Need hints!
Fra : Brian Nicolaisen

Dato : 10-12-01 11:47

Hej

Jeg har ProAccess ADSL med standard router. 1 fast IP på WAN-interfacet
og privat net indenfor.

Jeg har p.t. et domæne "ude i byen" men ønsker at køre dette selv fremover.

Jeg ved at det kan lade sig gøre, men har lige brug for en to-do list hvis
der er
nogen der har en sådan i hovedet.

Hvad koster det at få sekundær DNS i byen? Evt. hos TDC? Er der andre
muligheder?

På forhånd tak.
Venlig hilsen
brian@nicolaisen.dk

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-12-01 18:28

"Brian Nicolaisen" <brian@nicolaisen.com> writes:

> Jeg har p.t. et domæne "ude i byen" men ønsker at køre dette selv fremover.
>
> Jeg ved at det kan lade sig gøre, men har lige brug for en to-do
> list hvis der er nogen der har en sådan i hovedet.

Få nogen til at køre DNS.

Dernæst vil de fleste nok også gerne have følgende i luften:

- HTTP-server
- SMTP-server

Ud over ovenstående kører jeg vist også:

- NTP-server
- Dnetc proxy
- NNTP-server
- SSH-server
- MySQL-server

Det er kun DNS'en der er et krav, hvad du så har lyst til at sætte op
af services er helt op til dig selv.

> Hvad koster det at få sekundær DNS i byen? Evt. hos TDC? Er der andre
> muligheder?

Kun sekundær? Vær opmærksom på at din server skal godkendes af
DK-Hostmaster som DNS-server, hvis du selv vil køre DNS. Det koster
vist pt. 500 kroner + moms. Så er det oftest billigere blot at købe
sig til DNS-hosting.

--
Jacob - www.bunk.cc
I'll be Grateful when they're Dead.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-12-01 23:11

On 10 Dec 2001 18:28:14 +0100, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>
wrote:

> Vær opmærksom på at din server skal godkendes af DK-Hostmaster som
> DNS-server, hvis du selv vil køre DNS. Det koster vist pt. 500 kroner
> + moms. Så er det oftest billigere blot at købe sig til DNS-hosting.

Ja, faktisk kan det være *meget* billigere at 'købe' sig til det
fx. hos http://www.gratisdns.dk/

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/