Lagersegmentfejl
Fra : fred

Dato : 11-12-01 17:47

Når jeg starter visse java programmer med kommandoen: "java -jar
programfil" får jeg nogle gange denne fejl:
"runlime.sh: line 11: 5464 Lagersegmentfejl java -jar RunLime.jar"

Er der nogen der ved, hvad jeg kan gøre ved det?
(Jeg bruger Linux-Mandrake 8.0 på intel 686)
mvh Gunner

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 11-12-01 16:04

fred wrote:

> Når jeg starter visse java programmer med kommandoen: "java -jar
> programfil" får jeg nogle gange denne fejl:
> "runlime.sh: line 11: 5464 Lagersegmentfejl java -jar
RunLime.jar"

Der må være en leak af en eller anden art i programmet.
Det kan også være du får behandlet noget hukommelse (fx ved et array)
på en forkert måde.

Jeg har selv været ude for det, og det viste sig at være en dårligt
implementation jeg havde valgt, som havde nogle uheldige bivirkninger.
Jeg kan ikke lige præcis huske hvad det var, for det er lang tid
siden...

> (Jeg bruger Linux-Mandrake 8.0 på intel 686)

Det siger næsten sig selv, i Windows ville du nok have fået en blå
skærm eller en død computer.

Mvh.
Martin Ehmsen
--
"Life is good for only two things,
discovering mathematics and teaching mathematics"

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 12-12-01 08:29

Martin Ehmsen wrote:

> [...]
> siden...

> Det siger næsten sig selv, i Windows ville du nok have fået en blå

Faktisk er der en tendens til at JDK er mere stabil på Windows. Endda
mere end på solaris.

JDK har meget sjældent vendt bugen i vejret på windows, men noget oftere
på f.eks. linux. Og egentlig ville jeg nok foretrække det omvendt...

-dennis

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-12-01 09:47

Dennis =?ISO-8859-1?Q?Thrys=F8e?= <dt@netnord.dk> writes:

> JDK har meget sjældent vendt bugen i vejret på windows, men noget oftere
> på f.eks. linux. Og egentlig ville jeg nok foretrække det omvendt...

Jeg har meget gode erfaringer med IBM's javamaskiner til Linux.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 12-12-01 09:26

> Det siger næsten sig selv, i Windows ville du nok have fået en
blå
> skærm eller en død computer.

Sikke da noget ævl.

JVM er kendt for at være langt mere stabilt på Windows end linux.

Jeg har til dags dato endnu ikke set windows gå kold pga et java
program, men har set linux gøre det.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
http://www.disky-design.dk/fish

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-12-01 09:48

"Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> writes:

> Jeg har til dags dato endnu ikke set windows gå kold pga et java
> program, men har set linux gøre det.

Kernen eller X?

Hvilken distribution og JVM, og hvad lavede maskinen? (Saa man kan
undgaa at gentage stuntet)
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 12-12-01 10:43

"Thorbjørn Ravn Andersen" <thunderbear@bigfoot.com> skrev i en
meddelelse news:kkadwo9655.fsf@mimer.null.dk...

> Kernen eller X?
>
> Hvilken distribution og JVM, og hvad lavede maskinen? (Saa man
kan
> undgaa at gentage stuntet)

Jvm 1.3 fra SUN

På en redhat 6.1 under kde.

Den blev kun brugt til udvikling. Der var så mange problemmer med
manglende gode værktøjer, at vi droppede linux som
udviklingsmaskine og gik over til Windows istedet.

Hvor vi brugte Forte istedet, ja det findes også til linux men
den gang kørte det som 'røv og nøgler'

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 12-12-01 18:35

Soren 'Disky' Reinke wrote:

> Den blev kun brugt til udvikling. Der var så mange problemmer med
> manglende gode værktøjer

Hvilke gode værktøjer manglede I da?

--
Jonas Kongslund <jonas(at)kongslund.dk> XNS: =Jonas Kongslund

When you want to change the world, you don't see the dawn by
getting up early - you see it by not sleeping through the night.

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 13-12-01 09:44

"Jonas Kongslund" <gamma@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilke gode værktøjer manglede I da?

En ordentlig editor f.eks. (nej emacs og vi er ikke særligt gode,
hvis man ikke har lang tid til at lære deres configuration)

Forte kunne fåes, men kørte som hat og briller :(

Så vi skiftede til Windows 2000, og Forte, og vupti problemmerne
var løst.

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 13-12-01 17:29

Soren 'Disky' Reinke wrote:

> [...]
>
> Forte kunne fåes, men kørte som hat og briller :(
>
> Så vi skiftede til Windows 2000, og Forte, og vupti problemmerne

Jeg undres...hvad var årsagen til at I forsøgte jer med Linux i første
omgang, hvis ingen af jer havde god erfaring med en editor til Linux?

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 14-12-01 09:51

> [...]
første
> omgang, hvis ingen af jer havde god erfaring med en editor til

Fordi chefen kunne lide linux og syntes der var meget bedre end
alt andet.
Og mente emacs var en god editor.

Men vi fik ham overbevist om at Forte under Windows var langt
bedre, og hurtigere til udvikling.

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 12-12-01 14:07

Soren 'Disky' Reinke wrote:
> JVM er kendt for at være langt mere stabilt på Windows end linux.
>
> Jeg har til dags dato endnu ikke set windows gå kold pga et java
> program, men har set linux gøre det.

Jeg har oplevet det modsatte. Blot ikke hvor maskinen gik død, men hvor
JVM (eller i hvert fald Java) fuckede et projekt op fordi den ikke kan
finde ud af at oversætte tegn efter de rigtige tabeller (i windows).
Den ville konsekvent oversætte tegn 160 - 180 (eller sådan noget, kan
ikke lige huske de præcise værdier) til ?-tegn.
Jeg fandt aldrig ud af om det var JVM eller java kompileren, der under
windows ikke fungerede ordentligt, men hvis man kompilede koden og
kørte det under linux så virkede det fint.

Mvh.
Martin Ehmsen

Fra : Thomas Christiansen

Dato : 11-12-01 17:02

Skal du ikke lige have stillet uret på din maskine eller sidder du langt
østpå ?

Thomas

Fra : fred

Dato : 13-12-01 04:17

fred wrote:

> [...]
>
> Er der nogen der ved, hvad jeg kan gøre ved det?
> (Jeg bruger Linux-Mandrake 8.0 på intel 686)

IBMs JavaDevelopment Kit løste problemet
Tak
/gunner