ASUS A7V CPU størrelse v bios 1008 ??
Fra : Mogens Olsen

Dato : 10-12-01 17:05

Hej.
Er der en eller flere der kan sige mig hvor stor en Athlon Thunderbird
A7V kan køre med ved Bios 1008 er det 1200 eller 1400 mhz,
da jeg skal ud at købe ny.

Venlig hilsen Mogens.

m2olsen@worldonline.dk

Fra : orbital

Dato : 11-12-01 08:52

On Mon, 10 Dec 2001 17:04:35 +0100, "Mogens Olsen"
<m2olsen@worldonline.dk> wrote:

>Hej.
>Er der en eller flere der kan sige mig hvor stor en Athlon Thunderbird
>A7V kan køre med ved Bios 1008 er det 1200 eller 1400 mhz,
>da jeg skal ud at købe ny.

Det afhænger lidt af hvilken revision du har. De nyere revisioner fra
og med 1.03 kan sætte multiplier i bios. De kan automatisk sætte 14x
multiplier med en 14x100 thunderbird.
For de 2 første revisioner er der at sige: chipset har 12.5x
multiplier som det højeste (ingen tvivl om det) men 12.5x er muligvis
remapped til 13x med 1008 bios, da AMD aldrig har lavet noget 1250.
Det er ikke sikkert, at man med de 2 første revisoner kan sætte 5x med
jumper og opnå 14x. Det diskuteres lige nu på
alt.comp.periphs.mainboard.asus om nye 1010 beta bios kan remappe med
5.5x, 6x og 6.5x til endnu højere multipliers, men igen er det
spørgsmålet, om det kan ske med jumpers for alle revisioner, eller med
bios alene for de senere revisioner. Og man skal fjerne multiplier lås
på XP cpu'er for at udnytte det.

Jeg kører med 1009 uden problemer, - dog ikke med mere end 9x
multiplier.

Pas på hvis du flasher. Hvis du bruger asusupdater, så anvend nyeste
version:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/BIOS_FLASH_UTILS/ fra 3/12

er det ikke bedre med flash fra dos ?

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_A/VIA_Chipset/Apollo_KT133/
1010.01a fra 3/12

mvh

John

Fra : Mogens Olsen