American Psycho (Spoiler)
Fra : Izeqb

Dato : 22-12-00 01:11

Hej gruppe...
Nu har jeg gjort det, nu har jeg endelig fået taget mig sammen. Nu har heg
fået set american psycho.
Først syntes jeg at den var skuffende, der er selvfølgelig en masse der ikke
er med. Der var mange ting fra bogen jeg godt kunne have tænkt mig at se i
filmen, men sådan er det jo ikke altid

Men en ting der skuffede mig meget, var at der i slutningen, ikke var noget
"no exit" skilt.
Så vidt jeg har fortolket det, er det hele pointen i historien. Hva' syntes
i?

Jeg syntes at Christian Bale, dækker rollen som Pat Bateman meget godt,
faktisk er han næsten som jeg havde forestillet mig, med få undtagelser.

De kunne også godt have gjort noget mere ud af mordene, men måske ville det
alligevel, blive censuret væk!?

Der er noget jeg ikke forstår, i den scene hvor de viser hinanden deres
visitkort, står der på alle kortene "vice president", betyder det ikke vice
præsident?
Eller det er måske en anden betegnelse for advokater? For det er da det de
laver, ik'?

// Hjalte

Fra : Kvan

Dato : 22-12-00 09:11

"Izeqb" <izeqb@secret.dk> writes:

> Men en ting der skuffede mig meget, var at der i slutningen, ikke
> var noget "no exit" skilt. Så vidt jeg har fortolket det, er det
> hele pointen i historien. Hva' syntes i?

Jeg syntes jeg så et skilt. Det var der med sikkerhed da jeg så filmen
i biografen.

> De kunne også godt have gjort noget mere ud af mordene, men måske
> ville det alligevel, blive censuret væk!?

Jeg tror ikke det havde givet en bedre virkning - det havde snarere
gjort filmen mere splatter-agtig og fjernet den ubehagelige undertine,
de formår at skabe.

> Der er noget jeg ikke forstår, i den scene hvor de viser hinanden
> deres visitkort, står der på alle kortene "vice president", betyder
> det ikke vice præsident?

Det betyder "underdirektør", hvilket er den position deres fædre
har givet dem, med henblik på at de en dag skal overtage firmaet.

- Kvan.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 22-12-00 21:49

"Izeqb" <izeqb@secret.dk> skrev:
> [...]
> er med. Der var mange ting fra bogen jeg godt kunne have tænkt mig at se i

Sådan er det jo, men mht. AP kunne det have gået meget mere galt.

> [...]
> "no exit" skilt.
> Så vidt jeg har fortolket det, er det hele pointen i historien. Hva' syntes

Det er pointen, og der er et "This is not an exit"-skilt til sidst.

Kik bedre efter næste gang.

> Jeg syntes at Christian Bale, dækker rollen som Pat Bateman meget godt,
> faktisk er han næsten som jeg havde forestillet mig, med få undtagelser.

Ditto. Faktisk har jeg mest lyst til at se Shaft, fordi Christian Bale er med.
Underligt at tænke på at han er knægten i Solens rige.

> De kunne også godt have gjort noget mere ud af mordene, men måske ville det
> alligevel, blive censuret væk!?

Faktisk var det bollescenen, der gav den amerikanske censur problemer.

> Der er noget jeg ikke forstår, i den scene hvor de viser hinanden deres
> visitkort, står der på alle kortene "vice president", betyder det ikke vice
> præsident?

Som Kvan siger betyder det underdirektør eller evt. vicedirektør.

> Eller det er måske en anden betegnelse for advokater? For det er da det de
> laver, ik'?

De er muligvis advokater, men har snarere læst økonomi. Under alle
omstændigheder laver de lidt det samme som en børsmægler.

--
Mark

Fra : Izeqb

Dato : 23-12-00 21:37

> Det er pointen, og der er et "This is not an exit"-skilt til sidst.
>
> Kik bedre efter næste gang.

Det vil jeg gøre :)