Mark Snow, Manden der gør X-Files spændend~
Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 23-12-00 00:02

Jeg sider i disse kolde vinter dage og nyder X-Files Season Two.
Det er efterhånden gået op for mig at X-files allerede begyndte at blive
ringere allerede i Season Two, men den gang X-Files kørte på TV første gang,
der var alt jo skide_godt.

Jeg syntes også at det er Mark Snow som skal have store dele af æren for
X-Files succes, da det er hans flotte og stemnings fulde musik der gør
X-Files bedre, mere uhyggelig, mere intens, kort sagt gør X-Files til det
den er, tæske god selvom plottet nogle gange er vel tyndt.

Hvad mener i ?
Ville Chris Carters serie have været lige så god uden Marks musik ?
Personligt mener jeg at over halvdelen af mystikken, stemningen og
kvaliteten i X-Files kommer fra musikken og den specielle stemningen som er
kreeret af Mark Snow.

--
Med venlig hilsen: Rasmus.
De nye NoiseControl's Silverado CPU-kølere, er uden tvivl

Fra : David Storoy

Dato : 24-12-00 12:50

Rasmus A. Nielsen. skrev i meldingen ...
> [...]
>blive
>ringere allerede i Season Two, men den gang X-Files kørte på TV første

Jeg mener at Sesong 2 og Sesong 3 innehar den beste TRILOGIEN som eksisterer
i X-files historie - Siste episode i Sesong 2- Anasazi + 2 første episodene
i Sesong 3 - som handler om en som hacket seg inn på Forsvarsdepartmentets
filer og gir kassetten til Mulder. Det er kryptisk informasjon og en
indianer må tyde disse kryptiske meldingene som står på et språk som
NAVAHOENE forstår. Og det handler om hemmeligholdelse angående
utenomjordiske og slikt. Utrolig fascinerende TRILOGI.

Jeg koser meg også med Sesong 2 - så akkurat ONE BREATHE,ASCENSION OG DUANE
BERRY. 3 veldig bra episoder i Sesong 2 og så skal jeg i kommende uke se RED
MUSEUM - en veldig spennende episode som jeg har sansen for. Jeg mener at
det finnes minst halv dusin antall glimrende episoder i hver sesong. Men som
sagt - de 2-3 første sesongene var de største etter min mening.

> [...]
>X-Files bedre, mere uhyggelig, mere intens, kort sagt gør X-Files til det
>den er, tæske god selvom plottet nogle gange er vel tyndt.

Ja, hans musikk er unik for X-files. Passer PERFEKT for X-files.

> [...]
>Personligt mener jeg at over halvdelen af mystikken, stemningen og
>kvaliteten i X-Files kommer fra musikken og den specielle stemningen som er

Musikken til Mark Snow er veldig bra - og har stor betydning som du sier for
X-files. Men ikke halvdelen Men likevel - en viktig del.

Hva er din favorittepisode(r)?Og dere andre?

Her er mine favorittepisoder fra de 2 første sesongene - og gleder meg
veldig til mars/april når Sesong 3 kommer ut på DVD:

Fra Sesong 1:
00) Pilotepisode 01) Deep Throat 03)Conduit 16)E.B.E
23) The Erlenmeyer Flask(Egentlig en trist/sad episode - pga Deep Throat
blir drept - men han kommer jo i "spirit" form i andre episoder i sesong 3
blant annet. Men likevel et tap for X-files. Synes han var en veldig bra
informant. Mr "X" synes jeg er for brutal og negativ og har ikke sansen for
ham)

Fra Sesong 2:
01) Little Green Men 05) Duane Barry 06) Ascension 08)One Breath 10) Red
Museum 25) Anasazi

Jeg er veldig selektiv når jeg velger episoder - ser ikke alle episodene. I
sesong 1 så jeg 16 episoder av 24 episoder. I Sesong 2 har jeg planer om å
se 13 av 25 episodene.

David
People who want Seinfeld on DVD - sign the petition
http://www.seinfeldondvd.com

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 27-12-00 23:32

> [...]
> Personligt mener jeg at over halvdelen af mystikken, stemningen og
> kvaliteten i X-Files kommer fra musikken og den specielle stemningen som er

Han skam dygtig nok og det er meget hans fortjenste at X-Files har
den rette stemning. Måden det er filmet på og effekterne har også
meget at sige.

Mark Snow har i øvrigt skrevet titelmelodien til rigtig mange tv-serier,
og han arbejdede meget sammen med Pete Carpenter, men jeg ved ikke
hvordan de arbejdede sammen fx om den ene blev crediteret for titel-
musikken, mens den anden sørgede for scoren.

Imdb kan heller ikke kæde de to sammen, men min hukommelse siger
noget andet. De har været krediteret sammen i tonsvis af tv-serier.

--
Mark