Unbrekable
Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 06-01-01 13:27

I Bo Green Jensens anmeldelse af filmen skriver han at Shyamalan operere
efter "non sequitur"-princippet. Er der nogen der ved hvad det betyder?

Fra : Merlin P. Mann

Dato : 06-01-01 15:47

> I Bo Green Jensens anmeldelse af filmen skriver han at Shyamalan operere
> efter "non sequitur"-princippet. Er der nogen der ved hvad det betyder?

Det er taget fra klassisk logik, og betyder groft oversat "det følger ikke
deraf" - det vil sige, når man kommer med en konklusion, der ikke følger af
præmisserne.

Se mere hos: http://www.datanation.com/fallacies/nonseq.htm

MVH Merlin

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 06-01-01 15:54

Og mig der ellers har haft 6 forelæsninger om oldtidens logik - måske skulle
jeg være vågen næste gang....

Men hvad betyder det for instruktionen eller filmen? Betyder det, at en
handling i filmen ikke afføder en logiks konsekvnes eller hvad?

Kåre