Skærme
Fijala 3554
19" Sony skærm...
Fra : Michael Grønbech Lar~

Dato : 10-12-01 17:34

Hej!
Jeg skal ud at have ny skærm. Jeg havde faktisk besluttet at det skulle være
en "Sony MultiScan CPD-G400P", da jeg har set denne i funktion og er meget
imponeret. Så gik jeg ind på Sony's hjemmeside og så, at den tilsyneladende
ikke produceres længere, men derimod den, der hedder "Sony MultiScan G420".
Umiddelbart har de samme specs. og de koster næsten det samme, så det, der
kommer til at afgøre det er, hvordan G420'eren ser ud... Der er et lille
billede af den på hjemmesiden, men det er ikke tydeligt nok - er der én der
har et link eller en god grund til at jeg skal vælge den ene frem for den
anden?

På forhånd tak!

Grønbech

--
Mail: g@g-web.dk
ICQ# 14654731

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 10-12-01 17:42

"Michael Grønbech Larsen" <g@g-web.dk> skrev

> [...]
der
> har et link eller en god grund til at jeg skal vælge den ene frem for

Billede postet i dk.binaer (sony cdp-g420)

Mvh
Peter

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 10-12-01 18:32

> [...]

der
> har et link eller en god grund til at jeg skal vælge den ene frem for

Du skal vælge G420 frem for G400. Jeg har haft tre G400, som havde
konvergensfejl, geometriproblemer og det der var værre. G420 er klart
skarpere i billedet, bedre skærmet for elektronisk støj, og selvom
menusystemet ikke er helt så nemt at finde rundt i har det dog to vigtige
forskelle:

1. Picture Effect (3 indstillinger for lysstyrke og farvemætning, som man
kan skifte imellem, alt efter arbejdstype - spil, programmer etc.)

2. Forbedrede muligheder for justering af konvergens.

Vælg G420, hvis du ellers synes om det lidt specielle design (jeg synes
det er fedt, efter at have vænnet mig til det) Den har været alle pengene
værd! (G400 er også udgået, så spørgsmålet er om du overhovedet kan
skaffe den)

Jeg har som tidligere skrevet postet et billede af den i dk.binaer, men
det er vist ikke dukket op endnu (forbaskede Stofanet) - skriv evt.
tilbage, hvis det slet ikke dukker op. Så kan jeg evt. maile det til dig.

mvh
Peter

Fra : Michael Grønbech Lar~

Dato : 10-12-01 18:51

> [...]
> kan skifte imellem, alt efter arbejdstype - spil, programmer etc.)
>
> 2. Forbedrede muligheder for justering af konvergens.

Jamen, det vil jeg da så gøre

> [...]
> det er vist ikke dukket op endnu (forbaskede Stofanet) - skriv evt.
> tilbage, hvis det slet ikke dukker op. Så kan jeg evt. maile det til dig.

Jo, billedet er kommet. Jeg vil give dig ret i at designet er lidt specielt
og jeg kan umiddelbart bedre lide G400's 'rene' linier, men det er jo trods
alt ikke det vigtigste i forbindelse med køb af ny skærm! Tak for hjælpen!

Grønbech

Fra : Christian

Dato : 20-12-01 12:59

Hvorfor ikke købe en LG 915 plus, bedre skærm til billigere penge og uden
streger.

Chr