| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Kritik af DR musik Fra : Åge Halldorsson | 
  Dato :  12-12-01 19:55 |  
  |   
            Her er en nøjagtig afskrift fra:
 AnnonceBladet, nr. 50 - Onsdag den 12. december - Øverst side 3
 _____________________________________________________
 
 KRITIK AF DANMARKS RADIO
 
 Kære medlyttere til Danmarks Radio. Mit navn er Tom Holmen Christensen. Jeg
 arbejder på nathold på Skive Slagteri, Danish Crown og har adgang til DR`s
 programmer. Det, der er mit og med sikkerhed også andres problem, er at der
 spilles for meget "ungt" musik. Det er hele tiden popmusik, der flyder
 igennem æteren. Der skal selvfølgelig også være plads til ungt musik, men
 det skal ikke fylde hele sendefladen. Jeg har flere gange kontaktet DR`s
 ledelse med det formål at få programfladen ændret, men jeg taler for døve
 ører. Formålet med denne hjemmeside er nu at komme i kontakt med andre
 musiknydere, der mener det samme som jeg.
    Så hør dog efter DR! Det hele skulle gerne resultere i, at vi får
 programlederne til at forstå, at vi mener det meget seriøst. Alene er det
 umuligt at blive taget alvorligt. Vær ikke genert, skriv eller ring, og
 besøg internetadressen www. sitecenter.dk/kritik_dr
 
 Med venlig hilsen Tom Holmen Christensen, Breum, 7870 Roslev, tlf. 97576606
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Troels (12-12-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Troels | 
  Dato :  12-12-01 20:50 |  
  |   
            
> Her er en nøjagtig afskrift fra:
 Endda i hele to eksemplarer   
/Troels
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ulrik Lauritzen (13-12-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ulrik Lauritzen | 
  Dato :  13-12-01 00:11 |  
  |  
 
            Ja, diskussionen om DR's sendeflade har været oppe flere gange, men jeg tror
 ikke helt, jeg forstår den. Har folk tænkt sig, at DR skal til at spille alt
 muligt musik på én gang? Jeg er vel ikke den eneste som kan forestille sig,
 hvorledes P3 ganske langsomt ville blive kørt i sænk af en sådan "slap"
 politik", hvor DJs kan gøre, hvad der passer dem. Det lader sig ikke gøre at
 lave radio, som alle kan li' - så simpelt mener jeg i virkeligheden det er.
 Så kort og godt mener jeg, at kritikken er aldeles skudt forbi og uden
 omtanke for, hvordan medierne nu engang fungerer i år 2001. Vi skal vel ikke
 gøre DR til en medlemsradio? I så fald ville reklameværdien, altså reklamen
 ved at et orkestret får airplay, samtidig være gående mod nul, og så bliver
 danske musikere jo også sure - minus eksponering! Jeg synes det er en sjov
 diskussion   
Troels <tllund@hot_I-AM-EVIL!!!!_mail.com> wrote in message
 news:3c17b4c5$0$216$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
 >
 > > Her er en nøjagtig afskrift fra:
 >
 > Endda i hele to eksemplarer   
>
 >
 > /Troels
 >
 >
 >
 >
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            nikolaj borg (13-12-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : nikolaj borg | 
  Dato :  13-12-01 00:33 |  
  |  
 
