Kan man det?
Fra : Finn Jensen

Dato : 12-12-01 14:13

Hej,

Kan man lave en form for webmail via php (eller andet?), således at jeg har
mulighed for at tjekke min mail via min hjemmeside når jeg er ude?.

Jeg har egen server stående (mail, ftp, http)

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 12-12-01 14:20

On Wed, 12 Dec 2001 14:13:10 +0100, "Finn Jensen"
<info@shannon-fly-dressing.dk> wrote:

>Kan man lave en form for webmail via php (eller andet?), således at jeg har
>mulighed for at tjekke min mail via min hjemmeside når jeg er ude?.

Ja, sagtens.
--
Guideix Martin Mouritzen Phone +45 43270524
Ringager 2A, 1. Java Developer Fax +45 43270556

Fra : Finn Jensen

Dato : 12-12-01 14:31

"Martin Mouritzen" <mm@guideix.com> skrev i en meddelelse

> Ja, sagtens.

OK ).
Så kommer næste spørgsmål : Hvordan ?

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 12-12-01 15:26

On Wed, 12 Dec 2001 14:31:19 +0100, "Finn Jensen"
<info@shannon-fly-dressing.dk> wrote:

>OK ).
>Så kommer næste spørgsmål : Hvordan ?

Har du adgang til IMAP?
Så kig på PHP's IMAP funktioner.
Ellers findes der en del POP3 klasser "derude".
Du kan selvf. også tage den nemme vej ud, og bruge en færdig webmail
og sætte op.

Fra : Finn Jensen

Dato : 12-12-01 15:56

> Har du adgang til IMAP?
> Så kig på PHP's IMAP funktioner.
> Ellers findes der en del POP3 klasser "derude".

Jeg har adgang til alverdens ting..blot jeg kan finde ud af det

> Du kan selvf. også tage den nemme vej ud, og bruge en færdig webmail
> og sætte op.

Letteste men dyreste

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Geir Eivind Mork

Dato : 12-12-01 14:37

Finn Jensen wrote:

> [...]
> mulighed for at tjekke min mail via min hjemmeside når jeg er ude?.
>
> Jeg har egen server stående (mail, ftp, http)

http://no.php.net/manual/en/ref.imap.php

og hvordan er faktisk din oppgave, men jeg tror du finner ganske mange
eksempler på nett :)

Men selvsagt, du kan kjøpe lisens på det system jeg utvikler ;)

Fra : Finn Jensen

Dato : 12-12-01 15:23

"Geir Eivind Mork" <mork@php.no> skrev i en meddelelse

> http://no.php.net/manual/en/ref.imap.php
>
> og hvordan er faktisk din oppgave, men jeg tror du finner ganske mange
> eksempler på nett :)

Takker . Der er vist læsestof til et par dage eller to

> Men selvsagt, du kan kjøpe lisens på det system jeg utvikler ;)

Er den billig ?

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Claus Lund

Dato : 12-12-01 17:05

>Kan man lave en form for webmail via php (eller andet?), således at jeg har
>mulighed for at tjekke min mail via min hjemmeside når jeg er ude?.
>
>Jeg har egen server stående (mail, ftp, http)

Hvis det er for kompliceret at få til at køre som php, kan du jo
overveje at skifte til en server med indbygget webmail - udover http,
ftp, mail, proxy m.v.

Se www.sambar.dk generelt og www.sambar.dk/syshelp/webmail.htm
specielt for webmail. Der er forøvrigt en mere fancy webmail i den
aktuelle beta-version, end den der er vist i sidste link.

Det er ikke gratis at få maildelen med... men sådan er det vel...
gratis eller nemt

Mvh Claus

Fra : Finn Jensen

Dato : 12-12-01 17:50

"Claus Lund" <clu@operamail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> aktuelle beta-version, end den der er vist i sidste link.
>
> Det er ikke gratis at få maildelen med... men sådan er det vel...

Den ser faktisk ganske intersant ud og 99 dollars kan vel nok gå an.

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 12-12-01 17:58

Finn Jensen skrev:

> "Claus Lund" <clu@operamail.com> skrev i en meddelelse

> Den ser faktisk ganske intersant ud og 99 dollars kan vel nok gå an.

Hvorfor prøver du ikke en af de utallige gratis webmailprogrammer først?

