Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nyt digitalkamera
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 10-12-01 20:07

Hej,

Jeg har hidtil været den tilfredse ejer af et Kodak DC240 digitalkamera (se
specs. på http://www.kodak.com/US/en/digital/genInfo/dc240.jhtml) men det er
blevet stjålet, og jeg skal derfor have et andet. Det skal som minimus kunne
fotografere i flere kvaliteter og min. kunne fotografere i 1,3 mio. pixels
ligesom det gamle, samt skærm (ligesom DC240), og i øvrigt være let at gå
til. Det bruges primært til at tage billeder af produkter, satm lidt privat
til fester osv. Det skal gemme i JPG.

Hvad kan i anbefale, jeg ved ikke hvad der er nyt, som man skal kigge efter?
Jeg har tænkt på et Kodak DX3600, men er åbne for andre muligheder...

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 10-12-01 20:12

> Jeg har tænkt på et Kodak DX3600, men er åbne for andre muligheder...

Kan det i øvrigt fotografere i Best - Good - Better eller kun i én kvalitet?

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Kim Thomsen

Dato : 10-12-01 20:28

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> wrote in message

> Kan det i øvrigt fotografere i Best - Good - Better eller kun i én
kvalitet?

> --
> Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Jeg har lige bestilt DX3600. Det kan forografere i 1800x1200 og 900x600. Se
desuden: http://www.steves-digicams.com/2001_reviews/dx3600.html
Mvh Kim Thomsen

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 10-12-01 22:04

> Jeg har lige bestilt DX3600.

Email mig gerne, når du får det, så kan jeg høre nærmere om, hvad du synes.

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Kim Thomsen

Dato : 10-12-01 22:50

Det gør jeg gerne, men jeg ved ikke om du kan vente så lang tid. Jeg får det
først til januar, da jeg køber det gennem en bekendt der har forbindelser
til USA. (så det koster kun 290$)
Mvh Kim Thomsen

Fra : Niels Sandholt Busch

Dato : 13-12-01 06:42

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> wrote in message news:<9v37ua$ap9$1@sunsite.dk>...

> Email mig gerne, når du får det, så kan jeg høre nærmere om, hvad du synes.

Jeg har koebt et Kodak DX3600 for en maaned siden. Det tager rigtigt
gode billeder. De negative ting jeg kan sige om det er, at der gaar
ca. et halvt sek. fra du trykker paa udloeseren til billedet bliver
taget. Derudover er det ikke godt til nat billeder. Men til prisen er
det et af de bedste koeb du kan goere lige nu. Jeg er meget tilfreds
med billedkvaliteten, og har ikke haft nogen problemer overhovedet. Du
kan endda koebe en raekke forskellige linser (Vidvinkel, close-up,
telephoto m.m) som goer det endnu sejere. Og glem ikke video
funktionen som bonus. Jeg kan optage 4 minutters video med lyd paa mit
kamera (64 mb flash card). Saa hvis du shopper efter et billigt og
nemt at bruge kamera, saa er DX3600 meget anbefalelsesvaerdigt.

Niels Sandholt Busch

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 11-12-01 07:25

> Jeg har lige bestilt DX3600. Det kan forografere i 1800x1200 og 900x600.

Det lyder umiddelbart ikke som mange muligheder. det jeg havde før kunne
fotografere i to størrelser (noget mindre end 900x600) og tre kvaliteter i
begge størrelser. Det er lidt vigtigt med størrelsen, da nogle af billederne
skal uploades direkte til en hjemmeside uden bearbejdning, og så skal de ca.
være 640x480, ligesom de mindste var på DC240... Hvad er der af andre?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Anders Houmark

Dato : 11-12-01 10:48

Rasmus Nielsen skrev i meddelelsen
<3c15a698$0$77425$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> [...]
ca.
>være 640x480, ligesom de mindste var på DC240... Hvad er der af andre?

Olympus C-1, gammel model, tager ikke knaldskarpe billeder af f.eks. himmel
eller ting der er mere end 50 meter væk, det er også kun 1,3Mpixel.. mindste
indstilling er 640x480 og så er højeste på 1280x960 tror jeg nok det er.

Her er et billede taget med makro indstilling, det er komprimeret fra ca.
230KB til 88. http://hjem.get2net.dk/houmark/blomst.jpg
Her kan man f.eks. på printerens front, se hvordan den laver lidt grums på
billederne ( kun nogle gange.. ) http://hjem.get2net.dk/houmark/cam.jpg

Her er et billede i 640x480.. http://hjem.get2net.dk/houmark/P7130012.JPG og
http://hjem.get2net.dk/houmark/P7130013.JPG
de er vist taget med makro..

Til sidst er her lige et lille udendørs billede..
http://hjem.get2net.dk/houmark/stang3.jpg

Kameraret er et der er vundet i Joepardy. Hvis jeg skulle ud og indvestere i
et skulle det nok minimum være 2Mpixel..

Men altså, jeg er rimelig tilfreds med Olympus C-1.. Det er udemærket som
"point-and-shoot" kamera
(og det er næsten umuligt at lave "rystede" billeder med det)

--
Anders Houmark
Reality kills innocence.

Fra : Ole Baun

Dato : 11-12-01 20:43

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ca.
> være 640x480, ligesom de mindste var på DC240... Hvad er der af andre?

Hej Rasmus

Jeg har lige købt mit første digitale kamera.
FUJIFILM FinePix 1300, kr. 1.398,- hos JapanPhoto.
1.3 megapixels, og med USB-port. Det kan fotografere i 1280x960 i fine,
normal og basic. Samt i 640x480.
Jeg ledte lidt på nettet efter Kodak´s DC240, uden resultat, så jeg ku´ ikke
lige sammenligne de to med hinanden, men jeg tror egentligt at jeg har gjort
et godt køb.

Ole Baun

Fra : Henrik Kjeldsen

Dato : 11-12-01 23:15

Andre muligheder er måske Canon A20 eller Olympus C2040Z, som begge koster
ca. det samme.
Når jeg køber et digitalkamera efter nytår (hvor priserne nok er faldet
lidt), bliver det meget sandsynligt et Olympus C2040Z

Prøv i øvrigt følgende sider: http://www.ing.dk/tema/digifoto/index.html ,
http://www.steves-digicams.com/ , http://www.dpreview.com/ ,
http://www.digit.no/

Venligst