Applikation til at ryde op i koden.
Fra : Kresten P. Vester

Dato : 12-12-01 19:07

Til html findes et program der hedder "tidy". Det kan tilrette koden så den
ser ordentlig ud.

Findes der et tilsvarende program til Java kode?
- et program der kan sørge for der er ordentlig indrykning linieskift og
lignende?

---
MVH KPV

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 12-12-01 20:07

"Kresten P. Vester" <k.vester@dak.k64.dk> wrote in message
> [...]
> koden så den ser ordentlig ud.
>
> Findes der et tilsvarende program til Java kode?
> - et program der kan sørge for der er ordentlig indrykning

Hej Kresten

Prøv at kigge på
http://mindprod.com/jglossb.html#B
under "beautifier"
eller på
http://www.meurrens.org/ip-Links/java/srcProcessors/
Jeg har dog ikke prøvet nogen af de omtalte applikationer, så jeg
kan desværre ikke hjælpe dig med at vælge, men hvis du finder en
brugbar applikation, må du gerne fortælle det .
--
Mikkel Bundgaard
IT University of Copenhagen

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 12-12-01 22:17

Kresten P. Vester wrote:

> Til html findes et program der hedder "tidy". Det kan tilrette koden så
> den ser ordentlig ud.

indent

http://www.gnu.org/software/indent/

--
Jonas Kongslund <jonas(at)kongslund.dk> XNS: =Jonas Kongslund

When you want to change the world, you don't see the dawn by
getting up early - you see it by not sleeping through the night.

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 13-12-01 07:42

Hvis du koder i et værktøj som f.eks. NetBeans (netbeans.org), så kan
editoren ved et simpelt tastetryk re-formatere koden for dig.

Det er ikke super-avanceret, men hvis man kan lide Sun's kode
konventioner er den fin.

-dennis

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 13-12-01 09:35

"Dennis Thrysøe" <dt@netnord.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> editoren ved et simpelt tastetryk re-formatere koden for dig.
>
> Det er ikke super-avanceret, men hvis man kan lide Sun's kode

Gudskelov kan både netbeans og forte, også sørge for at kode
ifølge sun's ide bliver pænt igen.

Altså med { og } på en linie for sig selv og ikke i enden af en

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
http://www.disky-design.dk/fish

Fra : Brian Matzon

Dato : 13-12-01 12:56

"Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> wrote in message news:faYR7.53$SM6.2351395855@news.euroconnect.net...
> Gudskelov kan både netbeans og forte, også sørge for at kode
> ifølge sun's ide bliver pænt igen.
>
> Altså med { og } på en linie for sig selv og ikke i enden af en

EEHH! <--- højt *bip* lyd - den irriterende slags...
forkert - Sun fortrækker:

if (condition) {
statements;
}

Iflg:
http://java.sun.com/docs/codeconv/html/CodeConventions.doc6.html#15395
paragraf 7.4

/Brian Matzon

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 13-12-01 13:10

> EEHH! <--- højt *bip* lyd - den irriterende slags...
> forkert - Sun fortrækker:
>
> if (condition) {
> statements;
> }

i know.

Men
if (condition)
{
statements;
}
Er IMHO langt mere overskueligt, så kan man nemlig tydeligt se
hvor et scope starter og slutter.

> Iflg:

http://java.sun.com/docs/codeconv/html/CodeConventions.doc6.html#
15395
> paragraf 7.4

Sun har lavet et genialt sprog, men lidt fejl hist og her :)

Men det er selvfølgelig personlig smag.

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 13-12-01 13:38

On Thu, 13 Dec 2001 13:10:27 +0100, "Soren 'Disky' Reinke"

Nej det er ej :P
</jihad>
--
Guideix Martin Mouritzen Phone +45 43270524
Ringager 2A, 1. Java Developer Fax +45 43270556

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 13-12-01 13:42

> [...]
> statements;
> }
> Er IMHO langt mere overskueligt, så kan man nemlig tydeligt se

Ja hver sin smag. Indtil for nyligt var jeg meget rabiat fortaler for
den syntax, som du også foretrækker. Men nogen fik mig overbevist om, at
det var smart hvis hele vores team tilnærmede sig den samme stil. Det
nemmeste at blive enige om var sun's code conventions.

Der gik en uge, og så var jeg blevet ligeså rabiat tilhænger af den
anden måde.

if (condition) {
dgffgf
}

Jeg har ganske nemt ved at se at hvor scopet starter og slutter. Det er
endda nemt at se, at scopet er et resultat af et if-statement ;)

-dennis

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 13-12-01 14:08

> [...]
stil. Det
> nemmeste at blive enige om var sun's code conventions.

Netop derfor følger vi den ikke, da ingen af os kan lide den,

> [...]
slutter. Det er
> endda nemt at se, at scopet er et resultat af et if-statement
;)

Hvis man har nestede if/for/while osv, er det bestemt ikke nemt.

Men som vi begge har sagt smag og behag.