Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon S40 eller G2 ??
Fra : OZ1HDL

Dato : 12-12-01 09:32

Hej med jer - Hvilket skal jeg købe, Canon S40 eller G2 ??

Jeg har nogle få krav - god opløsning og gerne god til macro/tætpå billeder,
extern flash har jeg ikke brug for.
Mvh Gert

Fra : peter

Dato : 12-12-01 20:43

he he - den har jeg også lige været igennem.

Jeg endte med at købe en G2 pga. en mere lysfølsom optik, men mest af alt,
pga. muligheden for ekstern flash.

Her efterfølgende har jeg fundet ud af at jeg valgte rigtigt, for de her små
kameraer har virkelig problemer med røde øjne pga.den lille afstand mellem
objektiv og blitz.

Jeg har lige haft det med til en juletræsfest og har måttet efterbehandle
hvert et billede pga. røde øjne (hvilket er lidt af et arbejde når der er 25
børn på et billede). Den fejl begår jeg ikke igen - næste gang er det med
min eksterne Braun flash, som umiddelbart ser ud til at virke ok med
G2´eren.

Mvh.

Peter Enger

Fra : Poul Larsen

Dato : 14-12-01 23:37

Hej Peter
hvad for en Braun flash model og mærke duer til G2 ????
har også lige købt sådan en sven
Hilsen Poul

--

Venlig hilsen / Best regards
Poul Larsen

Fra : peter

Dato : 15-12-01 11:46

Hej !

Den jeg bruger er en gammel 340M SCA.

Du skal være opmærksom på, at når jeg skriver at den virker sammen med
G2´eren så er det ikke ensbetydende med at der er lysmåling gennem kameraet
(TTL) med alle de muligheder det giver.

G2´eren er sat til manuel - lukkehast. til 1/250 og blænden til 4 eller 8
(blitzens muligheder). Det er så det lille øje foran på blitzen som afgører
hvor meget lys motivet skal have - en noget mere usikker målemetode - men i
praksis ganske god.

Så når jeg skriver at den virker ok er det sådan set bare at G2´eren kan
fyre blitzen af, hvilket jeg har hørt ikke altid er tilfældet. Hvis du vil
have TTL så er du nok nødt til at købe en Canon Speedlite og den koster
næsten lige så meget som dit kamera.

Mvh.

Peter Enger

Fra : lars

Dato : 19-12-01 12:21

jeg havde samme problem,
men jeg endte med at vælge G2 og det tager
altså nogle kanon billeder.
S40 er godt nok mindre og måske "smartere" men
jeg synes at billederne er mere uskarpe.
jeg fik en photo mand til at tage et billede med hver
kamera og også der var G2 langt at foretrekke.

Jeg har lige købt en flash 420ex hvilket du jo heller ikke
kan til s40.

hilsen lars

Fra : Martin Christiansen

Dato : 19-12-01 21:37

G2 har vist ikke ret god makro (går ikke så tæt på som andre). G1 gør i
hvert fald ikke (jeg har G1), og de har vist samme optik. Men jeg synes, at
G1/G2 er et kanon godt kamera, selv om det også har visse svagheder.

--Martin

Fra : lars

Dato : 20-12-01 08:09

hvad er tæt på ??
jeg synes nu at jeg kan gå rimlig tæt på.
men der kræves da en del lys.

"Martin Christiansen" <marchr@mail1.stoTAKETHISAWAYfanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3c20f9d9$0$24356$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : lars

Dato : 20-12-01 08:10

prøv at se her
http://www.achatzi.kreativ-foto.com/G2/G2M1.html

Fra : lars

Dato : 20-12-01 08:17

her er goså nogle gode billeder at finde synes jeg
http://photography-on-the.net/forum/viewboard.php?BoardID=26