            "Ulrik Lauritzen" <allrecords@mail1.stofanet.dk> wrote in message
 news:9v8o7c$qen$1@sunsite.dk...
 > Ja, diskussionen om DR's sendeflade har været oppe flere gange, men jeg
 tror
 > ikke helt, jeg forstår den. Har folk tænkt sig, at DR skal til at spille
 alt
 > muligt musik på én gang? Jeg er vel ikke den eneste som kan forestille
 sig,
 > hvorledes P3 ganske langsomt ville blive kørt i sænk af en sådan "slap"
 > politik", hvor DJs kan gøre, hvad der passer dem. Det lader sig ikke gøre
 at
 > lave radio, som alle kan li' - så simpelt mener jeg i virkeligheden det
 er.
 > Så kort og godt mener jeg, at kritikken er aldeles skudt forbi og uden
 > omtanke for, hvordan medierne nu engang fungerer i år 2001. Vi skal vel
 ikke
 > gøre DR til en medlemsradio? I så fald ville reklameværdien, altså
 reklamen
 > ved at et orkestret får airplay, samtidig være gående mod nul, og så
 bliver
 > danske musikere jo også sure - minus eksponering! Jeg synes det er en sjov
 > diskussion   
Min personlige kritik af P3's udvikling går på, at man har bevæget sig væk
 fra at have kompetente DJ's med stort kendskab til "deres genre", som turde
 lidt mere end de nuværende. Mange af de folk, der snakker på radioen, lyder
 ikke til at have det fjerneste kendskab til den musik, de spiller. De sidder
 der bare fordi de kan lyde smarte og fyre noget mund-gejl af. Jeg mener på
 ingen måde, at hensigten med P3 er at give alle, hvad de vil have. I mine
 øjne stiler den nuværende politik netop på at gøre P3 så tyndbenet som
 overhovedet muligt. Det, jeg ville foretrække, var en radio, der turde noget
 mere, turde være lidt mere eksperimenterende og gøre lidt mere for de dele
 af musikken, som der ikke rekvalmeres for på TV. Det nuværende P3 virker
 mere som en station, der prøver at abe efter The Voice, og det er en skam,
 for P3 kan så meget mere end det.
 Iøvrigt synes jeg da, at det er synd for de midaldrende, at natradioen ikke
 er for dem, men så synes jeg snarere, at de skal ønske sig at P4 får deres
 egen natradio, frem for at ændre på P3's.
 /Nikolaj
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Karsten Jensen (14-12-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Karsten Jensen | 
  Dato :  14-12-01 19:03 |  
  |   
            On Thu, 13 Dec 2001 00:32:52 +0100, "nikolaj borg"
 <nSiPkAoMl@jborg.dk> wrote:
 
 
 >Min personlige kritik af P3's udvikling går på, at man har bevæget sig væk
 >fra at have kompetente DJ's med stort kendskab til "deres genre", som turde
 >lidt mere end de nuværende.
 
 Personligt savner jeg også lidt flere programmer og studieværter der
 kender noget til musik - og programmer hvor musikken er i højsædet. De
 nye programtiltag DR har lavet kan jeg nu ellers godt lide - jeg synes
 der bliver lavet mange gode programmer i dag, men jeg savner som sagt
 flere væter der har mere indgående kendskab til musik end eksempelvis
 dem på formiddagsfladen og den sene eftermiddagsflade. Dog ikke sagt
 at vi skal tilbage til den gamle stil hvor der var for mange af dem.
 Men lidt flere ville være ok.
 
 > Mange af de folk, der snakker på radioen, lyder
 >ikke til at have det fjerneste kendskab til den musik, de spiller.
 
 Nogle af dem gør i hvertfald, men det er også ok i visse former for
 programmer.
 
 
 
 --
 
 Med venlig hilsen fra
 
 Karsten Jensen
 k-j@post6.tele.dk
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Uffe Holst (13-12-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Uffe Holst | 
  Dato :  13-12-01 01:48 |  
  |   
            
 In an article of 13 Dec 2001 Ulrik Lauritzen wrote:
 
  > Ja, diskussionen om DR's sendeflade har været oppe flere gange, men jeg tror
  > ikke helt, jeg forstår den. Har folk tænkt sig, at DR skal til at spille alt
  > muligt musik på én gang? Jeg er vel ikke den eneste som kan forestille sig,
  > hvorledes P3 ganske langsomt ville blive kørt i sænk af en sådan "slap"
  > politik", hvor DJs kan gøre, hvad der passer dem. Det lader sig ikke gøre at
  > lave radio, som alle kan li' - så simpelt mener jeg i virkeligheden det er.
 
