Abit zm6
Fra : John Hansen

Dato : 11-12-01 15:30

Hej

Er der ikke lige en der kan sige mig hvor hurtig en processor der kan kører
i dette bundkort.

Venligst
J.Hansen

Fra : orbital

Dato : 11-12-01 15:57

On Tue, 11 Dec 2001 15:29:47 +0100, "John Hansen" <john-han@io.dk>
wrote:

>Hej
>
>Er der ikke lige en der kan sige mig hvor hurtig en processor der kan kører
>i dette bundkort.

Bundkortet er ppga.
De cpu'er går vist til knap 600 MHz.

For at bruge fcpga cpu'er (coppermine) skal du købe en neo 370 cpu
adapter, der retter op på, at der ikke er helt pin-kompatibilitet
imellem ppga og fcpga.

CNV-VOP-CEL til 280 plus moms m.m. fra
http://www.danbit.dk/kat2002/0911.phtml

Med nyeste bios til ZM6 går multiplier til 11x og cpu voltage til 1.9
volt. Så det rækker til 1100 MHz.

Der er også mulighed for 133 MHz fsb, men så vil agp køre 89 MHz.
F.eks. med celeron 900 (kører jeg selv med, 9x133 ved 1.85 volt og
golden orb køler). De fleste moderme grafikkort kan godt klare de 33 %
OC der ligger i 89 MHz, f.eks. voodoo3, geforce og radeon.

Uden adapteren booter cpu'en ikke.
Man kan også lodde en lus på undersiden af bundkortet og klippe et ben
på cpu'en. Det har jeg gjort på ZM6 2 gange.
http://www6.tomshardware.com/cpu/00q1/000229/
så sparer man pengene til adapteren (den laver disse modifikationer),
og cpu'en kører fint i fcpga bundkort uden det ben alligevel.

Celeron 1200 er tualatin fcpga2 og går ikke. Heller ikke tualatin PIII
har man nogen chance med.

En ultra ata100 pci harddisk controller kan rette op på at onboard
controlleren kun er ata33.

Agp porten er 2x.

http://www.demoshop.dk har mange til 350 kr.

mvh