Proaccess og flere maskiner ??
Fra : PD

Dato : 12-12-01 17:52

Hej.

Dette er måske et spørgsmål der er "newbie agtigt", men det er jeg faktisk
også....

Vi har et netværk med 11 maskiner, hvoraf 5 af dem til tider skal kunne
komme på internet.

I øjeblikket har vi en ISDN-LAN ting sat til vores ene switch, og det
fungere meget fint.

Nu har vi så besluttet at få proaccess, da vi kan spare en masse penge på
regningen.

Men hvordan får man det til at fungere lige så godt på de fem maskiner som
det i princippet gør nu ??
Skal man købe en IP-adresse pr. maskine, eller hvordan fungere det.

Det jeg er mest i tvivl om er at sådan som jeg forstår det så er en router
til at sammenkoble netværk, og et modem til at bruge på én maskine.

Men hvis jeg ser hos TDC så står der:
Pro@ccess ADSL inkluderer modem samt prækonfigureret router.
Og det er jeg ikke helt med på.

Mvh.
PD

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 13-12-01 09:48

> Men hvis jeg ser hos TDC så står der:
> Pro@ccess ADSL inkluderer modem samt prækonfigureret router.
> Og det er jeg ikke helt med på.

Vi havde også før en IDSN løsning med en zyxel box der ringede op efter
behov. Vores behov er lig jeres. Et dusin maskiner på et lokalnet der skal
have adgang til omverdenen

Vi har købt Pro@ccces hvor siemens boxen (Den der hiver dataene af det rå
kobber) er konfigureret med ethernet ud (istedet for ATM). Den
prækonfigurerede router står på hylden og istedet har vi sat en ZyWall10 der
forbinder siemens boxen med vores interne router. ZyWall kører NAT (Network
Address Translation) således at en IP addresse er nok.

ZyWall har så båden en LAN og en WAN ip addresse, og arbejdsstationerne er
så sat op til at bruge ZyWall lan ip som gateway - thats it.

I kan selvfølgelig også anvende routeren i får med men den kan i ikke ændre
konfiguration i. Skal TDC gøre det koster det 1000kr pr gang - Så var det
nemmere bare at købe en ZyWall og sætte på ...
--
Anders Majland