 Det er jeg fuldstændig enig med dig i. Men som jeg ser problemet, så er DR,
 i hvert fald P3, i navnlig det seneste års tid rettet sig mere og mere ind
 på en ensartet musikflade over hele døgnet. Tidligere var der langt større
 variation i programudbudet på P3. I dag er det stort set sådan, at jeg blot
 trækker på skuldrene og siger "nå" til ethvert program på P3, hvorimod der
 der tidligere var rigtig gode og interessante program, som jeg syntes
 rigtig godt om; andre programmer brød jeg mig derimod ikke om; og så var
 der selvfølgelig stadig programmer, hvor jeg blot trak på skuldrene og
 sagde "nå". Det hele er blevet langt mere ensrettet.
 
 Om det så er godt eller skidt, kan man jo diskutere. Jeg synes selv, at jeg
 helt klart har mistet noget.
 
 Minder mig iøvrigt om: hvor er børneradio blevet af? Jeg kan ikke mindes
 at have hørt det i lang tid...
 
 -- 
 Uffe Holst
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Peter Brandt Nielsen (13-12-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter Brandt Nielsen | 
  Dato :  13-12-01 11:16 |  
  |  
 
            "Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk>
 >Minder mig iøvrigt om: hvor er børneradio blevet af? Jeg kan ikke mindes
 >at have hørt det i lang tid...
 Lige for øjeblikket - i julemåneden - er eftermiddagsprogrammerne
 slået sammen til ét, og Børneradio-folkene er vist med til at lave det.
 Det hedder Alberts Jul.
 Efter nytår skulle Børneradio iflg. DR's nyhedsbrev komme til at
 ligge kl. 18-19. Eftermiddagene kommer så til at se ud som følger:
 12-14 Med Kenneth K. 14-16 Katapult. 16-18 Enten Pia Rønn
 eller Peter Palshøj.
 --
 Peter Brandt Nielsen
 http://brandtnielsen.adr.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Uffe Holst (13-12-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Uffe Holst | 
  Dato :  13-12-01 12:43 |  
  |   
            
 In an article of 13 Dec 2001 Peter Brandt Nielsen wrote:
 
  > Lige for øjeblikket - i julemåneden - er eftermiddagsprogrammerne
  > slået sammen til ét, og Børneradio-folkene er vist med til at lave det.
  > Det hedder Alberts Jul.
  > 
  > Efter nytår skulle Børneradio iflg. DR's nyhedsbrev komme til at
  > ligge kl. 18-19. Eftermiddagene kommer så til at se ud som følger:
  > 12-14 Med Kenneth K. 14-16 Katapult. 16-18 Enten Pia Rønn
  > eller Peter Palshøj.
 
 Er de da helt skudt i hovedet inde hos DR? Hvorfor pokker lægger man
 Børneradio på præcist det tidspunkt, hvor alle familier spiser, og
 hvor børnene typisk går til den ene eller anden anden fritidsaktivitet?
 
 -- 
 Uffe Holst
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Peter Brandt Nielsen (13-12-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter Brandt Nielsen | 
  Dato :  13-12-01 13:44 |  
  |  
 
            "Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk>
 > > Efter nytår skulle Børneradio iflg. DR's nyhedsbrev komme til at
 > > ligge kl. 18-19.
 >Er de da helt skudt i hovedet inde hos DR? Hvorfor pokker lægger man
 >Børneradio på præcist det tidspunkt, hvor alle familier spiser, og
 >hvor børnene typisk går til den ene eller anden anden fritidsaktivitet?
 DR kalder det i nyhedsbrevet "hygge-sig-på-værelset-timen".
 Måske spiser radiodirektøren sent...
 --
 Peter Brandt Nielsen
 http://brandtnielsen.adr.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                nikolaj borg (13-12-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : nikolaj borg | 
  Dato :  13-12-01 16:57 |  
  |  
 
