Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Digital Ixus
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 11-12-01 17:14

Hej,

Som skrevet i en tidligere tråd skal jeg bruge et nyt dig. kamera, og jeg er
faldet over "Digital Ixus" (2 versioner: fra Canon, samt Powershot A20,
også fra Canon. Af specifikationerne virker de næsten ens, så jeg ville
gerne have om en sagkyndig ville kigge på canon.dk for mig og finde
forskellene. Det ville være til stor hjælp.

Jeg skal ikke bruge videofunktionen i Digital IxusV, men den kan vel ikke
skade at have med (faktisk er det samme kamera uden denne funktion dyrere,
hvorfor det?)?

Man kan vel bare købe ekstra Compact Flash kort til kameraerne, ikke?

På forhånd tak!

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 11-12-01 17:18

Hvad betyder det i øvrigt at Digital IXUSv har "Sensor: 1/2.7" CCD"?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 11-12-01 20:20

> Jeg skal ikke bruge videofunktionen i Digital IxusV, men den kan vel ikke
> skade at have med (faktisk er det samme kamera uden denne funktion dyrere,
> hvorfor det?)?

Mon ikke det er fordi at den gamle version af ixus ikke længere
produceres? (kun et gæt!)

> Man kan vel bare købe ekstra Compact Flash kort til kameraerne, ikke?

Ja det kan man da.

Hvis jeg må have lov, vil jeg gerne anbefale et Nikon Coolpix 775.
Jeg har selv et af slagsen, som jeg er meget tilfreds med. Det kan
stort set det samme som ixus V, men har 3x zoom i stedet for kun
2x. Desuden er det lidt billigere.

/Jakob

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 11-12-01 21:59

> Hvis jeg må have lov, vil jeg gerne anbefale et Nikon Coolpix 775.

Hvilke kvaliteter og størrelser kan det fotografere i?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 11-12-01 22:08

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> wrote in message news:3c16736d$0$94382$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Hvilke kvaliteter og størrelser kan det fotografere i?

640x480, 1024x768 og 1600x1200.

For alle tre kan man vælge mellem "Fine", "Normal" og "Basic".

Se evt. en anmeldelse her:
http://www.steves-digicams.com/2001_reviews/nikon775.html

/Jakob

Fra : HSC

Dato : 12-12-01 15:31

.........Der er bare en ret stor forskel i den fysiske størrelse på Coolpix
og Ixus..?

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 12-12-01 15:58

"HSC" <HS@baghjul.dk> skrev i en meddelelse
> ........Der er bare en ret stor forskel i den fysiske størrelse
på Coolpix
> og Ixus..?

Nu kender jeg ikke lige coolpix 7xx men 995'eren ligger langt
bedre i hånden end det lille ixus.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
http://www.disky-design.dk/fish

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 12-12-01 16:48

"HSC" <HS@baghjul.dk> wrote in message news:3c176a89$0$25371$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> ........Der er bare en ret stor forskel i den fysiske størrelse på Coolpix
> og Ixus..?

En lille forskel er der selvfølgelig, men jeg synes faktisk Coolpix'en
er nemmere og håndtere med en hånd end ixus'en.

Størrelserne for de to kameraer er:
Coolpix: 87 x 66.5 x 44 mm
Ixus V: 87 x 57 x 26.9 mm

Ixus V hedder i USA Powershot S110, hvis nogen skulle få lyst til
at læse tests af de to kameraer på www.steves-digicams.com

/Jakob

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-12-01 21:41

On Tue, 11 Dec 2001 20:20:29 +0100,
> [...]
> Jeg har selv et af slagsen, som jeg er meget tilfreds med. Det kan
> stort set det samme som ixus V, men har 3x zoom i stedet for kun

Eller PowerShot A20. Det er Digital IXUS i større kasse,
og med 3x zoom. Til ca. 4000 kr.

Er glad for mit. Og AA batterier er et plus når man ikke
lige har adgang til strøm i nogle dage.