SOHO 77 vs Cisco 806
Fra : Tumlehund

Dato : 12-12-01 10:48

Hvad er forskellen på disse to routere? Jeg ved godt jeg kan finde
specifikationen på dem, men jeg er ikke så meget inde i routere at jeg kan
kan forstå alle de tekniske termer...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-12-01 11:11

Wed, 12 Dec 2001 10:47:57 +0100, skrev "Tumlehund"
<patriot@sol.dk>:

>Hvad er forskellen på disse to routere?

Spørg i news:dk.edb.netvaerk, som er gruppen til dit spørgsmål.

med venlig hilsen
Knud
--
Er du i tvivl om hvilken nyhedsgruppe, du skal bruge?
Du kan læse alt om de forskellige grupper på

Fra : Jesper Skriver

Dato : 12-12-01 13:19

On Wed, 12 Dec 2001 10:47:57 +0100, Tumlehund wrote:
> Hvad er forskellen på disse to routere? Jeg ved godt jeg kan finde
> specifikationen på dem, men jeg er ikke så meget inde i routere at jeg kan
> kan forstå alle de tekniske termer...

Den ene er en DTM<->Ethernet router, den anden er en Ethernet<->Ethernet
router, men ellers er de sammenlignlige.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 12-12-01 15:09

In article <slrna1ei8h.2be3.harvest@freesbee.wheel.dk>, Jesper Skriver wrote:

> Den ene er en DTM<->Ethernet router, den anden er en Ethernet<->Ethernet

s/DTM/DMT/

--
Andreas Plesner Jacobsen | Postmen never die, they just lose their zip.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 12-12-01 15:39

On Wed, 12 Dec 2001 14:09:27 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> s/DTM/DMT/

Ja - mig snotskovl

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Tumlehund

Dato : 12-12-01 15:55

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message
> Den ene er en DTM<->Ethernet router, den anden er en Ethernet<->Ethernet
> router, men ellers er de sammenlignlige.

> [...]

OK, og hvad betyder det?

Er der ellers nogle ting man skal være opmærksom på? Hvorfor skulle man
vælge den ene frem dor den anden?

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 12-12-01 16:15

In article <3c176fe3$0$17383$4d4eb98e@read.news.dk.uu.net>, Tumlehund wrote:

> OK, og hvad betyder det?
>
> Er der ellers nogle ting man skal være opmærksom på? Hvorfor skulle man
> vælge den ene frem dor den anden?

Hvis du skal have flyttet trafik fra en DMT (ADSL) linie til et
ethernet-lan skal du vælge en DMT<->Ethernet router; hvis du skal flytte
trafik mellem to Ethernet skal du vælge en Ethernet<->Ethernet router.

--
Andreas Plesner Jacobsen | He who laughs last didn't get the joke.

Fra : Tumlehund

Dato : 12-12-01 18:13

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message
> [...]
>
> --
> Andreas Plesner Jacobsen | He who laughs last didn't get the joke.

OK, men er der nogen forskel i funktionaliteten, hvilke protokoller (eller
hvad det nu hedder) osv. de understøtter. F.eks. er H.323 jo nogen gange
problematisk (hvorfor?).

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 12-12-01 19:45

In article <3c17a04e$0$25397$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Tumlehund wrote:

> OK, men er der nogen forskel i funktionaliteten, hvilke protokoller (eller
> hvad det nu hedder) osv. de understøtter. F.eks. er H.323 jo nogen gange

Nej, de kører samme software. Den eneste forskel er hvilke interfaces de
har.

> problematisk (hvorfor?).

Fordi h.323 blev designet af telefonifolk, der ikke havde et clue om IP.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Give your child mental blocks for Christmas.