Sonofon brøler
Fra : Christiansen

Dato : 10-12-01 17:05

En "kammerat" har købt en telefongaveæske i sit eget navn, skrevet min
forlovedes navn på den medfølgende seddel (overdragelse) og fået en helt 3
til at skrive under, og alligevel fået den oprettet. Flot sonofon, i skal ha
en stor klapsalve. Da han så havde haft den så længe at han fik en regning,
betalte han bare ikke, og de rykkere der kom blev bare lagt væk. Så nu står
vi med en telefonregning og et sødt brev fra RKI om at vi er blevet medlem
(fedt sted at være medlem). -så er her opskriften på billig telefoni........
Min forlovede har været ude og snakke med sonofon i dag, så det er spændende
og høre hvad hun har fundet ud af..

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-12-01 17:27

On Mon, 10 Dec 2001 17:04:33 +0100,
Christiansen <d.christiansen@mail1.stofanet.dk> wrote:
> [...]
> (fedt sted at være medlem). -så er her opskriften på billig telefoni........

Hvorfor har i ikke fået regning/rykkere ? Hvis de går til jer
med kravet, så er det vel også jer der har modtaget rykkere ?

Hvordan ved du, at han har fået en helt 3die til at skrive
under på overdragelsen ? Er det en i kender ?

Derudover kommer i ikke i RKI medmindre i har erkendt at
i skylder dem penge. I skal have accepteret at der er et
krav imod jer.

> Min forlovede har været ude og snakke med sonofon i dag, så det er spændende
> og høre hvad hun har fundet ud af..

Je det er det. Det kan være det er en ond ex. ?

Fra : Miki Hoe

Dato : 10-12-01 21:12

> Derudover kommer i ikke i RKI medmindre i har erkendt at
> i skylder dem penge. I skal have accepteret at der er et
> krav imod jer

Lidt off topic.. men jeg har pga en fejl fra postbudet, ikke reageret på
bankens breve (da jeg ikke har modtaget dem) og så blev jeg da, da jeg kom
i banken et par dage efter, smækket i hovedet med at hvis de penge ikke blev
betalt, så ville de smide mig i RKI... Og jeg havde da som sådan ikke sagt
"ok" til at jeg skyldte dem penge... Så de kan sagtens smide en i RKI,
selvom man ikke har erkendt at man skyldte dem noget!!!

-miki-

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-12-01 22:00

Miki Hoe skrev:

>i banken et par dage efter, smækket i hovedet med at hvis de penge ikke blev
>betalt, så ville de smide mig i RKI... Og jeg havde da som sådan ikke sagt
>"ok" til at jeg skyldte dem penge...

At banken truer med det er ikke ensbetydende med at det er
muligt.

Det kan dog ske hvis der foreligger en dom eller et andet
officielt bevis for at du skylder pengene, så banken kunne
formodentlig godt få dig registreret i RKI.

--
Bertel

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-12-01 22:07

On Mon, 10 Dec 2001 21:11:45 +0100,
Miki Hoe <mikihoe@hotmail.com> wrote:

> [...]
> "ok" til at jeg skyldte dem penge... Så de kan sagtens smide en i RKI,
> selvom man ikke har erkendt at man skyldte dem noget!!!

Hvis du har skrevet under på et lån i banken, så har
du erkendt at du skylder dem penge.

Hvis du har f.eks. et Dankort, så har du givet baken
fuldmagt til at hæve pengene på din konto, og må
dermed acceptere at de kan benytte dette som et
lovligt retskrav.

Loven siger f.ewks., at hvis du har oplyst pinkode
til den der har brugt / misbrugt kortet, så hæfter
du ubegrænset.

Du kan dog gøre indsigelser mod enkelte betalinger.

Men jeg går ikke ud fra, at der ville være besværligt
i en retssag at dokumentere din skyld ?

Du har også accepteret bankens regler om overtræk.

Fra : Anders Berg

Dato : 12-12-01 21:34

> Loven siger f.ewks., at hvis du har oplyst pinkode
> til den der har brugt / misbrugt kortet, så hæfter
> du ubegrænset.

