PHP mail til exchange
Fra : Thïngmand

Dato : 10-12-01 11:47

Jeg har en Apache med PHP kørende på en Win2000 box til noget intranet
halløj - jeg ville gerne have nogle forskellige scripts til at sende
en (lokal)mail via exchange serveren - er det muligt?

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 11-12-01 08:35

On 10 Dec 2001 02:46:47 -0800, michael@thingmand.dk (Thïngmand) wrote:

>Jeg har en Apache med PHP kørende på en Win2000 box til noget intranet
>halløj - jeg ville gerne have nogle forskellige scripts til at sende
>en (lokal)mail via exchange serveren - er det muligt?

hvorfor ikke blot via localhost?

--
vh
Thomas Jensen

Fra : Thïngmand

Dato : 11-12-01 08:49

> hvorfor ikke blot via localhost?

Uddyb?

Jeg kan da ikke få fat i exchange serveren via localhost - og ville gerne
undgå at skulle have mailen rundt om udbyderen... - eller er der et eller
andet, jeg ikke har set?

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 11-12-01 08:59

On Tue, 11 Dec 2001 08:48:37 +0100, "Thïngmand" <michael@thingmand.dk>
wrote:

>Uddyb?
>
>Jeg kan da ikke få fat i exchange serveren via localhost

nope

>- og ville gerne
>undgå at skulle have mailen rundt om udbyderen...

hvorfor egentlig det? ... det var det jeg mente m. localhost.

men m. lidt held kan du vel også connecte til exchange-tingen og bruge
den som relay (jeg forstår blot ikke hvorfor man vil det

Fra : Thïngmand

Dato : 12-12-01 12:25

> hvorfor egentlig det? ... det var det jeg mente m. localhost.

Af flere årsager - de mere etiske, er at jeg syntes det er fjollet at bruge
mailudbyderens båndbredde på interne mail og de mere praktiske er at der vil
være en vis forsinkelse på mailen, hvor exchange serveren ville levere med
det samme...

Men det bliver jo nok en rundt om verden og tilbage igen løsning - jeg ville
bar elige undersøge om der var en "nem" løsning til at få fat i exchange
serveren.

Fra : Per Thomsen

Dato : 12-12-01 21:43

"Thïngmand" <michael@thingmand.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
vil
> være en vis forsinkelse på mailen, hvor exchange serveren ville levere med

Det lyder for mig som om, at det du i virkeligheden gerne vil, er at
konfigurere
din exchange server, så interne mails aldrig ryger ud af huset.
Jeg formoder at exchange serveren på en eller anden måde fungere som
SMTP-host, for intranettet, og
dermed også for din webserver.
Og det har vist ikke en fløjtendes med PHP at gøre.

Jeg ved ikke særlig meget om exchange, og kan ikke hjælpe med noget som
helst, måske tager jeg fejl, måske gør
jeg ikke - uanset hvilke kommentarer der måtte være til mit svar hører de
ikke til i denne gruppe.

(hvor jeg ikke følger med)

Kan desværre heller ikke hjælpe der.

MVH Per Thomsen,
http://www.pert.dk/

Fra : Thomas Jensen

Dato : 14-12-01 17:41

michael@thingmand.dk (Thïngmand) wrote in

> Jeg har en Apache med PHP kørende på en Win2000 box til noget
> intranet halløj - jeg ville gerne have nogle forskellige scripts
> til at sende en (lokal)mail via exchange serveren - er det muligt?

Hvis Exchange boxen har SMTP kørende, burde du kunne angive dens
(interne) IP adresse i php.ini filen. Dog tror jeg det vil kunne give
problemer hvis du også skal sende mails ud af huset (Hvilket Exchangen
nok vil opfatte som reply'ing).

--
Thomas Jensen

Fra : Karl Otto Sostack

Dato : 16-12-01 23:04

Hej NG!
http://prdownloads.sourceforge.net/nocc/nocc-0.9.5.zip
kører fint op mod exchange, både lokalt og via ISP.
Det kan være du kan score noget af koden herfra, og modificere det til
det du gerne vil bruge det til.
--

mvh Karl Otto