2 computere i netværk...
Fra : Rune Hansen

Dato : 12-12-01 06:28

Hej NG

Jeg er ret ny til netværk... her er problemet..:
Jeg har et langt UTP-kabel(lige) oppe på loftet som går ned til en
RJ45-stikdåse ved hver computere i 2 forskellige rum... hvilke kabler skal
jeg så have fra stikdåsen til computerne...? det er vel 2 kryssede
UTP-kabler...?

Hilsen Rune

Fra : Morten B

Dato : 12-12-01 00:31

"Rune Hansen" <Fusty@nerdygamer.dk> wrote in message
> [...]
> RJ45-stikdåse ved hver computere i 2 forskellige rum... hvilke kabler skal
> jeg så have fra stikdåsen til computerne...? det er vel 2 kryssede

Hvis du ikke har byttet rundt på nogle af lederne i kablet på loftet skal
det ene dropkabel (fra væg til computer) være krydset og det andet ikke
krydset.

/Morten

Fra : Brian K. Larsen (DCE~

Dato : 12-12-01 09:30

Fører man ikke normalt kablerne sådan at alle patchkabler fra væggen og ud
til computerne skal være alm. patch-kabler, der er "lige over" ???

mvh.

Brian K. Larsen
(DCE)

Fra : Bruun

Dato : 12-12-01 11:01

Hejsa,
"Brian K. Larsen (DCE)" <brian@brianbrianbrian.dk> wrote in message
> Fører man ikke normalt kablerne sådan at alle patchkabler fra væggen og ud
> til computerne skal være alm. patch-kabler, der er "lige over" ???

Kun hvis disse droppes ned i en hub eller switch.

Hvis det er to maskiner i mellem hinanden, så skal det være krydset.

Mvh Kim Bruun

Fra : Brian K. Larsen (DCE~

Dato : 12-12-01 22:43

> Hvis det er to maskiner i mellem hinanden, så skal det være krydset.

Det er selvfølgelig rigtigt - men: ville det så ikke være mest normalt, at
han krydsede kablet oppe på loftet fra starten ... og dropkablerne så var
lige over?

--
mvh.

Brian K. Larsen