Nej!!! Du kan MAX hæfte for 8000 selvom du har oplyst koden.

--
Posted from pc148160.stofanet.dk [212.10.83.160]

Fra : Holmes

Dato : 14-12-01 22:08

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> wrote in message news:slrna19oi4.di5.nospam@home.terminal.dk...
> On Mon, 10 Dec 2001 17:04:33 +0100,
> Christiansen <d.christiansen@mail1.stofanet.dk> wrote:

[snip]

> [...]
>
> Derudover kommer i ikke i RKI medmindre i har erkendt at
> i skylder dem penge. I skal have accepteret at der er et
[snip]

...og i øvrigt...
Nu ved jeg ikke om det er så aktuelt i denne sag, da jeg ikke kender beløbets størrelse, men de skal også kunne dokumentere
entydigt, at man skylder kreditor over 1000 kroner.

Skylder man under 1000 kroner kan man stadig registreres, men oplysningerne derom optræder kun i et lukket register, og fremkommer
således ikke ved et fremtidigt kreditcheck.
Men ved *dokumenteret* gæld over 1000 kroner, havner man i det 'åbne' register.

Det kommer man selvfølgelig også hurtigt op på med rykker- og inkassogebyrer.
Men hvis man gør indsigelse på et tidligt tidspunkt i forløbet, er man fra rettens side tilbøjelig til at behandle det oprindeligt
påståede tilgodehavende...ikke de xxxx kroner, der er løbet på i uretmæssige afgifter og gebyrer samt f.eks. ulovligt udført
inkasso.

I det følgende citeres RKI's eget website www.rki.dk fra siden
http://www.rki.dk/asp/page.asp?page_id=490 - 3. afsnit:
----------------------------
Når jeg er blevet registreret
Du får altid et brev fra RKI med oplysning om, hvem der har indberettet dig, og hvornår og hvordan registreringen bliver
slettet.

Hvis du skylder mere end 1.000 kroner, og vores kunde har dokumentation for skyldforholdet (for eksempel dom eller skriftlig
skylderkendelse), bliver oplysningen om din registrering tilgængelig for vores kunder. Det kommer til at påvirke din
kreditværdighed, og du vil få svært ved at opnå kredit hos alle de virksomheder og forretninger, der bruger RKI.

Fra : John K

Dato : 10-12-01 21:15

> [...]
telefoni........
> Min forlovede har været ude og snakke med sonofon i dag, så det er

Man må da håbe i alle tre havner i RKI.

Fra : Brian Fisker

Dato : 11-12-01 14:13

> Man må da håbe i alle tre havner i RKI.

Hvorfor dog det!? Har du ikke forstået indlægget?

Tag lige en kigger igen!.

\Mandal
--
Tag en kigger på www.usenet.dk - det luner

Fra : John K

Dato : 11-12-01 22:03

> Hvorfor dog det!? Har du ikke forstået indlægget?
>
> Tag lige en kigger igen!.

Er hermed gjort og nu har jeg læst det igennem tre gange -men jeg er også
meget træt i dag :)

Sådan som jeg ser det er de tre ganske udemærket klar over at Sonofon har
lavet en fejl ("brøler") men gider ikke gøre noget ved det/informere Sonofon
om det.
Derfor har jeg ikke noget imod hvis de kommer i RKI.

Havde de gjort Sonofon opmærksom på fejlen, havde sagen været en anden.

Ret mig hvis jeg har misforstået.

Mvh

John K

Fra : Brian Fisker

Dato : 12-12-01 09:17

> [...]
> Derfor har jeg ikke noget imod hvis de kommer i RKI.
>
> Havde de gjort Sonofon opmærksom på fejlen, havde sagen været en

Hvorfor skal de to af personerne i RKI, fordi Sonofon har lavet en fejl.
Detn aktuelle problemstilling burde slet ikke kunne opstå! Taget i
betragtning, at det kan tage over en halv time at komme igennem til
Sonofons kundeservice, mener jeg det ligger hos Sonofon at rette op på
fejlen. Jeg kender personligt til, hvor tunge telefonselskaber kan være
"at trække rundt med", hvorfor jeg nok heller ikke havde gjort det store
ud af at kontakte Sonofon.

