Filmbudgetter
Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 06-01-01 17:36

I forbindelse med en opgave om filmanmeldelser har jeg brug for nogle
eksempler på film, der har haft usædvanligt store budgetter. Udover Titanic
er der så nogle der kan komme med eksempler? Gerne med beløbene som filmene
har kostet? - haster da opgaven skal afleveres mandag....!

På forhånd tak

Kåre

Fra : Max R. Andersen

Dato : 06-01-01 19:01

On Sat, 6 Jan 2001, Kåre Weng Madsen wrote:

> [...]
> er der så nogle der kan komme med eksempler? Gerne med beløbene som filmene
> har kostet? - haster da opgaven skal afleveres mandag....!

WaterWorld m. Kevin Costner ? Dengang verdens dyreste film.

Max R. Andersen (max@cs.auc.dk)

Fra : Uffe Paulsen

Dato : 06-01-01 21:01

"Max R. Andersen" wrote:

> WaterWorld m. Kevin Costner ? Dengang verdens dyreste film.

Water World (1995) $175 millioner
Wild Wild West (1999) $170 millioner
Tarzan (Disney, 1999) $150 millioner

Det var hvad jeg lige kunne støve op på IMDB.

Håber det kan bruges,

V.h. Uffe.

Fra : Peter larsen

Dato : 07-01-01 01:21

Hejsa

Du kunne jo også tjekke Heavens Gate, der vidste nok skulle være den største
fiasko nogensinde, ihvertfald tilbage i 1993.

--
MVH

Peter

"I went to god just to see, and I was looking at me"

Fra : JSMadsen

Dato : 08-01-01 00:56

Peter larsen skrev i meddelelsen <938cpb$2sne$1@news.cybercity.dk>...
>Du kunne jo også tjekke Heavens Gate, der vidste nok skulle være den største
>fiasko nogensinde, ihvertfald tilbage i 1993.

Den film er nu NOGET ældre end det... :)

--
/JSMadsen

Fra : Peter larsen

Dato : 08-01-01 05:52

Hejsa

Det er jeg udemærket klar over, men jeg læste det i Guinness rekord fra
1993, så det jeg mente var at det stadig var gældende i 1993.

Fra : Keld Petersen

Dato : 07-01-01 10:28

Jeg synes at erindre, at Terminator 2 var verdens dyreste film da den kom
ud.

Fra : Anders Houmark

Dato : 07-01-01 17:47

jep det sagde de også, i nærmest alle anmeldeser af den :)

--
Mvh Anders Houmark

Fra : JSMadsen

Dato : 08-01-01 00:58

Keld Petersen skrev i meddelelsen ...
>Jeg synes at erindre, at Terminator 2 var verdens dyreste film da den kom ud.

Ja, James Cameron har en "ting" for at lave dyre film.
Hver film dyrere end den foregående, gad vide hvad han vil lave om efter hans seneste film, TITANIC?
Læste en artikel om det engang...

--
/JSMadsen

Fra : JSMadsen

Dato : 08-01-01 01:00

Kåre Weng Madsen skrev i meddelelsen <6QH56.977$yR4.24886@twister.sunsite.dk>...
> [...]
>er der så nogle der kan komme med eksempler? Gerne med beløbene som filmene
>har kostet? - haster da opgaven skal afleveres mandag....!

Jeg ved ikke om du kan bruge det nu, Kåre:
Den seneste BATMAN film (den med Arnuld, kan ikke huske hvad den hedder)
kostede i omegnen af $200M eller mere, og den var jo oppe omkring samme tid som den båd film, du ved...

--
/JSMadsen

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 08-01-01 02:55