Kort adresse ?
Fra : Lars kj

Dato : 11-12-01 14:40

Hej

Jeg har en bærbar PC med netkort :) Det sted hvor jeg bruger min PC, skal
man registreres med den adresse som ens netkort har. Der er nok OK.
Problemet er bare at mit netkort skifter kort adresse, hvis jeg
geninstallere det eller booter i et andet operativ system:(

Hvordan kan ens kort adresse ænder sig, jeg troede at hele fidusen med kort
adresse var at den var fast?

/lars

Fra : Lars kj

Dato : 11-12-01 14:53

> [...]
> geninstallere det eller booter i et andet operativ system:(
>
> Hvordan kan ens kort adresse ænder sig, jeg troede at hele fidusen med

Jeg kan tilføre at det er "Unex 10/100 Mbps Fast Ethernet PC Card" netkort
jeg har :)

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 11-12-01 15:35

Hej Lars
Kan kun være enig i, at adressen - den såkaldet MAC adresse altid er den
samme...

Har du prøvet at registrere den adresse, du kan finde - virker det så?

Er netkortet et PCMCIA kort? -For så plejer MAC adressen tit at være påtrykt

bagsiden heraf...

VH Lasse

Fra : Lars kj

Dato : 11-12-01 18:13

> Kan kun være enig i, at adressen - den såkaldet MAC adresse altid er den
> samme...

Det var nok det jeg mente.

> Har du prøvet at registrere den adresse, du kan finde - virker det så?

Ja ja det virker fint, jeg skal bare lige forbi administratoren for at
aflevere den nye adrese :)

> Er netkortet et PCMCIA kort? -For så plejer MAC adressen tit at være
påtrykt
> på
Jep det er et PCMCIA kort, men der står ikke nogen MAC adresse eller et
andet tal som kunne passe :(

/lars

Fra : Martin Jensen

Dato : 13-12-01 06:32

> [...]
> Problemet er bare at mit netkort skifter kort adresse, hvis jeg
> geninstallere det eller booter i et andet operativ system:(

Jeg har hørt fugle kvække om at lige netop Windows er slem til at rapportere
MAC adressen på en anden måde end andre OS'er, men det er i forbindelse med
snak med DHCP servere.

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men så ved du det :)

/Martin