            "Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> wrote in message
 news:9va971$8te$1@sunsite.dk...
 > DR kalder det i nyhedsbrevet "hygge-sig-på-værelset-timen".
 > Måske spiser radiodirektøren sent...
 Ja, ægte akademikere spiser jo på fransk manér, dvs. efter 20 eller noget i
 den stil. Det samme gælder vel for karriere-familier og folk der arbejder i
 storbyen, men bruger lang tid på at pendle ud til villaerne uden for byen.
 Gad vide hvilken af ovenstående grupper radiodirektøren tilhører   .
 /Nikolaj
  - der mindes at familien derhjemme spiste mellem 18 og 19   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 ole damgaard (13-12-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : ole damgaard | 
  Dato :  13-12-01 17:26 |  
  |   
            
> Ja, ægte akademikere spiser jo på fransk manér, dvs. efter 20 eller noget
 i
 > den stil. Det samme gælder vel for karriere-familier og folk der arbejder
 i
 > storbyen, men bruger lang tid på at pendle ud til villaerne uden for byen.
 > Gad vide hvilken af ovenstående grupper radiodirektøren tilhører   .
 Kære Nikolaj
 blot lidt insidersladder, hvis det kunne interessere dig. Radiodirektør Leif
 Lønsman bor i en lejlighed på Nørrebro om vinteren og i en kolonihave i
 Brønshøj om sommeren. Han har ikke kørekort og går/cykler til og fra
 arbejde. Og han er i øvrigt ikke akademiker.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  nikolaj borg (13-12-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : nikolaj borg | 
  Dato :  13-12-01 17:31 |  
  |  
 
            "ole damgaard" <odg1@yahoo.com> wrote in message
 news:GE4S7.91$eB.5927@news.get2net.dk...
 > Kære Nikolaj
 > blot lidt insidersladder, hvis det kunne interessere dig. Radiodirektør
 Leif
 > Lønsman bor i en lejlighed på Nørrebro om vinteren og i en kolonihave i
 > Brønshøj om sommeren. Han har ikke kørekort og går/cykler til og fra
 > arbejde. Og han er i øvrigt ikke akademiker.
 Hæhæ, mange tak   
/Nikolaj
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  Troels (13-12-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Troels | 
  Dato :  13-12-01 22:10 |  
  |   
            
> Kære Nikolaj
 > blot lidt insidersladder, hvis det kunne interessere dig. Radiodirektør
 Leif
 > Lønsman bor i en lejlighed på Nørrebro om vinteren og i en kolonihave i
 > Brønshøj om sommeren. Han har ikke kørekort og går/cykler til og fra
 > arbejde. Og han er i øvrigt ikke akademiker.
 >
 Nu går der sgu se og hør i den   
/Troels
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Ulrik Lauritzen (13-12-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ulrik Lauritzen | 
  Dato :  13-12-01 13:12 |  
  |   
            Jeg er absolut enig i at man i senere aften- og nattetimer kunne placere
 mere "avantgarde" programmer såsom "Beat", som vist er forflyttet til en
 anden kanal. Et program som "De profesionelle" spiller da af og til lidt
 andet musik end Strax, men som du også så rigtig pointerer, er det jo ikke
 med stort kendskab til musik. Musikken er fyld fremfor centralt.
 
 
 Uffe Holst <uhc@post6.tele.dk> wrote in message
 news:M3.H3.5H2g1fk3EAdR8Tf.NR@post6.tele.dk...
 
 In an article of 13 Dec 2001 Ulrik Lauritzen wrote:
 
  > Ja, diskussionen om DR's sendeflade har været oppe flere gange, men jeg
 tror
  > ikke helt, jeg forstår den. Har folk tænkt sig, at DR skal til at spille
 alt
  > muligt musik på én gang? Jeg er vel ikke den eneste som kan forestille
 sig,
  > hvorledes P3 ganske langsomt ville blive kørt i sænk af en sådan "slap"
  > politik", hvor DJs kan gøre, hvad der passer dem. Det lader sig ikke gøre
 at
  > lave radio, som alle kan li' - så simpelt mener jeg i virkeligheden det
 er.
 