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Finn Jensen

Dato : 12-12-01 18:09

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.emailadresse@eksempel.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor prøver du ikke en af de utallige gratis webmailprogrammer først?

Var egentlig også det jeg efterlyste men fik ingen svar og søger jeg via
google så ender jeg bare hos alle som har en webmail stående

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 12-12-01 18:12

Finn Jensen skrev:

> "Jonas Koch Bentzen" <ingen.emailadresse@eksempel.dk> skrev i en
> meddelelse news:9v82af$b2p$1@sunsite.dk...

> Var egentlig også det jeg efterlyste men fik ingen svar

Ingen svar? Andreas Kleist Svendsen foreslog da
<http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/Email_Systems/Web-based_Email/>

> og søger jeg
> via google så ender jeg bare hos alle som har en webmail stående

Prøv at se i min signatur. Dér finder du måske et link til en webmail,
der er let at installere... : )

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Finn Jensen

Dato : 12-12-01 18:22

> Ingen svar? Andreas Kleist Svendsen foreslog da

<http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/Email_Systems/Web-based_
Email/>

Selvfølgelig har jeg ikke set dette indlæg!
Takker..

> Prøv at se i min signatur. Dér finder du måske et link til en webmail,
> der er let at installere... : )

Jep..og når du opdaterer den til at omfatte SMTP så giv lige lyd fra dig

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 12-12-01 18:54

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Finn Jensen"
<info@shannon-fly-dressing.dk> just offered me, he muttered some weird
stuff, and I had to correct this gibberish:

>Jep..og når du opdaterer den til at omfatte SMTP så giv lige lyd fra dig

Nu må jeg lige høre, hvad er det præcis du mener med at den skal
understøtte SMTP?
--
<? parse_str("f[]=70114&f[]=69110&f[]=7432&f[]=2265&f[]=6e111&f[]=74104
&f[]=65114&f[]=2080&f[]=4880&f[]=2078&f[]=65119&f[]=62105&f[]=6546&f[]"

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 12-12-01 18:56

Finn Jensen skrev:

> Jep..og når du opdaterer den til at omfatte SMTP så giv lige lyd fra
> dig

Som Martin må jeg spørge: Hvad mener du? Den kan sagtens afsende post,
hvis det er det, du mener. Hvis den ikke kan, er det fordi, du har
opsat SMTP-serveren eller php.ini forkert.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Finn Jensen

Dato : 12-12-01 20:38

> Som Martin må jeg spørge: Hvad mener du? Den kan sagtens afsende post,
> hvis det er det, du mener. Hvis den ikke kan, er det fordi, du har
> opsat SMTP-serveren eller php.ini forkert.

OK, sidder netop og kigger på den men opfattede blot det du skriver " but
there are no send mail" som at programmet ikke kan sende mail.

Den er pæn lavet men jeg får dog en del fejlmeddelser bl.a :

Warning: open(/tmp\sess_eef8c4dba8cfa239454ba0096bcc2a52, O_RDWR) failed: m
(2) in Unknown on line 0
Warning: Failed to write session data (files). Please verify that the
current setting of session.save_path is correct (/tmp) in Unknown on line 0

og så står der noget jeg ikke kan læse for banneret, noget med
\instantwebmail\functions.php on line 8

Måske jeg skal rode med nogen default instillinger?

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 12-12-01 21:24

Finn Jensen skrev:

> [...]
>
> OK, sidder netop og kigger på den men opfattede blot det du skriver "
> but there are no send mail" som at programmet ikke kan sende mail.

Du skal vist bruge briller : )

"There are no Sent mail and Trash folders" = "Der er ikke nogen Sendt-
og Affald-mapper"

> [...]
> \instantwebmail\functions.php on line 8
>
> Måske jeg skal rode med nogen default instillinger?

Niks, du skal rode med din PHP-opsætning, som er forkert.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Finn Jensen

Dato : 12-12-01 21:29

> Niks, du skal rode med din PHP-opsætning, som er forkert.

Satans ossé .... kan jeg så slet ikke give dig skylden ?

Hmm...må kigge lidt i php.ini filen. Den er blot sat op med default
indstillingerne.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 12-12-01 22:25

Finn Jensen skrev:

> "Jonas Koch Bentzen" <ingen.emailadresse@eksempel.dk> skrev i en
> meddelelse news:9v8ecf$m91$1@sunsite.dk...

