hjertets palcering?
Fra : Sadat

Dato : 11-12-01 00:16

dav..

jeg ved godt man holder sig fra venstre side af brystkassen når der snakkes
om hjertet. men hvor meget er det til venstre i forhold til højre?

takker for hjælpen..

--
_________________
Sadat ~ No Ones Iller

- du er færdig!

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 11-12-01 02:49

Sadat <sadat@mail.dk> skrev i en
> [...]
snakkes
> om hjertet. men hvor meget er det til venstre i forhold til højre?

Der var en kone der havde fået at vide, at skulle man begå selvmord, skulle
man stikke kniven ind under venstre brystvorte. Hun døde dog ikke af det,
men blev indlagt med en kniv i låret!
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 11-12-01 10:30

In <3c1542aa$0$94402$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> "Sadat" <sadat@mail.dk> writes:

>dav..

>jeg ved godt man holder sig fra venstre side af brystkassen når der snakkes
>om hjertet. men hvor meget er det til venstre i forhold til højre?

Hjertet sidder i midten, men venstre side er stoerre.

/Martin

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 11-12-01 11:30

Martin Moller Pedersen wrote:

> Hjertet sidder i midten, men venstre side er stoerre.

Kan man så også sige at intervallet H=[-2;1] ligger i midten af inter-
vallet G=[-5;5], men at den venstre del af H er større?

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)

Fra : cigarer

Dato : 12-12-01 15:13

Hej

Jeg er medicinstuderende, og hvis man skal lave en mere præcis
definition af hjertets placering vil man sige:

Hvis man måler fra midten af brystbenet vil hjertets bund måle ca. 2 cm
ud på højre side og ca. 5 cm ud på venstre side.
Om man vil sige at hjertet sidder midt i, og venstre muskulatur er
større er lidt problematisk. Hjertet drejer sig mod uret og bunden
kommer opad under udviklingen, men det vil nok være at gå for lang at
komme ind på det her.

Med venlig hilsen

René Ernst Nielsen
cigarer@worldonline.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Laura

Dato : 13-12-01 11:14

Vi har vist haft den her diskussion en gang før, den gang var der en der
postede et link til nogle røngtenbilleder, hvor hjertet var farvet med en
pæn farve, er der nogen der har det link?
Laura

Fra : cigarer

Dato : 13-12-01 13:11

Jeg kan godt maile et billede af hjertets placering, f.eks. et
røngtenbillede, hvis der er nogen der kan offentliggøre det...

Mvh. René

http://www.kandu.dk/

Fra : Uffe Holst

Dato : 13-12-01 14:07