Bundkortpriser EFTER NYTÅR???
Fra : Andrew

Dato : 12-12-01 19:11

Hej

Kan man forvente stigninger i bundkortpriser efter nytår, eller vil de
forblive hvor de er???

Hørte rygter om en fordobling af garantiperioden. Kan dette på indflydelse
på prislejet?

Eller er priserne på motherboards generelt stabil.

Man hører jo hele tiden at der er noget nyt på vej, og venter til sidste
øjeblik fordi prisen generelt falder med tiden.
Men kan det betale sig at vente, eller vil prisen ikke falde nævneværdigt
(nok til at det virkeligt kan betale sig at vente)???

Mvh Anders

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-12-01 21:19

On Wed, 12 Dec 2001 19:10:48 +0100,
Andrew <andvalen@post.tele.dk> wrote:
> [...]
> forblive hvor de er???
>
> Hørte rygter om en fordobling af garantiperioden. Kan dette på indflydelse

Jeg forventer at de billige/dårlige modeller vil udgå,
men ser ingen grund til at kvalitetsvarer skulle få en
prisforøgelse.

Så det er nok kun fattigmand der rammes af den nye lov.

Fra : Andrew

Dato : 12-12-01 21:28

Nu har jeg ikke analyseret bundkortmarkedet 100%, men hvor meget falder et
bundkort ca. i pris pr. måned??? 30-50 kroner?

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-01 21:54

kig ind på edbpriser.dk uder de forskellige modeller i bunden under dem som
har varen. Der er en graf hvordan pris udviklingen har været på produktet

Fra : Frank Andersen

Dato : 12-12-01 22:07

Det var vel heller ikke mere end rimeligt, når vi vil have en bedre service
må vi da betale den.

Frank

Fra : Bachelor

Dato : 12-12-01 23:22

"Frank Andersen" <type411@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:LHPR7.6992$z4.925911@news000.worldonline.dk...
> Det var vel heller ikke mere end rimeligt, når vi vil have en bedre service
> må vi da betale den.

Vi forlanger da ikke bedre service, men blot at firmaerne
ikke "tørrer" deres fejlbefængte og ubrugelige hardware
af på os forbrugere.
Hvis det skulle fordyre noget var det jo det samme som
at sige, at det er OK et bunkort kun kan holde mellem
1-2 år.

Fra : Jacob Rasmussen

Dato : 12-12-01 23:09

Andrew wrote:
> Hørte rygter om en fordobling af garantiperioden. Kan dette på indflydelse
> på prislejet?

Så vidt jeg ved er det garantien på alle den slags normale varer, der
udvides til to år fra nytår. Jeg kender til en butik på Falkoner Allé,
som allerede kører med denne udvidede garanti.

Muligvis vil prisen på nogen varer stige, men lige netop med
motherboards tror jeg det personligt ikke. Hvis et board har kørt fint i
et år vil det efter min mening med stor sikkerhed også køre et år til.

Jacob