standard vs. css
Fra : Frank Madsen

Dato : 10-12-01 13:23

Hej NG,

Det er endelig lykkes mig at lave et stylesheet til min hjemmeside, men til
tider når jeg tester den på serveren, så er det som om at windows
overskriver mine koder med links og hvordan jeg vil have dem til at se ud,
og den gør det ikke over HELE fladen, kun ved enkelte links... nogen der ved
hvad der er galt ???

www.anakin.dk

a:link {
color: #000066;
text-decoration:none;
}
a:visited {
color: #000066;
text-decoration:none;
}
a:active {
color: #000066;
text-decoration:none;
}
a:hover {
color: #990000;
text-decoration:underline;
}

Hilsen Frank

Fra : Dan Molberg

Dato : 10-12-01 14:49

"Frank Madsen" <ng@anakin.dk> wrote in message
> [...]
> og den gør det ikke over HELE fladen, kun ved enkelte links... nogen der
Fjern dette fra din css:
<META NAME="Title" CONTENT="Anakin.dk">
<META NAME="Description" CONTENT="Rejsebeskrivelser, madkunst, jobbet,
venner!">
<META NAME="Keywords" CONTENT="Rejsebeskrivelser, rejser, madkunst, jobbet,
venner, venskab, canada, newfoundland, cruise">
<META NAME="Robots" CONTENT="ALL">
<META NAME="Revisit-after" CONTENT="5">
<META NAME="Author" CONTENT="Madsen, Frank">
<LINK REV=made href="mailto:madsen@anakin.dk">
<META HTTP-EQUIV="Reply-to" CONTENT="madsen@anakin.dk">
<META NAME="Copyright" CONTENT="Frank Madsen, 2001. All rights reserved.">
<META HTTP-EQUIV="Content-language" CONTENT="dan">
<link rel="shortcut icon" href="http://www.anakin.dk/favicon.ico">

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-12-01 20:58

Mon, 10 Dec 2001 13:22:47 +0100, skrev "Frank Madsen"
<ng@anakin.dk>:

>a:link {
> color: #000066;
> text-decoration:none;
>}
>a:visited {
> color: #000066;
> text-decoration:none;
>}
>a:active {
> color: #000066;
> text-decoration:none;
>}
>a:hover {
> color: #990000;
> text-decoration:underline;
>}

Udover, at fjerne metat tags på dit style sheet, som Dan skriver,
så skal rækkefølgen af ovenstående være
link - visited - hover - active.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Dan Molberg

Dato : 10-12-01 21:28

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> Udover, at fjerne metat tags på dit style sheet, som Dan skriver,
> så skal rækkefølgen af ovenstående være
> link - visited - hover - active.
Betyder intet i dette sammenhæng, det er ikke ligesom classes osv.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-12-01 22:16

Mon, 10 Dec 2001 21:28:25 +0100, skrev "Dan Molberg"
<SLETDETTEbeyond@repair.dk>:

>Betyder intet i dette sammenhæng, det er ikke ligesom classes osv.

Jo, for ellers vil farveforskellen mellem active og hover ikke
altid virke korrekt og man kan ligeså godt lære at sætte dem i
rigtig rækkefølge.

Fra : Frank Madsen

Dato : 12-12-01 12:08

Takker :)

Hvis der nu er nogen der ved hvordan jeg beholder skriftstørrelse 11 px,
uden at skulle bestemme den, så sig endelig frem, jeg har fået klager over
at min font er for lille, og at den ikke kan ændres, hvordan gør jeg det ???

Fra : Jørn Andersen

Dato : 13-12-01 02:59

On Wed, 12 Dec 2001 12:07:33 +0100, "Frank Madsen" <ng@anakin.dk>
wrote:

> [...]
>at min font er for lille, og at den ikke kan ændres, hvordan gør jeg det ???

Så skulle du se den på en Mac ...

Start altid med at lade være med at angive en skriftstørrelse - ofte
er standard-størrelserne faktisk helt fine, og så kan folk nemt selv
ændre (skalere).

Hvis du så evt. er utilfreds med standard-størrelsen, så brug "em".
Hvis du vil gøre den mindre, så fx: 0.95em
Større, så er det fx: 1.05em
"em" skalerer også helt fint.

Good luck,
Jørn