\Mandal

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-12-01 10:00

On Wed, 12 Dec 2001 09:17:24 +0100,
Brian Fisker <Roye@kom.auc.dk> wrote:

> [...]
> fejlen. Jeg kender personligt til, hvor tunge telefonselskaber kan være
> "at trække rundt med", hvorfor jeg nok heller ikke havde gjort det store

I forbindelse med rykkerskrivelser etc, har man en PLIGT til at
reagere, da man ellers kan blive dømt pga manglende indsigelse.

Man kan ikke bare ignorere selvom man er uskyldig.

Jeg får i øjeblikket breve fra IBC Telecom's inkassofirma,
og har modtaget en varsel om stævning. Jeg har dog til
IBC telecom fremsendt en brev hvor jeg ikke kan erkende kravet,
så inkassofirmaet har intet retskrav mod mig.

Dette har jeg også telefonisk meddelt inkassofirmaet.

Forbrugerstyrelsen kender godt både IBC og Persolvo
Inkasso (som med deres breve bryder markedsføringsloven,
og jeg er ved at finde ud af om deres seneste brev til
mig er brud på inkassoloven), og siger at man SKAL sende
kreditor et brev hvor man anfægter kravet.

Fra : John K

Dato : 13-12-01 16:22

> [...]
> IBC telecom fremsendt en brev hvor jeg ikke kan erkende kravet,
> så inkassofirmaet har intet retskrav mod mig.

Velkommen i klubben - dem har jeg også haft på nakken. Den sidste samtale
jeg havde med dem var en "hvem kan råbe højst i telefonen - konkurrence" -
jeg vandt åbenbart for jeg har aldrig hørt noget fra dem siden.

Mvh

John K

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-12-01 17:51

On Thu, 13 Dec 2001 16:22:02 +0100,
John K <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> wrote:

> Velkommen i klubben - dem har jeg også haft på nakken. Den sidste samtale
> jeg havde med dem var en "hvem kan råbe højst i telefonen - konkurrence" -
> jeg vandt åbenbart for jeg har aldrig hørt noget fra dem siden.

Min sidste samtale sluttede med:
Mig: Nå men så ses vi i retten
Inkasso: Det bliver nok ikke mig du ser
Mig: OK, så ser jeg frem til at tryne jeres advokat

Men det hjalp ikke nok. Jeg har fået et brev siden.

Fra : John K

Dato : 14-12-01 20:59

> Min sidste samtale sluttede med:
> Mig: Nå men så ses vi i retten
> Inkasso: Det bliver nok ikke mig du ser
> Mig: OK, så ser jeg frem til at tryne jeres advokat
>
> Men det hjalp ikke nok. Jeg har fået et brev siden.

Det truede hun også mig med, men jeg henviste dem bare til deres
betingelser.
Herefter begyndte hun at ævle noget om moral, men det var nok det sidste
firma jeg gad have en moralsk opsang fra :)
Husk - de skal bevise hvem der har foretaget opkaldet.

Mvh

John K

Fra : Anders H. Andersen

Dato : 14-12-01 01:37

On Tue, 11 Dec 2001 14:13:02 +0100, "Brian Fisker" <Roye@kom.auc.dk>
wrote:

>Hvorfor dog det!? Har du ikke forstået indlægget?
Jeg er ikke sikker på hvordan man skal forstå denne sætning:
"og de rykkere der kom blev bare lagt væk"

Fik han regninger og rykker fra sonofon som han bare smed over i
bunken med reklamer uden at åbne dem og gøre noget ved dem???

I så fald er det måske ikke så overaskende at han er ved at komme i
RKI (ikke at han har fortjent det).

Hvis man får en regning som man ikke mener man skal betale kontakter
man vel kreditor for at få den misforståelse ud af verden eller hvad?

mvh
Anders

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 11-12-01 13:18

<snip meget kedelig historie>

Prøv at hør om hjælp i dk.videnskab.jura

Mvh.
Mikael