Fisk der IKKE gemmer sig??
Fra : Henrik

Dato : 10-12-01 16:03

Jeg har købt nyt akvarium....
Har flyttet mine fisk over: 1 scalare,glasmalle og 3 neon.
Nu vil jeg så selvfølgelig have flere fisk Men jeg er lidt træt af at de
andre gemmer sig lidt. Det er jo mest for synets skyld jeg holder akvariet.
Hvilke fisk skal jeg købe, hvis jeg vil have nogle der ikke gemmer sig så
meget, det kan nok ikke undgåes, men det er da træls at de er væk hele tiden

På forhånd tak, Henrik

Fra : Martin Heller

Dato : 10-12-01 16:16

"Henrik" <Henseman@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvilke fisk skal jeg købe, hvis jeg vil have nogle der ikke gemmer sig så
> meget, det kan nok ikke undgåes, men det er da træls at de er væk hele

Hvis du køber nogen flere af de fisk, du har i forvejen,
ville du nok se lidt mere til dem. Neonfisk er en stimefisk,
og tre er alt for få. Og en ekstra scalare eller en lille flok
ville nok også lokke din enlige scalare lidt mere frem.

Fra : Carsten Gall

Dato : 10-12-01 20:32

Martin Heller <heller@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9v2jkf$65v$1@sunsite.dk...
> [...]

> og tre er alt for få. Og en ekstra scalare eller en lille flok
> ville nok også lokke din enlige scalare lidt mere frem.

Der er jo også helt andre faktorer der kan spille ind!
Står akvariet, således at du går mellem vinduet og akvariet??
Hvis ja, så ser fiskene bare en stor "truende" skygge.
Akvariets indretning spiller også en meget stor rolle.
Hvis der er steder de kan gemme sig, er der steder hvor de kan føle sig
trygge
vil de ikke være så bange for at komme frem, fordi de altid kan opsøge
det trygge sted
igen.

Carsten

Fra : Henrik

Dato : 10-12-01 20:52

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> trygge
> vil de ikke være så bange for at komme frem, fordi de altid kan opsøge

Jeg har masser af planter mange store og også et nogle flydeplanter......det
der med skyggen ved jeg ikke helt dog...jeg syntes ikke jeg går så meget
forbi men det står da på mit værelse, men jeg ved ikke helt om jeg genere
dem for der står et bord imellem så jeg kommer næsten aldrig særlig tæt på
jeg ved det ikke helt men jeg kan jo teste om de gemmer sig når jeg går
forbi

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 10-12-01 22:20

> [...]
> jeg ved det ikke helt men jeg kan jo teste om de gemmer sig når jeg går

Nu synes jeg faktisk selv at have observeret gennem en lang årrække, at jo
mere "traffik" der er omkring akvariet, jo mindre sky bliver fiskene oftest.
Selvfølgelig gælder dette ikke hvis der foretages pludselige bevægelser, men
hvis fiskene har mulighed for at se hvad du laver, bliver de ikke bange.

Jeg er mest tilbøjelig til at tro, at Martin Heller har ret i, at du skal
have nogle flere fisk af samme art. Alle de tre arter du nævner trives bedst
i flok. Neonfisk skal du helst have 10+ af, scalarer minimum 3-4 og
glasmalle (der også er en stimefisk) minimum 5. Så vil du nok se mere til
dem.

En anden faktor der kan være skyldig er tidsrummet fra du kom fiskene i, og
til du klager dig nu? Har de kun gået deri i et par dage, og de eventuelt
kommer fra noget gammel "slam" vand, kan de lige skulle bruge et par dage på
at komme sig.

Torben

Fra : Henrik

Dato : 11-12-01 20:21

"Martin Heller" <heller@email.dk> wrote in message
> [...]
> og tre er alt for få. Og en ekstra scalare eller en lille flok
> ville nok også lokke din enlige scalare lidt mere frem.

MANGE TAK MARTIN!!!!
Det har virkelig hjulpet dit råd har købt 7 neon og nu kan jeg se dem meget
mere!Jeg købte også en scalare og det var rigtigt hvad du sagde nu kommer
den mere frem....De havde så udsolgt af glasmaller men har fundet et
forretning med dem, så jeg køber nok en 4-5 stykker

endnu en gang,MANGE TAK Martin!

Hilsen Henrik

Fra : Martin Heller

Dato : 11-12-01 21:08

> [...]
> den mere frem....De havde så udsolgt af glasmaller men har fundet et
> forretning med dem, så jeg køber nok en 4-5 stykker

Det var så lidt

Martin