Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Serie nummre
Fra : Henrik Ehlert

Dato : 12-12-01 18:59

Er der en form for register over stjålet fotoudstyr, som kan tjekke i
forbindelse med købt af brugt udstyr?
jeg tænker på hvor man ka slå serienummeret op

Henrik

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 12-12-01 20:22

Hej Henrik

On Wed, 12 Dec 2001 18:59:22 +0100, "Henrik Ehlert" <news@ehlert.dk>
wrote:

>Er der en form for register over stjålet fotoudstyr, som kan tjekke i
>forbindelse med købt af brugt udstyr?
>jeg tænker på hvor man ka slå serienummeret op

Jeg ved ikke hvordan det er nu, men for 30 år siden da jeg have en
fotohandel på Amager kunne man ringe til politiet og spörge om et vist
kamer var stjålet. Måske kan man stadig det.

mvh Hans Peter Larsson
Visby, Sverige

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 12-12-01 21:26

Hans Peter Larsson wrote:

> Jeg ved ikke hvordan det er nu, men for 30 år siden da jeg have en
> fotohandel på Amager kunne man ringe til politiet og spörge om et vist
> kamer var stjålet. Måske kan man stadig det.

Politiet har en såkaldt kosterliste, men jeg ved ikke om de yder den
service, at private kan få tjekket serienummeret på en brugt vare inden
et evt. køb, det er jo ikke forbudt at ringe og spørge.

Fra : per andersen

Dato : 13-12-01 05:58

du kan altid ringe til politiet og høre om noget er stjålet ellers kan du
finde en antikvitetsforretning de får nemlig disse kosterblade fra politiet
vh
Per

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 13-12-01 11:37

OK, jeg har da ringet et par gange i forbindelse med køb af brugt, og der
var ingen problemer; altid rart at få beskeden "det kan du roligt købe"!
Politiet er flinke med den slags, de vil jo ikke gøre folk til hælere...

Henrik Ehlert <news@ehlert.dk> skrev i en

Fra : Henrik Ehlert

Dato : 13-12-01 22:16

Tak for de mange svar!