Anbefaling af Asiasiatiske film?
Fra : Brian & Rikke

Dato : 19-12-00 20:30

Hej

Jeg har lige siddet og set Dødbringende Våben 4, og hold da kæft hvor er Jet
Li sej. Jeg har altid været vild med fede kampscener, og Jet Li's i DV4 er
bare noget af det sejeste. Jeg kan også godt lide nogle af Jackie Chan's
film. Jeg har set nogle af både Jet Li og Chans seneste film (Rush Hour,
Romeo) og de er da ok, men der går bare lige lidt for meget Hollywood i det.

Jeg har også set Black Mask med Jet Li, den havde også fede kampscener, men
helt fed var den ikke.

Nu overvejer jeg at købe nogle af deres tidligere film, eller måske nogle
film med andre Hong Kong action stjerner. Men da jeg ikke kender noget til
Hong Kong action film, ville jeg gerne have anbefalet nogle af dem, og høre
lidt om deres handling før jeg bestiller nogen, så det håber jeg nogle af
jer kan hjælpe mig med. Jeg har set en af Jet Li's tidlige film (once upon a
time in China, tror jeg den hed) den var faktisk ret fed. Men jeg kan bedst
lide når filmenen tager sig selv seriøse, Jackie Chan kan godt være lidt for
meget fald på halen agtig. Håber I kan anbefale nogle fede kampfilm, og give
mig et resume af handlingerne.

På Forhånd Tak For Hjælpen og GOD JUL

--
God Jul og Godt Nytår
ønskes du af

Brian & Rikke
Brauner@vip.cybercity.dk

Fra : Brian & Rikke

Dato : 19-12-00 20:32

--
God Jul og Godt Nytår
ønskes du af

Brian & Rikke
Brauner@vip.cybercity.dk

Fra : Rasmus Christiansen

Dato : 19-12-00 22:16

Jeg må jo så igen anbefale Crouching Tiger, Hidden Dragon. Selve filmen som
helhed er der virkelig delte meninger om, men for fanden, når de begynder at
slås, så er det HELT VILDT. Jeg ved jeg lyder som en 12 årig, men jeg ved
ikke rigtig hvordan jeg skal beskrive kampscenerne med normale ord. Det er
helt ekstremt. Scenen hvor de to kvindelige hovedpersoner er oppe at slås er
ekstrem - jeg har ALDRIG set noget lignende. For ikke at nævne scenen hvor
den den unge prinsesse hopper fra stuen til 1. sal ved at snurre 7-8 gange
rundt om sig selv, lande på afsatsen og umiddelbart efter dele en 3-4
cirkelspark etc. ud, UDEN at der klippes ! Oh my God!
Jeg har set rigtig mange kampsportsfilm (mest for selve fights'ne - man er
vel i bund og grund en drengerøv) og indtil sidste uge var Bloodsport den
flotteste/sejeste koreografede jeg havde set. Men Crouching Tiger...wauw!

Nogle vil sige at der for meget 'wire-ing', men ikke i kampene - det er mere
når de jagter hinanden.

Med venlig hilsen
Rasmus

Fra : Rasmus Christiansen

Dato : 19-12-00 22:18

Download traileren til Crouching Tiger, Hidden Dragon her:

www.apple.com/trailers/sony/crouching_tiger_hidden_dragon/tr_med.htm

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-12-00 01:31

Rasmus Christiansen wrote:

> Download traileren til Crouching Tiger, Hidden Dragon her:
>
> www.apple.com/trailers/sony/crouching_tiger_hidden_dragon/tr_med.htm

Eller til dem der hellere vil downloade den store version kommer her et
direkte link til .mov filen:
<http://a96.g.akamai.net/5/96/51/7c9af6c970c7c6/1a1a1aaa2198c627970773d80669d84574a8d80d3cb12453c02589f25382f668c9329e0375e8178af967e00f72e453c82b93fc6ad130a40d74d94b/hidden_T1.mov>

--
/Lars

A computer scientist is someone who, when told to 'Go to Hell',
sees the 'go to', rather than the destination, as harmful.

Fra : Rene Madsen

Dato : 20-12-00 09:11

Film som Fong sai yuk 1 og 2 med Jet Li eller shaolin temple med Jet Li er
helt klart film
du burde se. kan også foreslå Drunken Master 1 og 2 med Jackie Chan

Med venlig hilsen

Rene Madsen
Asian Movies - Danmarks største importør af Klassiske kung fu og hong kong
action film
www.asian-movies.synonym.dk

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 26-12-00 21:45

Brian & Rikke wrote in message <91ocr9$i01$1@news.cybercity.dk>...

>Nu overvejer jeg at købe nogle af deres tidligere film, eller måske nogle
>film med andre Hong Kong action stjerner.

Jeg vil klart anbefale John Woo's "The Killer", "Hardboiled" og "Once A
Thief". Hvis du leder efter andre "Asiasiatiske" [] film, vil jeg på det
kraftigste anbefale "Den Røde Lygte" og "Farvel min Konkubine". Især
sidstnævnte er imho et bud på en placering blandt de 20 bedste film der
nogensinde er lavet. Andre film kunne være "Drik Spis Mand Kvinde" eller "3
der elsker hinanden".

hilsen,