/ Forside / Teknologi / Internet / Sikkerhed / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Sikkerhed
#NavnPoint
stl_s 37026
arlet 26827
miritdk 20260
o.v.n. 12167
als 8951
refi 8694
tedd 8272
BjarneD 7338
Klaudi 7257
10  molokyle 6481
NSA
Fra : Asger og Pia Kristen~


Dato : 11-12-01 13:21

I snakker så meget om NSA... hvad er NSA ???


--
Med venlig hilsen
Asger Kristensen
DK-2600 Glostrup





 
 
Niels Callesøe (11-12-2001)
Kommentar
Fra : Niels Callesøe


Dato : 11-12-01 14:28

Asger og Pia Kristensen wrote in
<news:ILnR7.1977$Q3.277044@news010.worldonline.dk>:

> I snakker så meget om NSA... hvad er NSA ?

National Security Agency, www.nsa.gov

Hvis du skal have hjælp til lektierne, kan du så ikke bare sige det?


PS: De her blev til overs: ??

--
Niels Callesøe - nørd light @work
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"
Disclaimer: http://www.spacefish.net/nica/index.php3?step=disclaim

Brian K. Larsen (DCE~ (12-12-2001)
Kommentar
Fra : Brian K. Larsen (DCE~


Dato : 12-12-01 10:03

Han skal først have hjælp til at bruge en søgemaskine!

Kort fortalt er det vel den amerikanske stats kode-knækkere?

mvh.

Brian K. Larsen
(DCE)





Brian K. Larsen (DCE~ (12-12-2001)
Kommentar
Fra : Brian K. Larsen (DCE~


Dato : 12-12-01 10:51

I øvrigt har de vist været med til at designe DES og AES
.... uden at jeg er sikker!!!

Jeg læste det vist i denne NG...
det kan også godt betale sig at studere NG inden man spørger!

mvh.

Brian K. Larsen
(DCE)







Kasper Dupont (13-12-2001)
Kommentar
Fra : Kasper Dupont


Dato : 13-12-01 14:43

Brian K. Larsen (DCE) wrote:
>
> I øvrigt har de vist været med til at designe DES

Så vidt jeg erindrer er DES designet af IBM, men
basseret på en tidligere blockcifer designet af
NSA. Så ja NSA har været med til at designe DES.

> og AES

Det tror jeg ikke. Rijndael blev, så vidt jeg
erindrer, udviklet af to belgiere uden tilknytning
til NSA. Men muligvis har NSA været med til at
udvælge den blandt kandidaterne.

--
Kasper Dupont

Christian E. Lysel (13-12-2001)
Kommentar
Fra : Christian E. Lysel


Dato : 13-12-01 18:59

Niels Callesøe wrote:

>>I snakker så meget om NSA... hvad er NSA ?
> National Security Agency, www.nsa.gov


Hvis man er parnoid, tror man at NSA er gode venner med Amitech, der fx ejer dele af CSC og TeleDanmark.


TeleDanmark driver næsten alle telefonlinier og datalinier i danmark,
derfor vil NSA muligvis have adgang til telefon samtaler, fax, dankort
transaktioner, data-kommunikation (fx framerelay, etcetera).

Man antager at NSA kan dekryptere DES i reeltid.


CSC driver en del miljøer, bla. CPR registeret.

Endvidere kan der fortælles mange historier om NSA har gode forbindelser
til forskellige firmaer der har udvilket krypteringer.


Der Stein, havde for 1-2 år siden, en artikel om en tysk vindmølle
producent, der ville ind på det Amerikanse marked. Dog var der det lille
problem at et amerikansk firma havde taget patent på deres opfindelser.
Artiklen har en række konkrete beviser på at telefon/fax/data aflytning
har været fortaget. Og grunden til hele sagen skulle angiveligt være at
det Amerikanske handelsministerium frygtede at tyskerne kunne få det
amerikanse marked, med nedgang til følge for de Amerikanske virksomheder.

Men det er jo kun hvis man er parnoid man tror på ovenstående.


Thomas B. Maxe (13-12-2001)
Kommentar
Fra : Thomas B. Maxe


Dato : 13-12-01 22:37

"Christian E. Lysel" skrev:
> Hvis man er parnoid, tror man at NSA er gode venner med Amitech, der fx
ejer dele af CSC og TeleDanmark.
>
>
> TeleDanmark driver næsten alle telefonlinier og datalinier i danmark,
> derfor vil NSA muligvis have adgang til telefon samtaler, fax, dankort
> transaktioner, data-kommunikation (fx framerelay, etcetera).
>
Damn, jeg er afsløret. Vil straks brænde arkiverne i morgen tidlig, inden
Wamberg-udvalget kommer forbi...