 Det er jeg fuldstændig enig med dig i. Men som jeg ser problemet, så er DR,
 i hvert fald P3, i navnlig det seneste års tid rettet sig mere og mere ind
 på en ensartet musikflade over hele døgnet. Tidligere var der langt større
 variation i programudbudet på P3. I dag er det stort set sådan, at jeg blot
 trækker på skuldrene og siger "nå" til ethvert program på P3, hvorimod der
 der tidligere var rigtig gode og interessante program, som jeg syntes
 rigtig godt om; andre programmer brød jeg mig derimod ikke om; og så var
 der selvfølgelig stadig programmer, hvor jeg blot trak på skuldrene og
 sagde "nå". Det hele er blevet langt mere ensrettet.
 
 Om det så er godt eller skidt, kan man jo diskutere. Jeg synes selv, at jeg
 helt klart har mistet noget.
 
 Minder mig iøvrigt om: hvor er børneradio blevet af? Jeg kan ikke mindes
 at have hørt det i lang tid...
 
 --
 Uffe Holst
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              nikolaj borg (13-12-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : nikolaj borg | 
  Dato :  13-12-01 13:42 |  
  |   
            
 "Ulrik Lauritzen" <allrecords@mail1.stofanet.dk> wrote in message
 news:9va61p$sme$1@sunsite.dk...
 > Jeg er absolut enig i at man i senere aften- og nattetimer kunne placere
 > mere "avantgarde" programmer såsom "Beat", som vist er forflyttet til en
 > anden kanal.
 
 Beat, Verdensmusik, Black 'n' White og et par stykker til er blevet nedlagt.
 Der er et program på P1 mellem 23 og 24, som efter sigende skulle afløse dem
 alle sammen. Jeg har ikke hørt programmet, så jeg skal ikke kunne sige, om
 det lykkes.
 
 > Et program som "De profesionelle" spiller da af og til lidt
 > andet musik end Strax, men som du også så rigtig pointerer, er det jo ikke
 > med stort kendskab til musik. Musikken er fyld fremfor centralt.
 
 Jeps, det eneste program, der tager alternativ musik seriøst er IMØ Det
 elektriske barometer. Derudover er der Det Store Mix m.m., som mere eller
 mindre er det eneste tilbageværende ekspert-program. Desværre dækker de ikke
 just mine foretrukne genrer, men alene det faktum, at værterne ved, hvad de
 taler om, gør det IMØ lytteværdigt. Jeg havde lidt det samme forhold til
 Folk Nu.
 
 /Nikolaj
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Uffe Holst (13-12-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Uffe Holst | 
  Dato :  13-12-01 23:11 |  
  |   
            
 In an article of 13 Dec 2001 nikolaj borg wrote:
 
  > Jeps, det eneste program, der tager alternativ musik seriøst er IMØ Det
  > elektriske barometer. Derudover er der Det Store Mix m.m., som mere eller
  > mindre er det eneste tilbageværende ekspert-program. Desværre dækker de ikke
  > just mine foretrukne genrer, men alene det faktum, at værterne ved, hvad de
  > taler om, gør det IMØ lytteværdigt. Jeg havde lidt det samme forhold til
  > Folk Nu.
 
 Åh... savner, savner, savner, hvordan kunne de dog nedlægge Folk Nu!?!?!
 
 Men det er rigtigt. Blot det at studieværterne ved noget om den musik, de
 spiller, og lave et godt varieret og sammensat program, hvilket mange af
 de tidligere studieværter har kunnet, gjorde mange af P3s programmer meget
 lytteværdige.
 
