Denon versus NAD
Fra : Carsten Nielsen

Dato : 10-12-01 22:25

Hej NG.

Ved godt at dette ikke er den rigtige gruppe, men der sidder jo utroligt
mange mennesker med en viden om HiFi, som jeg garanteret kan bruge,
så.......

Håber der er nogen der kan give mig et godt råd.
Jeg står og vakler mellem at købe en Denon PMA1500R eller NAD C370. Denon'en
har en kanonfed bund, hvor trommerne bare siger smæk, til gengæld er
opløsningen på f.eks. stemmer ikke så flot. Det er den til gengæld på
NAD'en, men jeg savner smækket i trommerne.
Resten af anlægget består af Dali 8008 og Denon DCD-755-AR cd-afspiller.
Senere kommer der selvfølgelig også en tuner, men det haster ikke. Hvis det
bliver NAD'en vil jeg selvfølgelig også have en NAD cd-afspiller, men har
fået af vide at de er følsomme m.h.t. ridsede skiver...
Jeg er virkelig i vildrede, da jeg ikke kan finde ud af hvad jeg helst vil
have, - rent lydmæssigt, for udseendet er der ikke så meget at rafle om, da
Denon'en ser kanon ud i guld, hvorimod NAD'en ikke er så heldig.
Min musiksmag har selvfølgelig alt at sige og lidt generaliseret er det nok
pop, rock og lidt jazz jeg går efter. F.eks. Tracy Chapman, Bruce
Springsteen, Dire Straits, Robben Ford, - men country kan der sandelig også
hældes i maskineriet, - så jeg er meget alsidig.
Håber der sidder nogen derude med et par gode råd, da jeg synes det er et
utrolig svært valg... På forhånd tak!!

--
"Øl er sundt...!"
M.v.h.

Fra : Max

Dato : 10-12-01 22:36

Hej Carsten

> Ved godt at dette ikke er den rigtige gruppe, men der sidder jo utroligt
> mange mennesker med en viden om HiFi, som jeg garanteret kan bruge,
> så.......

Det var måske mere relevant i dk.teknik.lyd

> Håber der er nogen der kan give mig et godt råd.

Spørg ikke andre om hvad du skal købe, lad dine egne øre og pengepung
bestemme hvad du skal købe. Det er jo dig og ikke de andre der skal høre
på dyret i det daglige.

Mvh Max

Fra : Uffe Holst

Dato : 11-12-01 00:17

In an article of 10 Dec 2001 Carsten Nielsen wrote:

> Håber der er nogen der kan give mig et godt råd.

Det er i høj grad en smagssag -- og også en vanesag -- så det er meget
svært at rådgive i denne forbindelse. Nu kender jeg hverken den ene eller
den anden forstærker, så jeg kan ikke fortælle dig min mening. Jeg kan kun
anbefale dig at lytte til dem i butikken og danne dig et indtryk. Begge
fabrikater har jo et godt ry, så blot ud fra det er det svært at vælge. Ud
fra din beskrivelse af lyden vil jeg nok vælge NAD, men... Savner du
smækket i trommerne, så er det måske den anden, du skal have.

--
Uffe Holst

Fra : Elmer Music

Dato : 11-12-01 18:08

Jeg vil råde dig til at hoppe over i d.teknik.lyd - her vil du nok få lidt
flere svar... Men lyt selv... bestem selv - det er jo dig der skal lytte!

-Elmer