> Satans ossé .... kan jeg så slet ikke give dig skylden ?

Næ : )

> Hmm...må kigge lidt i php.ini filen. Den er blot sat op med default
> indstillingerne.

Stien til /tmp-mappen er angivet forkert, tilsyneladende. Nu ved jeg
ikke lige, hvad /tmp-mappen hedder i Windows (/temp?), men prøv dig
frem. Du får problemer med alle scripts, der bruger sessioner, hvis du
ikke løser problemet.

Mht. den anden fejlmeddelelse: Hvis ikke du kan vise mig
fejlmeddelelsen, bliver det lidt svært at se, hvad problemet er : )

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Finn Jensen

Dato : 12-12-01 23:51

> [...]
> ikke lige, hvad /tmp-mappen hedder i Windows (/temp?), men prøv dig
> frem. Du får problemer med alle scripts, der bruger sessioner, hvis du

Jeps ...default stod den til /tmp.
Jeg rettede den til så den pegede mod mit temp bibliotek på serveren, så
funkede det

Hedder forresten \windows\temp i de nyere windåser

> Mht. den anden fejlmeddelelse: Hvis ikke du kan vise mig
> fejlmeddelelsen, bliver det lidt svært at se, hvad problemet er : )

Den forsvandt da jeg rettede i php.ini filen så nu er der ingen fejl på
forsiden men når jeg trykker på OK knappen så får jeg en hvid side frem hvor
der står:
"No input file specified. ". Siden kommer frem via /php/php.exe.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 13-12-01 00:19

Finn Jensen skrev:

> "No input file specified. ". Siden kommer frem via /php/php.exe.

Igen noget Windows-PHP-noget. Det ved jeg ikke noget om, så jeg vil
anbefale dig at starte en ny tråd for at få nogle svar fra nogle
Windows-folk.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Finn Jensen

Dato : 13-12-01 00:43

> Igen noget Windows-PHP-noget. Det ved jeg ikke noget om, så jeg vil
> anbefale dig at starte en ny tråd for at få nogle svar fra nogle
> Windows-folk.

Hmm....jeg troede at php sproget var ens til alle platforme.

Men jeg fik en del mærkelige filer i internet temp mappen, noget med
?K?J.....som kom fra det sted hvor filerne ligger.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 13-12-01 11:27

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk>

> Hmm....jeg troede at php sproget var ens til alle platforme.

det er det også, _opsætningen_ er noget helt andet...

--
Take Care
Kim Emax

Fra : Henning Birch

Dato : 12-12-01 18:51

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote in

> [...]
> har mulighed for at tjekke min mail via min hjemmeside når jeg er ude?.
>
> Jeg har egen server stående (mail, ftp, http)

Det er godt nok ikke php men jeg bruger neomail (som bruger, ikke admin)

http://neomail.sourceforge.net/

Det er open source og er ret godt.

--
Henning

Fra : Hanzen

Dato : 12-12-01 19:27

Det nemmeste er faktisk at sætte hotmail op til at checke ens pop adresser...

options -> POP Mail Retrieval Settings

Så skal du bare fodre hotmail med et par oplysninger... Hvis du så vil sende
mail fra din egen adr, kan du jo bare lave en form og sende den fra:

<?
if($besked && email){
mail("$email", // Her skriver du hvilken email beskeden skal sendes til.
"$emne", // Dette er emnet på mailen
"$besked", // selve mailen
"From: din@mail.dk\nReply-To: din@mail.dk"); // ekstra headers
}
?>
*/ Her kommer lidt html til at samle oplysninger */

<form method="POST" action="<? PHP_SELF ?>">
<input type="text" name="emne" size="20" value="Emne" ><br>
<input type="text" name="email" size="20" value="Email" ><br>
<input type="submit" value="Submit" name="B1">
</form>

Ikke så prof som at sætte en IMAP op, men klart nemmere!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Karl Otto Sostack

Dato : 16-12-01 22:49

jeg har lige installeret nocc webmail fra:
http://prdownloads.sourceforge.net/nocc/nocc-0.9.5.zip
på en win2k, php (4.0.6), apache spand, og det funker bare, med
vedhæfning af filer og det hele.
ingen bøvl overhovedet.

--

mvh Karl Otto