 -- 
 Uffe Holst
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (13-12-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  13-12-01 16:32 |  
  |   
            Før i tiden kunne jeg godt sidde en hel aften kun og høre radio mens jeg
 lavede noget andet imens. Nu høre jeg kun radio frem og tilbage for arbejde
 + fra 21 til 22, gidder simpelthen ikke høre Kenneth K kan de andre "smart
 ass'es" med deres lokal radio bræk. Men GUD hvor jeg savner programmer som
 rockland, beat og andre programmer der dykker længere ned end offspring.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Divider (13-12-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Divider | 
  Dato :  13-12-01 17:37 |  
  |   
            
 peet_dk <answer_in_the_group ||||| svar_i_gruppen> skrev i en
 nyhedsmeddelelse:3c18cb38$0$47260$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Før i tiden kunne jeg godt sidde en hel aften kun og høre radio mens jeg
 > lavede noget andet imens. Nu høre jeg kun radio frem og tilbage for
 arbejde
 > + fra 21 til 22, gidder simpelthen ikke høre Kenneth K kan de andre "smart
 > ass'es" med deres lokal radio bræk.
 
   Jeg kom til at tænke på,hvis nogle mennesker snakkede
   til andre på den måde,ville de snakke ned til dem.
   Tror de vi er idioter?!
   P3 er for mig en oplysningsradio,hvor filosofien er,
   at bringe nyheder vedrørende rytmisk musik,
   og samtidig vise mangfoldigheden indenfor samme.
   Lad lokalradioerne spille det Tom Holmen vil høre,
   og lad så p3 blive det det var engang.
 
   Og kom ikke og sig at det nuværende p3 er nytænkning,
   for det er et gammelt koncept,og vi gider ikke høre på dem.
   Og hold iøvrigt op med kun at spille singler!!
 
 
  Men GUD hvor jeg savner programmer som
 > rockland, beat og andre programmer der dykker længere ned end offspring.
 >
 > "Det larmer jo,det er ikke rigtig musik"
    "De kan ikke spille"*S*
     Jeg har hørt den smøre så tit.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Rosenblad (13-12-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rosenblad | 
  Dato :  13-12-01 20:54 |  
  |  
 
            Støt  www.rockdinradio.dk, hvis du er utilfreds med P3!
 --
 Check out my band's homepage at:
 www.neonmachine.com
"Divider" <borger.louis@mail.tele.dk> wrote in message
 news:3c18d980$0$94376$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 >
 > peet_dk <answer_in_the_group ||||| svar_i_gruppen> skrev i en
 > nyhedsmeddelelse:3c18cb38$0$47260$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > > Før i tiden kunne jeg godt sidde en hel aften kun og høre radio mens jeg
 > > lavede noget andet imens. Nu høre jeg kun radio frem og tilbage for
 > arbejde
 > > + fra 21 til 22, gidder simpelthen ikke høre Kenneth K kan de andre
 "smart
 > > ass'es" med deres lokal radio bræk.
 >
 >   Jeg kom til at tænke på,hvis nogle mennesker snakkede
 >   til andre på den måde,ville de snakke ned til dem.
 >   Tror de vi er idioter?!
 >   P3 er for mig en oplysningsradio,hvor filosofien er,
 >   at bringe nyheder vedrørende rytmisk musik,
 >   og samtidig vise mangfoldigheden indenfor samme.
 >   Lad lokalradioerne spille det Tom Holmen vil høre,
 >   og lad så p3 blive det det var engang.
 >
 >   Og kom ikke og sig at det nuværende p3 er nytænkning,
 >   for det er et gammelt koncept,og vi gider ikke høre på dem.
 >   Og hold iøvrigt op med kun at spille singler!!
 >
 >
 >  Men GUD hvor jeg savner programmer som
 > > rockland, beat og andre programmer der dykker længere ned end offspring.
 > >
 > > "Det larmer jo,det er ikke rigtig musik"
 >    "De kan ikke spille"*S*
 >     Jeg har hørt den smøre så tit.
 >
 >
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |