Beholde/overføre telefonnumre
Fra : Jan

Dato : 11-12-01 23:55

Hej,

Jeg har dd. udskiftet mit simkort. Dog ligger alle mine telefonnumre på det
gamle kort (og ja det er hos et andet selskab), er der nogen måde jeg kan få dem
overført? (uden at investere i grej).
Fx. lagre dem i selve telefonens hukommelse.

Det er en Nokia 3310.

Mvh Jan

Fra : alwresuihalert

Dato : 12-12-01 00:08

snip
> [...]
få dem
> overført? (uden at investere i grej).
> Fx. lagre dem i selve telefonens hukommelse.

Du skal have fat i en telefon med egen hukkomelse, der kan overføre mellem
denne og SIM kort.

Jeg selv brugte en Nokia 2110i, da min 3210 ikke var opgaven voksen.

Alternativt kan man få diverse computer udstyr.

Svjv. har 3310 ikke egen hukkomelse osv.(jeg er ikke sikker). Så bliver du
nødt til at låne eller købe noget grej.

Fra : Jan

Dato : 12-12-01 00:25

"alwresuihalert" <lkjhlkjhliu@trdtdtrcv.com> wrote in message
> [...]
>
> Alternativt kan man få diverse computer udstyr.
>
> Svjv. har 3310 ikke egen hukkomelse osv.(jeg er ikke sikker). Så bliver du

Ok. Tak.
Hvad kan man egentlig få af grej?

Fra : Torbenth

Dato : 12-12-01 02:25

Jan skrev i meddelelsen <9v64k2$d9a$1@sunsite.dk>...

>Hvad kan man egentlig få af grej?

Bl.a. www.thansen.dk har en simkortlæser som bruges til dette formål. Du kan
på pc'en lægge nye numre ind/redigere/kopiere/lave back-up.

Mvh.
Torben

Fra : Torbenth

Dato : 12-12-01 02:30

Torbenth skrev i meddelelsen <9v6bk7$2t8s$1@news.cybercity.dk>...

>Bl.a. www.thansen.dk har en simkortlæser som bruges til dette formål. Du
kan
>på pc'en lægge nye numre ind/redigere/kopiere/lave back-up.

Den kaldes Chipy Sim Manager kr. 229,00

Ved hjælp af denne simkort manager kan du
redigere i din telefonbog
gemme back-up kopier af din telefonbog på PC`eren.
kopiere telefonbogen til andre kort.
redigere og indskrive SMS beskeder via din PC`er.
Kortlæseren skal tilsluttes com porten på computeren og installeres nemt på
få minutter.
Leveres inkl. software !

Mvh.
Torben

Fra : Fischer

Dato : 12-12-01 07:25

> Bl.a. www.thansen.dk har en simkortlæser som bruges til dette formål.
> Du kan på pc'en lægge nye numre ind/redigere/kopiere/lave back-up.

Man kan også bare låne en gammel Ericsson telefon af en eller anden.
Operationen med overflytning tager kun 5 minutter.

*Fischer

Fra : Devast8or

Dato : 12-12-01 16:02

Eller en N8210, den har også den funktion.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Jan

Dato : 12-12-01 16:26

"Devast8or" <devast8or@NOSPAMsystembl.dk> wrote in message
> Eller en N8210, den har også den funktion.
>
> Devast8or

> Fischer <express@get2net.dk> wrote in message

Hvad med en gammel Nokia 2110? Jeg har sådan en og der er i hvert fald
hukommelse i telefonen.
Kan jeg så gemme numrene fra det gamle sim-kort på telefonen, og bagefter sætte
det nye og så lagre dem der ??

Jan

Fra : alwresuihalert

Dato : 12-12-01 17:23

snip
> [...]
> hukommelse i telefonen.
> Kan jeg så gemme numrene fra det gamle sim-kort på telefonen, og bagefter

Prøv at læse mit første indlæg igen og led efter "Nokia 2110"!

Fra : alwresuihalert

Dato : 12-12-01 17:46

snip
> Prøv at læse mit første indlæg igen og led efter "Nokia 2110"!

Kan I andre ikke læse mit oprindelige indlæg?

Jeg skrev, at da jeg flyttede nummer brugte jeg en Nokia 2110, fordi min
3210 ikke kunne.

Jeg kan ikke helt huske det præcist, men der var noget med, at numrene i
Nokia hukommelsen skulle slettes, for at de ikke ville blive blandet sammen
med dem på SIM kortet. Man kan vist ikke vælge hverenkelt man vil flytte -
alt eller intet. Og den understøtter heller ikke navne på telefonnumre der
er længere end ca. 12 - de resterende bogstaver/tegn bliver bare skåret af.

Fra : Jan

Dato : 12-12-01 23:39

> [...]
> er længere end ca. 12 - de resterende bogstaver/tegn bliver bare skåret af.

Kanon, tak for hjælpen! Det var en telefon jeg fik for flere års siden, så den
kom virkelig til sin nytte i dag
Man kunne godt vælge hver enkelt nummer og kopier ad gangen.
Og du har ret I at der bliver skåret af. 13-14 tegn er der tilbage.

Mvh Jan

Fra : Jan

Dato : 12-12-01 19:29

> snip
> sætte
>
> Prøv at læse mit første indlæg igen og led efter "Nokia 2110"!

Hæ hæ, det kan jeg da godt se sorry
Har haft lidt travlt de sidste dage

Fra : Fischer

Dato : 12-12-01 17:39

> Hvad med en gammel Nokia 2110? Jeg har sådan en og der er i hvert
> fald hukommelse i telefonen.
> Kan jeg så gemme numrene fra det gamle sim-kort på telefonen, og
> bagefter sætte det nye og så lagre dem der ??

Det ser det ud til.
Jeg hentede den gamle 2110'er på loftet. Da jeg kom igennem de kringlede
Nokia-menuer var der et punkt hvor man kunne kopiere mellem SIM og tlf.
Jeg har dog ikke testet det i praksis.

*Fischer

Fra : Jan

Dato : 12-12-01 23:40

> [...]
> Jeg hentede den gamle 2110'er på loftet. Da jeg kom igennem de kringlede
> Nokia-menuer var der et punkt hvor man kunne kopiere mellem SIM og tlf.

Jep, det er der og tak for hjælpen