Ole Michelsen citater
Fra : Martin Helbo

Dato : 10-12-01 12:48

Findes der en side hvor man kan finde guldcitater af Ole Michelsen. Helst
nogen af dem hvor han virkelig jorder en film!

Martin Helbo

mhj@mind-media.dk
www.mind-media.dk

Fra : David Schjelde

Dato : 11-12-01 10:16

"Martin Helbo" <helbo@webhiker.dk> skrev i en meddelelse
> Findes der en side hvor man kan finde guldcitater af Ole Michelsen. Helst
> nogen af dem hvor han virkelig jorder en film!

Jeg kender ikke til en sådan side, men mit ynglings citat er fra anmeldelsen
af Congo

"Det mindste vi giver her i Bogart er én hat, men den her film burde have en
klaphat".

David S.

Fra : Anders Nielsen

Dato : 11-12-01 10:48

David Schjelde <dauis@yahoo.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c15ce8b$0$77385$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> af Congo
>
> "Det mindste vi giver her i Bogart er én hat, men den her film burde have

lol
Ærgeligt at hatteservice på bogats side ikke indeholder selve anmeldelsen..
det kunne man få mange gode grin ud af! :)
Jeg sad faktisk den anden dag og browsede hatteservice igennem, men kan ikke
rigtig bruge det til noget uden selve anmeldelsen. en skam den ikke er med.
Selvom det er sjov at høre ham jorde en skod film er det også interessant at
høre hvad han siger om en film man (og ham) synes om... Man burde måske
maile dr og spørge om de eventuelt kan lægge nogle lydklip eller bare tekst
om af de gamle anmeldelser, men det er vist bare ønsketænkning. De har vel
andet at lave

vh Anders

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 11-12-01 13:32

Anders Nielsen skrev:

> Man burde måske maile dr og spørge om
> de eventuelt kan lægge nogle lydklip eller bare tekst
> om af de gamle anmeldelser, men det er vist bare
> ønsketænkning.

Det er jo ikke *helt* utænkeligt, eftersom DR førhen (og stadig?) lagde
resumeer af Oles anmeldelser ud på tekst-tv. De har vel stadig de
tekster, og det kunne være rigtigt fedt at have dem på hjemmesiden også.

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 12-12-01 11:32

"Peter Bjerre Rosa" <Peter.rosa@mobilixnet.dk>
> Det er jo ikke *helt* utænkeligt, eftersom DR førhen (og stadig?)

Ja, stadig. Side 770.

> lagde
> resumeer af Oles anmeldelser ud på tekst-tv. De har vel stadig de
> tekster, og det kunne være rigtigt fedt at have dem på hjemmesiden også.

Enig.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Jesper Stampe

Dato : 11-12-01 17:21

"David Schjelde" <dauis@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> af Congo
>
> "Det mindste vi giver her i Bogart er én hat, men den her film burde have

*GGG*

Så skal I lige have denne. Det er ikke en filmanmeldelse (men den berører en
film, der var fremme på det tidspunkt) men det er den sjoveste jeg
nogensinde har læst. Jeg læste den i musikblad i 80'erne - M tror jeg blot
det hed - og det var en Toto plade (før cd'ens tid), der blev anmeldt:

"Hvis man bytter om på bogstaverne i Toto står der Otto. Otto er et
næsehorn. Otto - kom og tramp på min nye Toto plade"

Jeg var rørende enig.

En anden anmeldelse af samme anmelder. I dette tilfælde vist nok en plade
fra Crowded House:

"Der er en enkelt sang, der minder om noget fra Sgt. Pepper. Det var nu en
god plade"

I begge tilfælde er det den fulde anmeldelse - der var ikke mere. Men det
var heller ikke nødvendigt - meningen var jo tydelig nok.

Fra : Tenzel Kim

Dato : 11-12-01 22:52

> [...]
>
> "Hvis man bytter om på bogstaverne i Toto står der Otto. Otto er et
> næsehorn. Otto - kom og tramp på min nye Toto plade"

Nu vi snakker om andre anmeldere så er en af mine favoritter da Kim
Schumacher anmeldte den danske film Camping og skrev: "Glæd dig til at
springe den over på video" Bedre kan det ikke siges :)

Tenz.

Fra : Peppe

Dato : 12-12-01 09:58

Således berettede Jesper Stampe <nomail@post.tele.dk>

> [...]

> "Hvis man bytter om på bogstaverne i Toto står der Otto. Otto er et
> næsehorn. Otto - kom og tramp på min nye Toto plade"

Jeg mener Anders Rou Jensen skrev den i Politiken på et tidspunkt.
Mener første sætning var (tættere på) "Toto, to T'er og to O'er - som
i Otto".

Peppe
--
"Before you criticize someone, walk
Preben "Peppe" Guldberg __/-\__ a mile in his shoes. That way, if

Fra : Mikster

Dato : 12-12-01 14:31

> [...]
> af Congo
>
> "Det mindste vi giver her i Bogart er én hat, men den her film burde have

Showgirls fik 0 hatte...

VH MIKKEL

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 12-12-01 15:03

Mikster <mikkel-sif@ofir.dk> wrote:

> "David Schjelde" <dauis@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Er det ikke den med Gina Gershon og hendes barm ? 0 hatte er urimeligt -
nu er det længe siden at jeg har set den, men alene alle de godr babes
der er med må give 2 hatte.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/