Tomcat 4.x?
Fra : Joergen Ramskov

Dato : 11-12-01 15:14

Hejsa,

Nogen der benytter den?

Er den stabil osv. i forhold til de tidligere versioner?

--
Joergen Ramskov - Folding for the Cause!
http://teameggroll.com

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 11-12-01 15:30

Joergen Ramskov wrote:

> Hejsa,
>
> Nogen der benytter den?
>
> Er den stabil osv. i forhold til de tidligere versioner?

Hvad jeg egentligt gerne vil vide er om det kan anbefales at opgradere
til 4.x versionen, eller det er bedste at vente til der er kommet et par
releases mere?

Der er flere diskussioner om Tomcat vs Resin, men jeg er ikke
interesseret i Resin lige nu.

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 11-12-01 15:45

"Joergen Ramskov" <t74fdbg001@sneakemail.com> skrev i en
meddelelse news:3C161885.3020302@sneakemail.com...

> [...]
opgradere
> til 4.x versionen, eller det er bedste at vente til der er

Så ville jeg bestemt opgradere, den nye 4'er er noget bedre end
3'eren (som var direkte tæt på ubrugelig)

> Der er flere diskussioner om Tomcat vs Resin, men jeg er ikke
> interesseret i Resin lige nu.

Selber Schuld :)

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
http://www.disky-design.dk/fish

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 12-12-01 11:21

Soren 'Disky' Reinke wrote:

> Så ville jeg bestemt opgradere, den nye 4'er er noget bedre end
> 3'eren (som var direkte tæt på ubrugelig)

Til mit/vores brug har den nu rimeligt tilfredsstillende.

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 12-12-01 12:39

Joergen Ramskov wrote:

> Til mit/vores brug har den nu rimeligt tilfredsstillende.

Så har I åbenbart ikke stødt på fejlene deri?

Ved tæt trafik går det grueligt galt og Tomcat smider 500 koder til
højre og venstre.

Derudover er den desværre heller ikke for kvik i hastigheden.

-dennis

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 12-12-01 13:34

Dennis Thrysøe wrote:

> Så har I åbenbart ikke stødt på fejlene deri?
>
> Ved tæt trafik går det grueligt galt og Tomcat smider 500 koder til
> højre og venstre.

Nej, det har jeg ikke oplevet - kan du uddybe det?

> Derudover er den desværre heller ikke for kvik i hastigheden.

Her snakker du stadigt om Tomcat 3.x, ik'? Igen vil jeg sige at den har
været hurtig nok til vores behov, men vores behov har heller ikke været
specielt stort.

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 12-12-01 13:57

Joergen Ramskov wrote:

> Nej, det har jeg ikke oplevet - kan du uddybe det?

Ja. Den mest kendte, som mig bekendt ikke er løst i 3.3 er, at når der
kommer mange requests på kort tid, så kaster Tomcat nogle exceptions om
at Cookies ikke må have navnet 'Path'.

Dette skyldes et problem i forbindelse med parsingen af Cookies, da
symbolet 'Path' indgår heri. Det bliver bare fortolket som Cookiens navn
og ikke dens scope (eller hvad det hedder).

Der er flere problemer, men jeg ved ikke om nogle af dem efterhånden er
fixet. Mine erindringer i denne sammenhæng går mest. på 3.2.1 og 3.2.2.

> Her snakker du stadigt om Tomcat 3.x, ik'? Igen vil jeg sige at den har
> været hurtig nok til vores behov, men vores behov har heller ikke været
> specielt stort.

Det forklarer jo nok det ;)

Vi bruger også Tomcat 3.x til både udvikling of produktion, men ikke med
vores helt gode vilje. Og det fortsætter heller så meget længere.

Vores performance tests med Tomcat 3.x og flere andre Servlet containere
viser store forskelle til de andres fordel. Resin klarer (for netop
vores tests) ca. 10 gange så mange requests i det samme tidsrum, på den
samme hardware og med den samme web applikation. For BEAs WebLogic
server er faktoren endnu større.

Men, som hos jer, finder vi at Tomcat 3.x fungerer acceptabelt til det
vi bruger den til.

-dennis

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 12-12-01 16:17

Dennis Thrysøe wrote:

> [...]
> server er faktoren endnu større.
>
> Men, som hos jer, finder vi at Tomcat 3.x fungerer acceptabelt til det

Ok - er det grunden til at I ikke er gået over til Tomcat 4, eller har I
fundet Tomcat 4 for dårlig også?

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 12-12-01 18:02

Joergen Ramskov wrote:

> Dennis Thrysøe wrote:

> Ok - er det grunden til at I ikke er gået over til Tomcat 4, eller har I
> fundet Tomcat 4 for dårlig også?

Vi har ikke haft mulighed for at skifte siden 4.0 kom. Vi venter måske
også lidt endnu, med forhåbning om at der sker en yderligere stabilisering.

Jeg kender ikke til Tomcat 4, men har kun hørt at meget skulle være
forbedret.

-dennis

Fra : Anders C. Madsen

Dato : 12-12-01 21:14

Dennis Thrysøe wrote:

> [...]
> stabilisering.
>
> Jeg kender ikke til Tomcat 4, men har kun hørt at meget skulle være

Umiddelbart nåede jeg ikke at arbejde ret meget med v3.2 før den røg ud
til fordel for 4.0, men det har umiddelbart været mit indtryk at 4.0 er
noget mere robust end den gamle version - måske fordi selve opsætningen
ikke har så mange krinkelkroge hvor man kan kludre....

Jeg tvivler på at hastigheden er i nærheden af Resin endnu (jeg har
aldrig prøvet Resin), men der er en mærkbar forbedring i forhold til 3.2
- i hvert fald i kombination med Linux/Apache.

--
Mvh,
Anders

-----
Golden Planet - Webhotel på Windows 2000 og Linux
ASP / PHP / Perl / JSP / Servlets / MySQL / PostgreSQL
http://www.goldenplanet.dk
-----