Kan dette lade sig gøre.. ? ? ?
Fra : Allan Riise

Dato : 11-12-01 17:43

Et Netværk mellem to maskiner der begge skal på nettet. Begge kører med XP
PRO, og jeg har en kabelmodem forbindelse til DK-TV. Da jeg fik det
installeret fik jeg ud over Kabelmodemmet også et Netkort, og så langt så
godt. Senere fandt jeg ud af at jeg sagtens kan "gå på nettet" UDEN
netkortet, kun via Kabelmodemmet, som forøvrigt er Motorola 4100 USB. Så er
det jeg tænkte på om det ikke kan lade sig gøre at sætte netkortet over i
min kones pc, kun køre USB kabel til modemmet, og så bruge netkortets kabel
op til Modemmet...

1) Kan dette lade sig gøre ?

2) Hvis det kan lade sig gøre, har det så indvirkning på hastigheden til
nettet ??

Ps. Skal lige siges at jeg har fast IP på Modemmet, og vil så lade kortet
hente automatisk IP....

Fra : Rune Hansen

Dato : 12-12-01 06:37

En af mine venner bruger... både USB og netværkstik(or whatever)... til det
:) og har internet på begge computere... han har oven i købet også netværk
gennem modemmet... jeg er ikke 100 på om det er det samme modem, men det er
også DK-TV er jeg næsten sikker på...

Fra : Martin Risager

Dato : 12-12-01 00:46

Ja det kan sagtens lade sig gøre, jeg kører selv på samme måde,
det eneste du skal gøre at at sætte dem op på samme måde, med ip adr.
du skal bare lade den ene være nummer to det vil sige
at den ene skal have ip adr. 001 og den anden 002 til sidst
så skulle det køre derud af...

Mvh.
Martin Risager
martinrisager@mail.tele.dk
http://home19.inet.tele.dk/risager1/

Fra : Scorpio

Dato : 14-12-01 19:41

Jep det har jeg.
Men mit netværk kører desværre kun med ca. 4mbit hvor et normalt kører med
10 eller 100mbit.
Jeg vil meget gerne have kontakt til I andre der har kabel tv igennem Dansk
Kabel TV.
Kontakt mig på icq nr. 102934933 eller e-mail: tbd@mailme.dk

M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på: