stadig selv taste alle portnumre ind,
>eller vælge at forwarde alt

Ganske smart!
Kunne man evt. få lov til at få en kopi af HTML-koden (en eller anden
hos CC?), så vil jeg prøve at lave en side til ham hvor han blot kan
trykke på knapperne så der bliver åbnet for de ting jeg har snakket
med ham om.

>Prøv at se på
>http://www.practicallynetworked.com/sharing/app_port_list.htm

Der står noget om MSN Messenger, men video, fjernsupport og
fjernskrivebord ser ikke til at være i blandt.

Er der en måde hvor man kan sniffe hvilke porte der bliver brugt af et
bestemt program? Så er det vel bare at kigge efter der...

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Chano Andersen

Dato : 15-12-01 18:29

On Thu, 13 Dec 2001 01:53:49 +0100, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> enlightend everyone in dk.edb.internet.udbydere.xdsl with:
>Der står noget om MSN Messenger, men video, fjernsupport og
>fjernskrivebord ser ikke til at være i blandt.

Jeg er ved at være 100% sikker på, at MSN Messenger IKKE vil sende filer via
en forbindelse der bruger nat. Det lader til (har ikke undersøgt) at MSN
sender din interne IP til klientn i den anden ende (USMART!), som derfor
IKKE kan connecte til den rigtige maskine.

Jeg mangler stadig at lave lidt packet sniffing på sådan et transfer.

Jeg ved ikke om voice/video kan lokkes til at fungere, men det bruger vidst
samme protocol som netmeeting, der heller ikke rigtig vil virke 100%.

Fjernsupport og Fjernskrivebord, et vidst kun in win XP udgaven, så det har
jeg ikke afprøvet.

--
Chano Andersen (chano@mrfunny.yi.org)
MSN Messenger: chano_andersen@hotmail.com ICQ: 15377564

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 16-12-01 21:57

"Chano Andersen" <spamtrap@mrfunny.yi.org> skrev i en meddelelse >

[snip]

> [...]
> samme protocol som netmeeting, der heller ikke rigtig vil virke 100%.
>
> Fjernsupport og Fjernskrivebord, et vidst kun in win XP udgaven, så det

[snip]

Du har vel ikke fået boret lidt mere ovenstående ?
Hvis det ikke kan lade sig gøre, hvad gør man så hvis man VIL have det til
at virke ?
Skifter router (Cisco677) ?
Skifter udbyder (CC) ?

Med venlig hilsen
Simon Walther-Larsen
(der rigtig gerne vil sende filer/voice/video via Messenger)

PS : til XP-brugerne --> der er kommet en opdatering (4.6) til MSN
Messenger. Kan hentes på MSN's side.

Fra : Chano Andersen

Dato : 16-12-01 23:39

On Sun, 16 Dec 2001 21:57:27 +0100, Simon Walther-Larsen <waltherFJERN@DETTElarsen.dk> enlightend everyone in dk.edb.internet.udbydere.xdsl with:
[Klip, Mit eget indlæg]
>Du har vel ikke fået boret lidt mere ovenstående ?

Nej, jeg har lært at leve med det, og fundet alternativer, som en webserver,
e-mail og ftp.

>Hvis det ikke kan lade sig gøre, hvad gør man så hvis man VIL have det til
>at virke ?

Du kan prøve at forwarde ALLE porte til den maskine du vil have det til at
virke på. Hvis ikke det virker, kan det ikke lade sig gøre.

>Skifter router (Cisco677) ?

Hmm.. Hos CC er der Global IP, det burde løse problemet, da du så slipper
for NAT. Det er dog lidt besværligt, hvis du skal ha mere end en maskine på.
En anden mulighed vil være, at skifte til USB modem, der slipper du også for
nat, men det er igen besværligt, hvis du skal ha mere end en maskine online.

>Skifter udbyder (CC) ?

Så længe der bruges NAT er det ligegyldigt hvem der er i den anden ende af
linien.

>(der rigtig gerne vil sende filer/voice/video via Messenger)

Jeg vil gerne prøve at se lidt på, hvad det er MSN Messenger laver, når man
sender et file request, men der er lige pt. ikke nogen online på min liste.
(Og min packet sniffer gemmer sig rigtig godt på min harddisk.)

Fra : Chano Andersen

Dato : 15-12-01 18:37

> [...]
>hos CC?), så vil jeg prøve at lave en side til ham hvor han blot kan
>trykke på knapperne så der bliver åbnet for de ting jeg har snakket

Nederst på siden står der: "Når der trykkes "Konf-it" vil der ikke ske noget
med routeren. Der bliver lavet en fil på serveren, man kan sætte routeren
til at hente. Dette skal dog ske inden for 15 minutter. Efter 15 minutter,
fra der er trykket på knappen, vil filen blive slettet automatisk."

Altså hjælper det nok ikke ret meget, da du så skal til også at fortælle
ham, hvordan han henter filen. (Har IKKE selv brugt systemet)