Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Batterier til digi cam
Fra : Britta og Torben

Dato : 11-12-01 21:10

Hej.

Hvilke opladelige batterier, samt lader skal man købe til sit nys indkøbte
digital kamera (Olympus C-2100 UZ). Skal det være 1600 eller 1800 mAh?
Hvad med laderen........er en turbo lader,der - angiveligt - lader
batterierne op på ca. 3 timer noget værd?og kan batterierne holde til det?
Hører meget gerne om jeres erfaringer.......Tak.

Hilsen

Torben

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 11-12-01 21:36

"Britta og Torben" <brittag@mail.dk> wrote in message

> [...]
> batterierne op på ca. 3 timer noget værd?og kan batterierne holde til det?
> Hører meget gerne om jeres erfaringer.......Tak.

Bare køb dem størst muligt, 1900 er vist også en mulighed nu om stunder -
men kameraet kører til gengæld også langt på supermarkedets 1300mAh, så
vildt kritisk er det ikke.

En turbolader er den bedste investering du kan gøre - gerne med en
"intelligent" (der står typisk noget med "microprocessor based" eller "chip
charge") opladning - så kan du ikke ødelægge batterierne på nogen måde. Og
at de er klar igen på meget kort tid er noget man lærer at sætte stor pris
på efterhånden!

Bruger selv en 2-timers oplader der kører perfekt.

// Steffen

Fra : hss

Dato : 11-12-01 22:12

Hej.

Tillykke med dit Olympus C-2100 og skynd dig ind på www.fotokritik.dk og lad
os se dine billeder.

Jeg købte til mit C-2500L, som er noget lignende, et sæt 1500 mA i Føtex for
69,95. De moser der ud af og jeg så at sige mishandler dem. Med til kameraet
fulgte nogle Olympus 1450 mA og de virker også fint.

Lynlader er vel en smagssag. Har to sæt og overvejer måske det tredie når nu
de er så billige. Min lader er Olympus originales og den virker fint. Lader
om aftenen og så er de klar. Bruger kameraet næsten dagligt!

Strømforbruget afhænger også af hvor meget du bruger blitz, ser billeder på
skærmen osv. Jo mere du bruger des mindre, naturligvis, holder batterierne
strøm. Da mine er så billige så bruger jeg ind til videre løs og har gerne
ekstra set.

I kameraet sidder der et 32 MB SM og 48 MB CF og dem kan jeg uden problemer
tage billeder med og fylde op og også med flash. Det svarer til omkring
130 - 140 billeder i den opløsning jeg kører med.

Brug hellere flere penge på et filter til din linse. Ikke for at det tager
bedre billeder, men det skåner din linse hvis du er uheldig. Køb også en
ordentlig taske med en god skulderrem.

Det var mit råd.

Med venlig hilsen

Henrik

Fra : Niels Sloth

Dato : 12-12-01 08:47

Der er et forum kun for dette kamera på Yahoo:
har testet batterier op til 1800 mAh. Hans konklusion er at Olympus
1600 mAh batterier holder bedst, og det er også min fornemmelse.

Mht. lader, så har jeg en standard lader der lader på ca. 3-4 timer,
og to sæt batterier, det dækker mit behov. Jeg kan tage et par
hundrede billeder på en opladning.

Og tillykke med kameraet, jeg synes det er fantastisk, jeg har taget
3-4000 billeder her det sidste halve år.

Niels

Fra : Claus Smith

Dato : 12-12-01 09:47

Hejsa.

Som den glade ejer af et Olympus C2000 digitalkamera, så har jeg også fundet
ud af at det bruger megen strøm.

Jeg bruger idag en lader, som kan købes hos www.elkuglen.dk og hedder
MW4798, fordelen ved denne lader er at den kan lade både NiCD og NiMH
batterier og samtidig kan den også bruges i bilen.

Batterierne har jeg netop fundet i Harald Nyborg, 1500 mah NiMH til den
forrygende pris af 59,95 for 4 styk.

Denne kombination kan jeg anbefale, da jeg tidligere brugte 1100 mah NIMH,
men nu har jeg endnu mere power på en opladning.

Håber dette kan bruges.

Claus Smith

Http://www.pigefotografen.dk

Fra : KASO

Dato : 12-12-01 15:00

"Britta og Torben" skrev d. 11-12-01 21:10 dette indlæg :
> [...]
det?
> Hører meget gerne om jeres erfaringer.......Tak.

Egne erfaringer samt, hvad jeg har læst omkring på nettet, er der stor
forskel på opladelige batterier - også selv om de er opgivet til at have
samme kapacitet. De, der oftest nævnes som de bedste, er Sanyo's og
Panasonics 1600mAh - og jeg har selv gode erfaringer med Sanyos. Jeg
tror, at de idag er dem, der giver mest for pengene, da man kan købe dem
for 22.50kr. hos www.billigebatterier.dk. 1800mAh er er (der hvor jeg
har set dem (T.Hansen)) uforholdsmæssigt meget dyrere - og giver måske i
praksis ikke meget længere driftstid.

En lynlader er en god idé - men husk, som andre har skrevet, at købe en
"intelligent" lader, der måler på batterierne og ikke bare afbryder
efter en given tid. Kan den også aflade, er det en fordel, da
lejlighedsvis afladning forlænger batteriernes levetid.

http://www.kandu.dk/

Fra : Britta og Torben

Dato : 12-12-01 17:47

Hej.

Tak for de gode og venlige råd.

Har netop bestilt 8 stk. Sanoy 1600 mAh batterier hos
www.billigebatterier.dk samt en Minwa 5798 turbolader hos www.batterier.dk
..Så burde jeg være godt dækket ind ..........har iøvrigt ikke modtaget
kameraet endnu,men venter spændt på at det svenske postbud er på
trapperne.Har købt kameraet hos www.cyberphoto.se ,til ca. 3500 dkr. Det er
da billigt! Men desværre for andre fik jeg det sidste de havde............

Venlig hilsen

Torben

Fra : Mich@el

Dato : 15-12-01 01:04

Hej.

Britta og Torben wrote:

> Har netop bestilt 8 stk. Sanoy 1600 mAh batterier hos
> www.billigebatterier.dk samt en Minwa 5798 turboladHeer hos www.batterier.dk

Godt køb..

> Har købt kameraet hos www.cyberphoto.se ,til ca. 3500 dkr. Det er
> da billigt! Men desværre for andre fik jeg det sidste de havde............

Shit, jeg gav 4.500 for mit Olympus Camedia C-2100UZ i Odense. men det er også
billigt, og så er der ikke så langt ved Evt. reklamation.

Mvh.

Michael