ASUS A7V - bios!
Fra : Kim

Dato : 10-12-01 19:53

Jeg finder nu mig selv i mit livs krise...! Jeg har forsøgt at uploade BIOS
V.7 på ovennævnte board. Har læst vejledningen igennem, og HAR bemærket at
jeg ikke må slukke for maskinen! Da jeg få besked fra maskinen om, at bios
nu er indlæst - går strømmen i hele ejendommen, og computeren slukker!!!

Nu kan jeg tænde for maskinen, men den booter ikke, der er sort skærm, og
ja....livet er vist gået helt sort for min arme lille ven.

Hvad skal jeg gøre? Hvad kan jeg selv gøre?

Mvh.
Kim

Fra : orbital

Dato : 11-12-01 08:40

On Mon, 10 Dec 2001 19:52:58 +0100, "Kim" <hp_tormose@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>ja....livet er vist gået helt sort for min arme lille ven.
>
>Hvad skal jeg gøre? Hvad kan jeg selv gøre?

Har du resat cmos ? Ved siden af batteriet er 2 store loddeøer, og der
står noget med Cmos på kortet ved siden af. Dem kortslutter du et
øjeblik med en bred skruetrækker eller spidder den med en pincet.

Hvis ikke dette hjælper. Det kunne det måske, for den sagde da, at den
havde flashed. Så kan du gøre 2 ting:

1) købe en ny bios chip et eller andet sted (hos din leverandør). Det
kan godt koste 400 kr.

2) finde en ven med en asus a7v. Så laver I varmflash metoden:

På hans bundkort skal I med PC kørende (bootet i dos og parat til
biosflash) lirke hans bios op, og sætte din i. Så flasher i den, og
slukker for hans PC. Derefter fordeles kredsene på 2 slukkede
maskiner, - husk at hive netledning fra også.

mvh

John

Fra : jbclausen

Dato : 13-12-01 16:06

"Kim" <hp_tormose@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ja....livet er vist gået helt sort for min arme lille ven.
>
> Hvad skal jeg gøre? Hvad kan jeg selv gøre?

Hej Kim
Jeg løb ind i det samme problem . fjern bios backup
bateriet og lad dyret stå 8-10 timer . Så skulle den
gerne kom op igen
hiilsen Bo

Fra : Henrik Bonde

Dato : 14-12-01 15:21

wrote:

>Hvad skal jeg gøre? Hvad kan jeg selv gøre?
Nu er det jo et par dage siden, så du har nok løst problemet.
Men siden der ikke er andre der er kommet med løsningen, må det jo
være fordi den er rimeligt ukendt.
Så for andre med samme problem:

A7v (og sikkert mange andre nyere mb) har en såkaldt bootblock bios,
som virker lidt som en nødbios.
Og det er garanteret den du booter på.
Den understøtter bare ikke Agp skærmkort, men kun pci.
Så ud med agpkortet, og i med et gammelt pcikort, så har du pludselig
adgang til dit a-drev, og kan flashe biosen igen

Bonden

Fra : Torben Larsen

Dato : 16-12-01 01:01

Vist desværre kun isa-skærmkort, og der er ingen isa-slots på a7v'en - surt
!
Lige ved batteriet sidder 2 'lodninger' mærket clrmos og et eller andet
andet. Kortslut dem med en skruetrækker mens batteriet sidder i bundkortet.
Kryds fingre og sæt strømmen til igen - might work....

Torben