Hvordan kobler man bedst op på en dos 6.2 ~
Fra : micjar

Dato : 11-12-01 20:49

Er der nogen der kan hjælpe mig?

Jeg skal have installeret noget store filer på en bærbar uden cd-rom drev.

Hvordan kan man gøre dette? Den bærbare har både seriel, parallel og
infrarød port.

De maskiner jeg vil kopiere fra er enten konfigureret med Win2000 eller
WinXP. Hvad skal der til for, at kunne snakke med en 'dum' dos 6.2 maskine?

Håber der er nogle gode bud herpå blandt jer vise netværksfolk!

MVH
micjar

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-01 21:59

"micjar" <micjar@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kan hjælpe mig?
[cut]

Programmet FX (FastLynx) & et parallelt kommunikationskabel (til
printerporten). Det serielle er meget langsomt.
FX kan hentes her: http://modecideas.com/faq43.htm - det fylder INTET!

/Chr

Fra : Esben I.

Dato : 11-12-01 23:14

micjar wrote:

> Er der nogen der kan hjælpe mig?
>
> Jeg skal have installeret noget store filer på en bærbar uden cd-rom drev.

et null-modem (krydset parrallel-kabel) og Interlnk/intersrv fra Dos
6.22 disketten
skulle kunne gøre det
Mvh
Esben I.

Fra : Henrik Thomsen

Dato : 12-12-01 00:19

>De maskiner jeg vil kopiere fra er enten konfigureret med Win2000 eller
>WinXP. Hvad skal der til for, at kunne snakke med en 'dum' dos 6.2 maskine?

Et laplink kabel via printerporten og Norton Commander.

Henrik