/ Forside / Teknologi / Hardware / Bundkort / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Bundkort
#NavnPoint
tedd 7545
BjarneD 3920
peet49 3555
Gambrinus 2905
dk 2525
Klaudi 1680
Manse9933 1215
dos-man 1010
Brommi 1005
10  srhansen 945
Ustabilt bundkort
Fra : Henrik


Dato : 12-12-01 02:03

Hej
Jeg har problemer med mit bundkort:
Chaintec CT-7AJA/100 ATX (ja, jeg ved godt det er noget billigt stads !)
Når computeren har været tændt nogle timer og derefter bliver genstartet, så
vil skidtet ikke starte.
Når jeg genstarter kommer den kun til "verifying pool data", og så sker der
ikke mere.....
Jeg har snart prøvet alt !
Checket for virus, formatteret, genindstalleret windows, prøvet 2
forskellige harddiske med ren win installation, opdateret bios, frakoblet
ALT unødvendigt skidt (såsom lydkort, netkort, A, D og E drev), nulstillet
bios og afmonteret batteriet. -puh..
Så til 10.000 kroners spørgsmålet.... ER der én af jer kloge hoveder,
der har nogle konstruktive forslag til hvad der kan være galt med skidtet ??

Venlig hilsen

Henrik




 
 
Klitgaard (12-12-2001)
Kommentar
Fra : Klitgaard


Dato : 12-12-01 10:24


"Henrik" <lene@satzone.com> skrev i en meddelelse
news:%0yR7.6740$z4.857390@news000.worldonline.dk...

> ER der én af jer kloge hoveder,
> der har nogle konstruktive forslag til hvad der kan være galt med skidtet
??

Varme?

:...Klitgaard



Martin Petersen (12-12-2001)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 12-12-01 13:15

Strømmangel? Hvilken psu har du?

- Martin

"Henrik" <lene@satzone.com> skrev i en meddelelse
news:%0yR7.6740$z4.857390@news000.worldonline.dk...
> Hej
> Jeg har problemer med mit bundkort:
> Chaintec CT-7AJA/100 ATX (ja, jeg ved godt det er noget billigt stads !)
> Når computeren har været tændt nogle timer og derefter bliver genstartet,

> vil skidtet ikke starte.
> Når jeg genstarter kommer den kun til "verifying pool data", og så sker
der
> ikke mere.....
> Jeg har snart prøvet alt !
> Checket for virus, formatteret, genindstalleret windows, prøvet 2
> forskellige harddiske med ren win installation, opdateret bios, frakoblet
> ALT unødvendigt skidt (såsom lydkort, netkort, A, D og E drev), nulstillet
> bios og afmonteret batteriet. -puh..
> Så til 10.000 kroners spørgsmålet.... ER der én af jer kloge hoveder,
> der har nogle konstruktive forslag til hvad der kan være galt med skidtet
??
>
> Venlig hilsen
>
> Henrik
>
>
>



Peter Schrøder (12-12-2001)
Kommentar
Fra : Peter Schrøder


Dato : 12-12-01 14:53


Henrik skrev
> Jeg har problemer med mit bundkort:
> Chaintec CT-7AJA/100 ATX (ja, jeg ved godt det er noget billigt stads
!)
> Når computeren har været tændt nogle timer og derefter bliver
genstartet, så
> vil skidtet ikke starte.

Fandt dette:
The Desktop Management Interface (DMI) is a new method of managing
computers in an
enterprise. The main component of DMI is the Management Information
Format Database,
or MIFD (the DMI Pool Data). This database contains all the information
about the
computing system and its components.

At times, some systems may experience hang conditions after partitioning,
formatting and
initial bootup of a hard drive. The message, "Verifying DMI Pool Data"
appears and the
system hangs. This condition may continue after the drive has been
removed.

! WARNING ! ALL SUGGESTIONS LISTED IN THIS INFORMATION BULLETIN
ARE BIOS RELATED. FOR A PERMANENT SOLUTION, MAXTOR
RECOMMENDS THAT USERS CONSULT THEIR SYSTEM OR MOTHERBOARD
MANUFACTURER FOR BIOS UPGRADES.

Suggestions to Resolve the Condition:

1.Apply power to the computer.
2.Access the system BIOS.
Set the drive type as None or Not Installed.
Load BIOS Defaults
Load SETUP Defaults
3.Save the BIOS changes and reboot the PC to a System Boot Diskette.
4.Shut down the PC after the memory count is displayed.
5.Reconnect the power and interface cables to the hard drive.
6.Access the System BIOS.
7.Auto-Detect the hard drive. Ensure that the LBA Mode option is enabled.
8.Save the BIOS changes and boot the PC with a System Diskette.
9.Partition and format the hard drive via the operating system.
10.Reboot the system. On bootup, the screen should read:
Verifying DMI Pool Data
Update Successful
The system should continue booting normally.

Other Possible Solutions:

1.Apply power to the computer.
2.Access the System BIOS.
3.Disable both the Internal and External CPU Cache. These features are
located in
either the "BIOS Features" or "Advanced Settings" options of the BIOS
Setup.
NOTE: Consult the System or Motherboard User's Manual for exact location
of the
Internal and External CPU Cache settings.
4.Save the BIOS changes and reboot the PC to a System Boot Diskette. On
bootup,
the screen should read:
Verifying DMI Pool Data
Update Successful
The system should continue booting normally.
5.After the system successfully boots, re-start the PC and access the
system BIOS.
6.Enable the External CPU Cache. This feature is located in the "BIOS
Features" or
"Advanced Settings".
NOTE: Consult the System or Motherboard User's Manual for exact location
of the
External CPU Cache setting.
! WARNING ! User's MUST re-enable this feature for optimal system
performance.
7.Save the BIOS changes and reboot the PC to a System Boot Diskette. On
bootup,
the screen should read:
Verifying DMI Pool Data
Update Successful
The system should continue booting normally.

NOTE: If the aforementioned suggestions fail to resolve the issue,
contact the system or
motherboard manufacturer to:

Remove the "Clear CMOS" Jumper and reset the system BIOS
Obtain a Flash BIOS Upgrade

--
Med venlig hilsen
Peter
pschATmail1.stofanet.dk
Replace AT with @ to reply.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177505
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408554
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste