Atlon 1400 tbird 266 Temp. problem
Fra : Tommy Sørensen

Dato : 11-12-01 22:40

Hej NG:
er der nogen der kan fortælle hvad der er normal temp. for denne prosessor.
jeg kører med en coolemaster køler der skulle kunne klare op til en 1,7 ghz.
under almindelig
brug bliver cpuen 52 grader varm, men når jeg foreksempel laver en film om
til svcd går temp. helt amok
op til 65 grader med genstart til følge. hvor mange grader skal man regne
med at det hjælper med en kabinet køler ???
Hilsen TS

Fra : Henrik Thomsen

Dato : 12-12-01 00:14

> [...]
>op til 65 grader med genstart til følge. hvor mange grader skal man regne
>med at det hjælper med en kabinet køler ???

Min 1333 hz athlon med win2000 ligger i tomgang på ca. 58 grader (34
grader i kabinet) og under fuld knald på ca 65 grader.
Før jeg fik Arctic Silver II lå den på 73 grader ved fuld load. Her
var den dog stadig stabil, men jeg fik dårlige nerver af temperaturen.

På min maskine gav det et par grader at montere en kabinetblæser foran
i kabinettet, men det betinger altså , at den kan få luft.

Hvis din maskine genstarter allerede ved 65 grader, tror jeg mere på
at problemet ligger et andet sted - måske mangler den strøm.

Henrik

Fra : Mogens

Dato : 12-12-01 00:28

On Tue, 11 Dec 2001 22:40:07 +0100, "Tommy Sørensen"
<gran4@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>op til 65 grader med genstart til følge. hvor mange grader skal man regne
>med at det hjælper med en kabinet køler ???

Hej

Jeg har en T'bird 1200@1400 266, også med en Coolermaster køler
og den bliver max 48°C når den komprimerer en DivX film.
Jeg har 2 stk 80mm kabinetsblæsere i, som begge kører 7 volt, så
de larmer ikke så meget. En der hiver luft ind i fronten og en der
blæser ud lige under strømforsyningen.
Inden jeg satte de to blæsere i lå min CPU temperatur ca 10-12
grader højere, men jeg havde sikkert også meget dårlig luft-
gennemstrømning i kabinettet som er et midi tower, tæt pakket
med 2 harddiske, DVD drev, CD brænder og alle PCI slots er
fyldt op.

En kabinet blæser eller 2 kan ihvertfald ikke skade, men præcis
hvor mange grader temperaturen vil falde er umuligt at spå om.
Det kan sikkert give alt lige fra 1 grad til 25.
Men et er sikkert. Hvis din Coolermaster står og kører rundt
med den samme luft som bare blir varmere og varmere, ja så
kan det ihvertfald nemt være grunden til at din CPU ryger op
på 65 grader.

Hvad sker der med temperaturen hvis du åbner kabinettet og
evt vifter lidt kølig luft hen til CPU'en ? Det kan give dig et
praj om hvor meget et par ekstra blæsere vil hjælpe.

Mvh Mogens

Fra : Mette

Dato : 15-12-01 07:33

Til sammenligning:
Jeg bruger en T-bird 1400, som køre 1530. Uden belastning ca.50, med ca. 55
grader
Arctic silverII, Silverado(1500hz), Windows2000p, Soltek 75KAV.

Martin.