> Man antager at NSA kan dekryptere DES i reeltid.
>
Tjoh, det er da en mulighed. Så er det jo godt, at man kan sende
hemmeligheder med posten.
Bortset fra, at jeg så en araber i postuniform forleden. Måske er han "under
cover"...?

>
> CSC driver en del miljøer, bla. CPR registeret.
>
Ring til EkstraBladet, inden det er for sent! (tilføj evt. selv flere
udråbstegn)

Thomas B. Maxe
(som repræsenterer sig selv og ikke - i denne forbindelse - hverken Mossad,
NSA, PET, FE eller TDC Internet)




Christian Andersen (13-12-2001)
Kommentar
Fra : Christian Andersen


Dato : 13-12-01 23:26

Thomas B. Maxe wrote:

>Ring til EkstraBladet, inden det er for sent! (tilføj evt. selv flere
>udråbstegn)

Hvad har du gang i?

--
Tina Dickow - Fuel. Et album du MÅ eje!

http://chran.dyndns.dk - Nu med billeder af Tina Dickow!

Peder Vendelbo Mikke~ (14-12-2001)
Kommentar
Fra : Peder Vendelbo Mikke~


Dato : 14-12-01 01:09

"Christian E. Lysel" skrev

> Hvis man er parnoid, tror man at NSA er gode venner med Amitech, der
> fx ejer dele af CSC og TeleDanmark.

Øv, så er jeg godtnok træt at jeg ikke fik det job jeg søgte hos
Amitech.dk i Lystrup. Jeg har altid godt kunne tænke mig at være med i
Men in black banden.

Det var da voldsomt så store de er blevet, siden de kan overtage SBC
Ameritech.com. Jeg vidste godt at de solgte mange pcere, men ikke at
det var så mange og at de tjente så godt på det. Det er godt gået af
Poul Hauge.

Med beklagende hilsen

Peder, som ikke kunne lade være.


Lars Kim Lund (14-12-2001)
Kommentar
Fra : Lars Kim Lund


Dato : 14-12-01 07:28

Hej "Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@gmx.net>

>Det var da voldsomt så store de er blevet, siden de kan overtage SBC
>Ameritech.com. Jeg vidste godt at de solgte mange pcere, men ikke at
>det var så mange og at de tjente så godt på det. Det er godt gået af
>Poul Hauge.

Ja. At Alcotini er gået ned er blot et skalkeskjul. De er godt nok
smarte, de amerikanere.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Niels Callesøe (14-12-2001)
Kommentar
Fra : Niels Callesøe


Dato : 14-12-01 07:51

Lars Kim Lund wrote:

> Ja. At Alcotini er gået ned er blot et skalkeskjul. De er godt nok
> smarte, de amerikanere.

Alcotini == Amitech?

--
Niels Callesøe - nørd light
Disclaimer:
http://www.spacefish.net/nica/index.php3?step=disclaim

Lars Kim Lund (14-12-2001)
Kommentar
Fra : Lars Kim Lund


Dato : 14-12-01 07:47

Hej "Niels Callesøe" <niels2000@spamcop.net>

>> Ja. At Alcotini er gået ned er blot et skalkeskjul. De er godt nok
>> smarte, de amerikanere.
>
>Alcotini == Amitech?

Alcotini er (var) helt eller delvist ejet af Amitech.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Niels Callesøe (14-12-2001)
Kommentar
Fra : Niels Callesøe


Dato : 14-12-01 08:06

Lars Kim Lund wrote:

>>Alcotini == Amitech?
>
> Alcotini er (var) helt eller delvist ejet af Amitech.

Okay, det vidste jeg ikke. Det forklarer det jo. :)

--
Niels Callesøe - nørd light
Disclaimer:
http://www.spacefish.net/nica/index.php3?step=disclaim

Christian E. Lysel (14-12-2001)
Kommentar
Fra : Christian E. Lysel


Dato : 14-12-01 17:08

Peder Vendelbo Mikkelsen wrote:

> Peder, som ikke kunne lade være.


Sorry, jeg huskede forkert, det er det amerikanske Ameritech jeg tænkte
på og ikke amitech.

Se mere på:

http://www.tdc.dk/om_teledanmark/inv_rela/aarsrapport/1997/d9710.htm




Karsten (11-12-2001)
Kommentar
Fra : Karsten


Dato : 11-12-01 17:26

On Tue, 11 Dec 2001 13:20:36 +0100, Asger og Pia Kristensen wrote:

> I snakker så meget om NSA... hvad er NSA ???

Hmm... http://www.google.com/search?q=nsa&btnG=Google+Search
første hit. Måske var det en ide at undersøge lidt på egen hånd?

--
/Karsten

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177550
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408823
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste