Skærme
Fijala 3554
Diamnondtron / Trinitron
Fra : Daniel

Dato : 10-12-01 13:11

Hej NG

Jeg sidder og kan ikke beslutte mig med hensyn til skærmvalg.

Jeg er dog nået frem til 3 skærme.

Samsung 959NF - 3799,-
ADI G910 - 4375
Sony G420 - 5304,-

Samsung benytter Diamondtron billederør de to andre benytter FD Trinitron..
Er der stor forskel på Diamondtron og Trinitron og er det forklaringen på de
højere priser eller ??

/Daniel

Fra : -=Madsen=-

Dato : 10-12-01 16:15

<------------------>
> [...]
Trinitron..
> Er der stor forskel på Diamondtron og Trinitron og er det forklaringen på

<-------------------->

Det er nogen find skærme du har kikket ud , sidder selv med en 17" Sony &
en 19" Samsung 900NF, forskælden på de to tyber billederør er ikke noget som
jeg kan se,men syntes nu farverne er lidt bedre på min sony , Samsung's
Diamondtron har de samme Trinitron streger som sonys, vil nok mene at Sony
er kongen blandt skærme

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-12-01 17:59

On Mon, 10 Dec 2001 13:11:07 +0100,
Daniel <sirdasuREMOVE@hotmail.com> wrote:
> Hej NG
>
> Jeg sidder og kan ikke beslutte mig med hensyn til skærmvalg.

> [...]

Der er også discountmodellen fra Sony:
Sony A420 - 4099,- (kører 1600x1200 i 75Hz)

> Samsung benytter Diamondtron billederør de to andre benytter FD Trinitron..
> Er der stor forskel på Diamondtron og Trinitron og er det forklaringen på de
> højere priser eller ??

Diamondtron er vel billigere fordi den er på licens.

Jeg ved ikke hvad forskellen er på A420 og G420, men jeg ville
gerne have en skærm jeg vidste virkede, så sidder med G420.

Og Den kører 2048x1536 i 60Hz (Det er hvad mig Geforce2 Ti kan
klare i refresh ved den opløsning).