Tyndt netværkskabel...
Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 10-12-01 13:21

Hej!

Jeg prøver lige i denne gruppe også.. Ved nogen om man kan købe ekstra tyndt
netværkskabel nogen steder her i landet? Jeg har købt et netkort til min PDA
og vil gerne have et netkabel der er til at håndtere i sådan en lille
maskine. Standardkablerne er for tykke og ufleksible, så det i længen bliver
uhandy at arbejde med (tror jeg - har ikke fået kortet endnu)..

Jeg har et PCMCIA-netkort fra IBM hvor netledningen er ca. samme tykkelse
som ledningen på opladeren til min Nokia 3210 - altså ret tyndt og meget
fleksibelt! Men der sidder jo selvfølgelig et eller andet IBM-stik i den ene
ende, så det kabel kan jeg ikke bruge.. Men noget i stil med det hvad
fleksibilitet angår ville være rart!

Kablet skal bare være 1,5-2 meter - så kan man smide et normalt kabel i
enden af det, for at få længere rækkevidde.

Kim

Fra : Arne Keller

Dato : 10-12-01 20:30

On Mon, 10 Dec 2001 13:20:33 +0100, "Kim Søvsø Pedersen"
<kim@kimpedersen.dk> wrote:

> [...]
>
>Kablet skal bare være 1,5-2 meter - så kan man smide et normalt kabel i
>enden af det, for at få længere rækkevidde.

Jeg tror ikke du har held med dig nogen steder.

Kabel af denne type sælges normalt ikke i løs vægt da det jo ikke
overholder standarderne.
Producenter som selv konstruerer produkter kan jo anvende sådanne
kabler og tage hensyn til det i konstruktionen.

Du kan måske være heldig og finde et gammelt tyndt cat 3 kabel et sted
hvis du kan klare dig med 10Mbps til PDAen
Faktisk har jeg nok et du kan få i nakken hvis ikke du kan finde
andet.

Enkelte producenter har haft cat 3 patchkabler med kun 2 par, de er
endnu tyndere.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne