Skærme
Fijala 3554
Samsung 900SL+
Fra : Ib Jakobsen

Dato : 12-12-01 22:18

Har lige investeret i en sådan. Er det normalt at billedet hænger ned i
buer fra oven, for at blive vandrette på midten?. Fra midten og ned buer
de til svarende opad. Det drejer sig circa om en halv centimeter på
midten. Set fra siden. Er det en almindelig fejl på den?. Det er ens ved
alle frekvenser og opløsninger.

Ib Jakobsen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-12-01 22:26

On Wed, 12 Dec 2001 22:18:10 +0100,
Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> wrote:
> [...]
> de til svarende opad. Det drejer sig circa om en halv centimeter på
> midten. Set fra siden. Er det en almindelig fejl på den?. Det er ens ved

Det lyder som noget man bare justerer væk i menuen.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 12-12-01 22:47

"Povl H. Pedersen" wrote:

> Det lyder som noget man bare justerer væk i menuen.

Det skulle man tro. Men den funktion findes ikke. Alle andre mulige og
umulige. Jeg mener også at have set den på andre.

Ib Jakobsen

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 13-12-01 11:27

> [...]
> de til svarende opad. Det drejer sig circa om en halv centimeter på
> midten. Set fra siden. Er det en almindelig fejl på den?. Det er ens ved

Jeg har hørt om den fejl før på netop 900SL+.

Jeg synes dog at en halv centimeter lyder af meget.

/Jakob

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 13-12-01 12:22

Jakob Jeppesen wrote:

> Jeg har hørt om den fejl før på netop 900SL+.

Tænkte det nok. Den er kun fra i fredags. Og det tager kun 9 dage at få den
ombyttet. Den skal komme helt fra Tåstrup. Jeg tror de bruger trehjulet cykel.

> Jeg synes dog at en halv centimeter lyder af meget.

Man bliver i hvert fald svimmel af det.

Ib Jakobsen

Fra : Jannik Mariager

Dato : 13-12-01 14:32

[...]

Det er desværre en fejl som er ved 90% at netop denne serie fra Samsung, jeg
havde selv 2 stk og begge var defekte. Gå ned og få pengene tilbage for
SAmsung laver kun defekte skræme (næsten i hvertfald) for jeg købte en 900NF
i stedet og den havde også geometrifejt. dvs. 3 uad af 3 Samsung skærme jeg
har stiftet bekendtskab var defekte. Jeg endte med at ofre de ca. 1200,-
mere på en LG FLATRON 915 FT plus og er MEGET glad for den og der er MEGET
bedre billede på.

Jannik

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 13-12-01 17:35

Jannik Mariager wrote:

> [...]
> mere på en LG FLATRON 915 FT plus og er MEGET glad for den og der er MEGET

Øv. Jeg tænkte det nok. Sælger sagde at det var fortid. Og de ikke havde den
slags problemer mere. Jeg har også snakket med sælger om at hvis der er
problemer med den nye, så ryger den retur. Kender du noget til Philips 19" i ca
samme prisklasse?.

Ib Jakobsen

Fra : Jannik Mariager

Dato : 14-12-01 15:57

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men jeg var inde i Multimedia World på Falkonér
Alle i Kbh. og den butik har ca. 20-25 skærme som man kan se samme billede
på.
Jeg nævnte også at jeg havde kigget på en Philips, men han sagde at Samsung
var bedre til prisen, og anbefalede efter min skod 900 SL+ at jeg tog en 900
NF, men den var jo heller ikke bedre. Jeg har ikke selv haft en Philips, men
valgte som sagt en LG Flatron 915 ft + og det er en KANON skærm, tag ind i
Zitech computer og tjek den ud, og hvis budgettet er begrænset til de ca.
3500,- så snup lilleborren til min nemlig 975 ft+ (mener jeg den hedder) det
er en 17" skærm ´men med samme billede.

Jannik

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 14-12-01 16:50

men
> [...]
> 3500,- så snup lilleborren til min nemlig 975 ft+ (mener jeg den hedder) det

Ikke at det har den helt store betydning for forståelsen, men
lillebroderen hedder 795 ft+ - og den er god! (Har den selv

/Jakob

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 14-12-01 17:43

Jannik Mariager wrote:

> Nu ved jeg ikke hvor du bor, men jeg var inde i Multimedia World på Falkonér
> Alle i Kbh. og den butik har ca. 20-25 skærme som man kan se samme billede
> på.

Halvanden time i bil. Det ender nok med et besøg der inde. Jeg kan høre mine
forhåbninger flader til jorden. Det skal vist være en ren fejlproduktion, hvis
jeg får en der virker. (

Ib Jakobsen

Fra : IM

Dato : 14-12-01 16:15

Hej Ib!
Jeg tror det er en almindelig fejl ved 900SL+. Jeg er nu på den tredie
skærm og den er ok. De 2 første havde den fejl du beskriver, men alle
gode gange 3, den jeg har nu er bare perfekt og alletiders monitor,
det er bare lidt surt, at skulle igennem alt det bytteri.

Med venlig hilsen

Ivan M

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 14-12-01 17:45

IM wrote:

> det er bare lidt surt, at skulle igennem alt det bytteri.

Arhh, det er nu ikke sså galt. Med Anovos max.24 timers service tager det
kun....... 10 dage. )

Ib Jakobsen