Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
køb af digi camera??
Fra : Ivan

Dato : 11-12-01 19:16

Dav i gruppen

Nogen ideer til et nyt digicam til omkring kr. 10000
Jeg kunne tænke mig noget ala spejlrefleks. Jeg har set på Canons til 25000
for huset alene, det var ikke noget der lige var noget, sagde konen;)
Så gutter og gutinder tag lige og kom med nogle bud. Jeg skulle gerne have
det til jul, håber jeg :)

Hi
Ivan

Fra : Tonni

Dato : 11-12-01 20:11

Hejsa.
Så er der faktisk kun 3 muligheder, hvis det skal være til under 10.000.
Jeg har ikke selv erfaringer, men har læst tonsvis af anmeldelser
efterhånden.
Det er Nikon Coolpix 995, Canon G2 og Fuji 6900. De koster alle mellem
7-8.000 de rigtige steder. Ellers er der Sonys F707 og (om en måneds tid)
Nikon Coolpix 5000. De koster dog omkring de 12.000 herhjemme og i Tyskland.

Der er nok ikke nogen her som har personlige erfaringer med dem alle tre.
For selv at få et overblik over hvad deres fordele og ulemper er, samt hvad
sådan et kamera egentlig kan - så skal du læse nogle anmeldelser. Selvom man
ikke ved for meget i forvejen kan man faktisk blive ganske klog ved at læse
en stak af dem igennem. Du kan seævfølgelig også søge på ovennævnt i dit
newsprogram, så kan du se der er skrevet en del om disse de sidste måneder.
Jeg har det sådan at når jeg skal bruge en del penge, så vil jeg også vide
hvad det er jeg bruger dem på; og ikke trykt overlade det til en sælger

De bedste sider at læse anmeldelser på, synes jeg er:
http://www.steves-digicams.com/
http://www.steves-digicams.com/
Den her har også en smule:
http://www.imaging-resource.com/

mvh Tonni

Fra : Jens Lykkebo

Dato : 11-12-01 21:08

For at give en ide om internetpriser inkl. moms i Tyskland, så benytter jeg
ofte disse sider

http://geizhals.cc/de/?cat=dcam

http://www2.guenstiger.de/gt/main.asp

Hilsen Jens.

Fra : hss

Dato : 11-12-01 21:52

Når du nu har set Canons (så er der også lige Nikons D1) så skulle du måske
kigge lidt efter Olympus E-10. Den er så småt ved at løbe ud for tid, men
det er et super godt kamera til omkring 12 - 13.000,-. Du kommer noget nær
det prof. med det kamera.

Evt. på www.dba.dk , der er der nogen stykker til salg brugt. Det kunne
måske være en mulighed om ikke andet.

God fornøjelse