Katten og julen
Fra : Carsten Thorsen

Dato : 11-12-01 10:41

Hej med jer.
Jeg har to søde katte som jeg ikke ved hvad jeg skal stille op med i julen.
Jeg bor i KBH, og skal hjem til mine forældre i sønderjylland og holde jul
(i 6 dage). Indtil nu har det ikke været noget problem at få dem passet, men
dem jeg kender skal alle hjem til jul. Jeg har nogle alternativer som er:
Pasning på katteinternat eller også kunne jeg tage dem med hjem. Ved pasning
på internat synes jeg det er lidt synd de skal være i et forholdsvis lille
bur i næsten en uge, og desuden er det jo heller ikke helt billigt. Ved
togturen skal du være i transportkassen i 2½ time hvilket jeg synes er
længe. Hvad synes du er den bedste løsning?
M.v.h.
Carsten

Fra : line

Dato : 11-12-01 11:02

Hej Carsten

Hvis det kan lade sig gøre at have dem med hjem til Sønderjylland (dvs. de
ikke har hunde og katte der, eller kattene kan gå i et rum for sig selv)
synes jeg HELT KLART at det er den bedste løsning. Jeg er personligt selv
heller ikke glad for internater (har aldrig prøvet det, så det er rene
fordomme men jeg synes det er lidt synd for kattene at være væk
hjemmefra længe).

Sidste år tog jeg turen med mine 2 katte fra København til Christiansfeld (i
Sønderjylland) og det gik rigtig fint. Kattene stod på gulvet under vores
fødder med enden af kasserne mod hinanden så de kunne "snakke" og de miavede
selvfølgelig lidt i starten, men ikke noget jeg vil betegne som "synd". Vi
var hjemme hos forældrene i 4 dage og det gik også rigtig godt.

Så jeg har kun gode erfaringer - håber du kan bruge dem til noget

I år skal vi være hjemme hos os og misserne, så da slipper de!

// Line
http://www.nelja.dk

Fra : Gitte

Dato : 11-12-01 11:19

En anden mulighed er, at få kattene passet hjemme hos dig i deres eget
territorium. Enten af bekendte, eller af en hjemmesitter. På den måde
slipper kattene for at skulle forlade de trygge omgivelser og for at
skulle udsættes for lang tids transport, hvilket nok er den allermest
skånsomme måde at tackle problemet på. Vores katte bliver altid passet i
vores hjem, enten af naboer eller en professionel betalt hjemmesitter,
og de virker mest af alt som om de bare har slappet af og hygget sig
uden os. De er glade for at se os, men de virker aldrig som om de sådan
virkelig meget har savnet os.
-Gitte

Fra : Gitte

Dato : 11-12-01 11:25

Jeg glemte lige at sætte et link ind. Der findes nok flere sittere, men
dette er firmaet jeg bruger: www.lfhjemmesitter.dk/
Mvh. Gitte

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 11-12-01 11:45

Som Gitte skriver, så findes der kattesittere *S* Så det var da værd at
undersøge.
Ellers så synz jeg da at du skal tage kattene, med hjem til dine forældre.
Hvis ikke kattene har noget imod køreture og transportkasse, skal de såmænd
nok klare 2½ time.

Jeg skal selv "hjem" til Langeland og være i 5 dage i julen. Desværre kan
jeg ikke have kattene med, da svigerforældrene har jagthunde+hvalpe (som
ikke kan døje katte) Og mine egne forældre er slet ikke gearet til katte
Heldigvis har vi vores udlejere, som også er vores underbo. De er vores
kattesitter, når vi er væk et par dage *S*

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 11-12-01 12:25

"Carsten Thorsen" <thorsenccc@c.dk> writes:

> [...]
> togturen skal du være i transportkassen i 2½ time hvilket jeg synes er
> længe. Hvad synes du er den bedste løsning?

Du kan sagtens tage dem med dig intet problem. Jeg har ofte Melissa
med fra Haderslev (også sønderjylland) til Roskile. Og bortset fra at
hun stritter imod når hun skal i kassen er der ikke nogen problemer.
Når du kommer frem skal du først af alt sætte mad + vand frem og gøre
en bakke klar, for du skal regne med at de både er sultne/tørstige og
vil i bakken, når i lander..;))

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Anja

Dato : 11-12-01 15:34

Hej

Så vil jeg lige spørge :) Hvis man lige har anskaffet en mis, vil det så
ikke være synd at slæbe den med et andet fremmet sted?

/Anja

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 11-12-01 16:41

"Anja" <naughtygirl@REMOVE2night.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Så vil jeg lige spørge :) Hvis man lige har anskaffet en mis, vil det så
> ikke være synd at slæbe den med et andet fremmet sted?
>
> /Anja

Nej det mener jeg ikke, for du er der jo *S*

Hilsen
Joan

Fra : Carsten Thorsen

Dato : 11-12-01 18:58

Tusind tak for alle svarene. Jeg tror at løsningen bliver, at vi finder en
kattesitter eller de kommer med til Vojens.
M.v.h.
Carsten
Joan Frederiksen <joan.frederiksen@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9v59a4$428$1@sunsite.dk...