Løftet
Fra : HC Grau Nielsen

Dato : 10-12-01 12:22

d. 06/12/01 0:10 skrev Niels Søndergaard på ns@post.cybercity.dk i artiklen
h5at0uc72evk2kl1oq96snbvu7vp5ocn2i@4ax.com:

> Den kan for en gangs skyld udtrykkes med ét ord: Narrefisse. Men skal
> jeg absolut udddybe den, bliver det to ord: Ren narrefisse.
>
> Så er I advaret, folkens.
>
> --
> Mvh
> Niels Søndergaard

Dybt uenig. Friderich Dürenmatt brænder tydeligvis igennem med hans
"Biedermeyer"-mennesker (middelklasse) i deres egen selvtilstrækkelighed.
Samtidig får man et bud på filosoffernes diskussion af om det er muligt at
sammenkæde årsag - virkning, mest kendt fra positivisternes holdninger om at
gøre alt til et spørgsmål om "målelig" fysik.

Tanken om at intuitivtænkning er/ kan være rigtig luftes også uden at den
får effekt i erkendelig "viden".

Helt klart en sindsoprivende film med megen filosofisk tænkning.

Ihvertfald min oplevelse.

Mvh.

HC Grau Nielsen